پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پاسخ ظریف به بیانیه‌های روزهای اخیر پامپئو

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب: 623423
وزیر امور خارجه با صدور بیانیه‌ای مشابه آنچه پامپئو در روزهای اخیر صادر کرده بود، از سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن انتقاد کرده و گفت آمریکا باید به جای ماجراجویی خارجی، به مشکلات اقتصادی خود بپردازد.
پاسخ ظریف به بیانیه‌های روزهای اخیر پامپئو
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه به موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌های روزهای اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایران پاسخ داد.

پامپئو این هفته در چند توییت و بیانیه از آشوب در ایران حمایت کرد و مدعی شد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران منابع اقتصادی کشور را به هدر می‌دهد.

ظریف با انتشار پیامی در توییتر و با بیان اینکه «کسانی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنند، نباید سنگ پرتاب کنند»، فهرستی از ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه و موارد نقض حقوق بشر توسط واشنگتن را برشمرده و نوشته حکومت آمریکا در حال به هدر دادن منابع این کشور است.
او در این بیانیه کلمات و عباراتی که وزیر خارجه آمریکا علیه ایران استفاده کرده بود را عینا برای انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه و داخل آمریکا به کار برده است.

وزیر امور خارجه نوشته است: «ایالات متحده در حال هدر دادن منابع شهروندان این کشور است، چه از طریق ماجراجویی در عراق و افغانستان، چه با حمایت کور از اسرائیل و رژیم‌های حامی تروریسم، چه با توسعه‌طلبی پرهزینه زرادخانه اتمی‌اش. این حکومت با این کار، صرفا بر مشکلات مردم آمریکا می‌افزاید.»

این بیانیه می‌افزاید: «همانطور که پیش از این گفته‌ام، ادامه تظاهرات‌ها در این آخر هفته در ایالات متحده، در مرزها، زندان‌ها، در واشنگتن و تمام ۵۰ ایالت این کشور، نباید برای کسی غافلگیرکننده باشد.

درخواست مردم آمریکا این است که رهبرانشان، آن‌ها را هم در ثروت کشور سهیم کنند و به خواسته‌های مشروع آن‌ها پاسخ دهند، تا دیگر ۴۰ میلیون آمریکایی در ثروتمندترین کشور جهان زیر خط فقط زندگی نکنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تاکتیک‌های بی‌فایده دولت ایالات متحده در سرکوب، زندانی کردن معترضان، جدا کردن خانواده‌های مهاجران و به قفس انداختن فرزندان آن‌ها و نادیده گرفتن یأس مردم آمریکا را محکوم می‌کنیم. مردم ایالات متحده از فساد، بی‌عدالتی و بی‌کفایتی سران خود خسته شده‌اند. جهان صدای آن‌ها را می‌شنود.»

در هفته‌ای که گذشت انتشار تصاویر بازداشت مهاجران آمریکای لاتین در آمریکا و جدا کردن فرزندانشان، جنجال زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت. سازمان ملل هم این هفته در گزارشی اعلام کرد ۴۰ میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. از این جمعیت ۱۸.۵ میلیون نفر در فقر شدید به سر می‌برند. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *