شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

"فیشینگ" خطرناکترین حمله سایبری شناخته شد

شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 623665
گزارش جدید گروه اینفوسکیوریتی نشان می‌دهد که حملات "فیشینگ" بیش از انواع دیگر تهدیدات سایبری، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را با نگرانی و مخاطره مواجه کرده‌اند.
"فیشینگ" خطرناکترین حمله سایبری شناخته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نظرسنجی جدیدی از 600 تصمیم‌گیرنده فناوری اطلاعات در کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط (SMBs) انجام شده که خروجی آن نشان می‌دهد تقریبا تمام این بیزینس‌ها در حال انجام نوعی آموزش برای آگاهی‌رسانی کارکنان درباره امنیت سایبری هستند.

در گزارش جهانی جدید که وب روت منتشر کرده است، تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات تقریبا صد درصد از کارکنان کسب‌و‌کار‌ خود را در زمینه آگاهی از امنیت سایبری آموزش می‌دهند؛ با این حال، این گزارش نشان می‌دهد که این تعداد دوره‌های آموزشی به طور قابل توجهی در حال کاهش است و تنها 39 درصد از شرکتها به طور مداوم در طول مدت استخدام به کارکنان خود آموزش می‌دهند.

این اقدام در حالیکه ناشی از ترس فیشینگ است، ظاهرا در کسب‌و‌کار‌های امریکا، انگلستان و استرالیا نمود بیشتری دارد و بیزینسهای این مناطق توجه بیشتری به مقوله امنیت سایبری دارند.در حالیکه سال 2017 حملات فیشینگ رتبه سوم خطرناکترین نفوذهای سایبری را داشتند، رتبه‌اش برای سال جاری میلادی تغییر کرده است؛ تا جاییکه تقریبا نیمی (48 درصد) از پاسخ‌دهندگان حملات فیشینگ را به عنوان تهدید شناخته و 45 درصد گفته‌اند که کسب‌وکارشان حساس به حملات DNS است.

به طور کلی، نوع جدیدی از نرم‌افزارهای مخرب به رتبه ششم رسیده و  فیشینگ رتبه اول است؛ باج‌افزار نیز با اینکه در حوزه‌های جغرافیایی متفاوت است اما از جایگاه پنجم در سال 2017 تا سوم در سال 2018 رشد کرده است.

جالب است اکثریت بزرگی از تصمیم‌گیرندگان فناوری‌اطلاعات، در انگلیس (69 درصد) گزارش داده‌اند که کسب‌و‌کارشان تقریبا به‌طور کامل برای مدیریت امنیت‌ فناوری‌اطلاعات و حفاظت از تهدیدات آماده است در حالیکه تنها 54 درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری‌اطلاعات، در ایالات‌متحده و استرالیا گزارش مشابهی داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *