جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقاد ترامپ ازکشورهای اروپایی درآستانه نشست ناتو

شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 623582
کمتر از دو هفته مانده به تشکیل جلسه ناتو در بروکسل، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر نارضایتی‌ها و شکایات خود را ابراز کرد و تاکید داشت که آلمان و دیگر کشورهای اروپایی باید بودجه بیشتری برای این ائتلاف نظامی اختصاص دهند.
انتقاد ترامپ ازکشورهای اروپایی درآستانه نشست ناتو
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، اعضای ائتلاف ناتو توافق کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۴ میلادی هر ساله دو درصد از درآمد اقتصادی‌شان را به بودجه دفاعی اختصاص دهند اما گمان می‌رود که آلمان و اسپانیا جز کشورهایی باشند که نمی‌توانند به این هدف برسند.

فرانسه قصد دارد با هدف دستیابی به این هدف ناتو، بودجه دفاعی خود را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ میلادی تا بیش از یک سوم افزایش دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران همراهش سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری گفت: آلمان باید پول بیشتری خرج کند. اسپانیا و فرانسه نیز همین طور. این کاری که آنها در حق آمریکا  انجام می‌دهند به هیچ وجه عادلانه نیست.

نشست ائتلاف ناتو قرار است ۱۱ و ۱۲ ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیر) در مقر جدید این ائتلاف برگزار شود.ترامپ ماه گذشته انتقاد کرد که اعضای ناتو آن طور که باید به طور کامل در این ائتلاف مشارکت نمی‌کنند و به آلمان به عنوان یکی از این اعضا که به اندازه کافی مشارکت ندارد، اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *