پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نصرالله: به تشکیل دولت وحدت ملی فرامی‌خوانیم

جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 623482
دبیرکل حزب‌الله برای صحبت درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه، سخنرانی خود را آغاز کرد.
نصرالله: به تشکیل دولت وحدت ملی فرامی‌خوانیم
به گزارش جهان نيوز،به نقل از فارس، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌‌‌الله برای صحبت درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان آغاز شد.

بر اساس گزارش النشره، وی در ابتدای صحبت خود به موضوع تشکیل دولت جدید در لبنان پرداخت و گفت: مشکل اساسی که تا کنون در مسیر تشکیل دولت لبنان مانع ایجاد کرده، نبود معیارهاست ، باید معیاری واضح و مشخص در این مورد وجود داشته باشد تا بر اساس آن دولت جدید تشکیل شود.

نصرالله تنها معیار مشخص برای تشکیل دولت جدید را «التزام به نتایج انتخابات» معرفی کرد و خواستار تعهد همه طرف‌ها به آن شد، وی افزود: همه را به تشکیل دولت وحدت ملی که شامل تمامی طرف‌ها باشد، فرامی‌خوانیم.

آوارگان سوری

نصرالله در ادامه صحبت خود به مسأله آوارگان سوری در لبنان که تعداد آنها به بیش از یک میلیون نفر میرسد، پرداخت و گفت: هیچ کسی طرح بازگرداندن اجباری آنها به کشورشان را مطرح نکرده و نیازی به تنش در این موضوع نیست، همه از بازگشت داوطلبانه آنها سخن گفته‌اند.در حقیقت برخی سازمان‌های بین‌المللی و طرف‌های محلی، آوارگان را می‌ترسانند و اطلاعاتی غیردرستی به آنها می‌دهند.

وی ادامه داد: پرونده‌ای در حزب‌الله برای این موضوع تشکیل داده‌ایم و «نوار الساحلی» نماینده سابق رامسئول پیگیری آن کرده‌ایم. حزب‌الله در این پرونده با پیچیدگی‌هایی روبروست و ما به واسطه روابط خوب و محکم خود با دولت سوریه می‌خواهیم در این موضوع کمک کنیم، به صورت مستقیم با آوارگان ارتباط برقرار خواهیم کرد و سازوکاری برای مطالبات آوارگان مشخص خواهیم کرد.  

بعبلک و هرمل

دبیرکل حزب‌الله سپس به برخی ناآرامی‌های اخیر در حوزه حساس «بعلبک و هرمل» اشاره کرد و گفت ، بعد از پایان انتخابات و اعلام نتایج آنچه در بعلبک و  هرمل رخ داد غیر قابل فهم بود، در رسانه‌ها تحت عنوان هرج و مرج امنیتی، بزرگ شد،‌ این موضوع باید متوقف شود. وی سپس اهالی این منطقه را به همکاری با ارتش و نیروهای امنیتی فرخواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *