جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و چین

جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 623476
طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با همتای چینی خود درباره کره شمالی و برخی دیگر از موضوعات رایزنی کرد.
رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و چین
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن با آغاز جنگ تعرفه‌ای دونالد ترامپ علیه چین و پاسخ پکن به این اقدام ادامه دارد، وزرای خارجه دو کشور تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» و «وانگ یی» در این تماس تلفنی درباره کره شمالی صحبت کردند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که آنها درباره تلاش‌ها برای حصول به هدف مشترک آمریکا و چین برای «خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر اتمی شبه جزیره کره» رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که در صورت خلع سلاح اتمی  آینده روشنی در انتظار کره شمالی است.

پامپئو که پس از نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور همانند دیگر مقام‌های واشنگتن بارها از ادامه تحریم‌های کره شمالی تا زمان خلع سلاح اتمی این کشور خبر داده بود، با همتای چینی خود در این باره صحبت کرد.

  وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی بر «اهمیت» ادامه اجرای کامل همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با کره شمالی به ویژه «صادرات غیرقانونی زغال سنگ و واردات نفت» تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *