پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

سفیر آمریکا به دلیل اظهارات ترامپ استعفا کرد

شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 623535
سفیر آمریکا در استونی به دلیل اظهارات ترامپ علیه اتحادیه اروپا و ناتو از سمت خود استعفا کرد.
سفیر آمریکا به دلیل اظهارات ترامپ استعفا کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، در ادامه استعفای مقام های دولتی آمریکا، «جیمز ملویل» سفیر این کشور در استونی از سمت خود کناره گیری کرد.ملویل علت استعفای خود را اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه اتحادیه اروپا و ناتو عنوان کرد.

ترامپ گفته بود که 'اتحادیه اروپا برای بهره گیری از آمریکا و حمله به قلک های ما ایجاد شده' و 'ناتو به اندازه نفتا بد است'.
ملویل از دیپلمات های ارشد وزارت خارجه آمریکا است که از سال 2015 سفیر این کشور در استونی بوده و به مدت سه دهه سمت های دیپلماتیک داشته است.

روز گذشته روزنامه واشنگتن پست در گزارشی فاش کرد که ترامپ در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد قرارداد تجاری دوجانبه در ازای خروج از اتحادیه اروپا را به وی داده است.

سه شنبه هفته گذشته نیز «اِورت ایزنستات» (Everett Eissenstat)، مشاور ارشد تجاری کاخ سفید اعلام کرد که ماه آینده کاخ سفید را ترک می کند. وی هم در شورای اقتصاد ملی و هم در شورای امنیت ملی فعالیت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *