شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

تحریم برپیشرفت علمی ایران تاثیری نخواهدگذاشت

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 623440
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحریم های دشمن نمی تواند تاثیری بر پیشرفت های علمی ایران داشته باشد.
تحریم برپیشرفت علمی ایران تاثیری نخواهدگذاشت
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر ولایتی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم اهدای مدال های تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی به موزه آستان قدس رضوی اظهارکرد: آنچه را که امروز شاهدیم پیشرفت در حوزه علم و فناوری کشور بوده که یکی از مصادیق آن هوش مصنوعی است.

وی افزود: خوشبختانه تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد در بین ۱۵۰ دانشگاه در کانادا مقام اول را کسب کرد و این نشان دهنده استعداد جوانان ایران است که در شرایط تحریم نیز کشور را به پیش می برند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: در طول تاریخ ما نشان دادیم که پرچمدار تمدن اسلامی بوده ایم و امروز بعد از پیروزی های مختلف ملت ایران شاهد تحرکات فردی عهد شکن در سطح بین المللی هستیم که می خواهد تحریم هایی به ملت ایران تحمیل کند ولی دولت و ملت در کنار هم علیه آمریکا و متحدانش می ایستند و با تبدیل علم به تکنولوژی کشور پیشرفت خواهد کرد. 

ولایتی گفت :چهل درصد سهم آموزش عالی کشور مربوط به دانشگاه آزاد است .تیم جدیدی که در این دانشگاه مستقر شده است دو هدف را دنبال می کند یک فرهنگ سازی براساس فرهنگ ایرانی،اسلامی و انقلابی بوده و دوم پیشبرد علم است. 

وی تصریح کرد: تولیدات مقالات نسبت به قبل انقلاب ۷۰ برابر شده است و تعداد دانشجویان ما از دویست هزار قبل انقلاب به پنج میلیون نفر رسیده و این همه به خاطر خاصیت علم جویی ایرانیان است.در طول تاریخ اگر بررسی کنید مشاهده می کنید از هر نقطه کشور چند ده عالم برجسته برخاسته اند. 

ولایتی بیان کرد: فضای که جمهوری اسلامی برای علم آموزی ایجاد کرد باعث شکوفایی استعداد های جوانان این کشور شد. آمریکا فکر می کند با تحریم ایران تسلیم می شود ولی ایران از این سد با پیروزی عبور خواهد کرد. 

وی تاکید کرد: ما به خودمان و توانمندی های جوانان مان تکیه می کنیم و دنیا را شگفت زده خواهیم کرد. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه است و دست آمریکا و متحدانش را از این منطقه کوتاه کرده است و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بیشتر ایران نیز خواهند بود. 

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکا باید بداند ما مقابل رجز خوانی هایش ایستادگی خواهیم کرد و آنها شاهد پیشرفت ایران خواهند بود و اتفاق کلمه بشارت دهنده آینده درخشانی برای ایران خواهد بود و دانشگاه ازاد مصمم است نقش خود را در پیشرفت علمی کشور به بهترین شکل ایفا کند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای ولایتی یه سری به بیمارستان های دولتی بزنیدمیبینیدایاپزشکان جوان ماپیشرفت کردن یانه!!!!!