پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پیامدهای جنگ ۴۰ ماهه‌ ائتلاف آمریکایی‌ در یمن

جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 623463
کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه متأسفانه جنگ جنایتکاران علیه یمنی‌ها مرگ خاموشی را در آنجا حاکم کرده است، گفت: در حال حاضر شاهد یک نوع نسل‌کشی در یمن هستیم.
به گزارش جهان نيوز، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی - سیاسی جمعه اظهار داشت: جنگی که در حال حاضر در یمن راه افتاده است ظالمانه و بی‌رحمانه علیه مردم یمن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در یک جغرافیایی دولت و رئیس جمهور را برکنار و دولت دیگری بر سر کار آمد یعنی حق طبیعی یک ملت را با پررویی برکنار کردند و جنگ طاقت‌فرسایی به نفع خودشان راه انداختند.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: سازمان ملل و شورای امنیت که به لحاظ ادعاهایی که مطرح می‌کنند مبنی بر حقوق بشر و حمایت از آن و در اصل باید حافظ و منافع ملتی مانند یمن شوند، با صدور قطعنامه‌ای مجوز جنگ ظالمانه علیه این ملت را صادر کردند و سرگرم به کرسی نشاندن اهداف خود هستند.

زارعی ادامه داد: پیامد جنگ 40 ماهه‌ای که آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، عربستان و اماراتی‌ها علیه مردم مظلوم یمن به پا کردند را می‌توان در چند عنوان تفسیر کرد.

وی یکی از پیامدهای جنگ علیه مردم مظلوم یمن را این مسأله عنوان کرد که تمام زیرساخت‌هایی که مردم یمن داشتند را جنایتکاران از بین برده‌اند و به اعتراف خودشان 8 میلیون و 200 یمنی را در قحطی کامل قرار دادند البته همین مطلب در روزنامه گاردین هم قید شده است.

این کارشناس مسائل منطقه بر همین اساس اضافه کرد: متأسفانه از دیگر پیامدهای این جنگ می‌توان به شیوع بیماری‌های مسری در جامعه یمن نام برد، بیماری‌های مهلکی که روزانه جان کودکان، سالخوردگان و ضعفای یمنی را می‌گیرد.

زارعی با بیان اینکه متأسفانه جنگ جنایتکاران علیه یمنی‌ها مرگ خاموشی را در آنجا حاکم کرده است، گفت: در حال حاضر شاهد یک نوع نسل‌کشی در یمن هستیم.

وی با طرح این سؤال که حال باید دید عملیات نظامی را با چه تحلیلی آغاز کرده‌اند، گفت: مگر این جنایتکاران در عملیات گذشته شکست نخورده بودند. برخلاف مواردی چون لبنان، فلسطین، سوریه و عراق که ایران یا اتصال سرزمینی با آنها داشت و یا امکان رفت‌وآمد وجود داشت به ادعای اینها در سرزمین یمن زمانی که محاصره شکل بگیرد امکان اینکه از ایران کمکی به مردم یمن برسد وجود ندارد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان دیگر تحلیل‌های آمریکایی‌ها و عربستان سعودی برای علت اصلی این جنگ گفت: به ظن خودشان انصارالله سلاح محدودی در اختیار دارد و این جنگ می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا انصارالله سلاح محدود خود را خرج کند و در واقع به گمان آنها می‌توانند انصارالله را خلع‌سلاح کنند. 

زارعی یکی دیگر از توجیهات و اهداف جنایتکاران در جنگ یمن را این مسأله دانست که یمن یک ترکیب سنی، شیعه دارد و با اتفاق افتادن این جنگ در یمن در حالی که محور انصارالله زیدی‌های یمن است می‌تواند یک نوع جنگ شیعه، سنی را در آنجا به راه بیاندازد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *