کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار محرمانه ولی‌عهد سعودی با نتانیاهو تائید شد

7 تير 1397 ساعت 20:57

یک مقام بلند پایه در یکی از کشورهای عربی خلیج فارس به شبکه المیادین گفت که حوادث و اغتشاش‌های اخیر اردن بعد از دیدار و رایزنی ولی‌عهد سعودی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.


به گزارش جهان نیوز، یکی از مقام‌های عربی خبر دیدار ولی‌عهد عربستان سعودی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تأیید کرد.

این مقام به شبکه خبری المیادین لبنان گفت که این دیدار با وساطت و تدارکان «محمد بن زاید»، ولی‌عهد امارات و در ادرن صورت گرفته است.

او گفت که «محمد بن سلمان» و بنیامین نتانیاهو» در این دیدار در مورد آنچه به «معامله قرن» معروف شده، و به رسمیت شناختن شهر قدس به پایتختی رژیم تل‌آویو گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آذرماه سال گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و در ۱۴ می ماه، سفارت آمریکا را از شهر تل‌آویو به شهر قدس انتقال داد.

این مقام بلندپایه تأکید کرد که بین حوادث اخیر اردن و دیدار بن سلمان با نتانیاهو ارتباطی وجود دارد؛ چرا که لحن اردن بعد از این دیدار در مورد اقدام آمریکا در به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل تغییر کرده است.

اردن طی چند هفته گذشته و به دنبال عزم دولت این کشور برای اجرای طرح افزایش قیمت حامل‌های سوخت و برخی اقلام، شاهد تظاهرات گسترده و بی‌سابقه‌ای بود که باعث شد کابینه این کشور استعفا داده و طرح مذکور لغو شود.

بعد از این تظاهرات بود که کشورهای عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی به همراه اردن یازدهم ژوئن (۲۱ خرداد) در مکه دور هم جمع شدند و با کمک مالی به اردن به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا موافقت کردند.

منابع صهیونیستی از جمله روزنامه «معاریو»، این هفته به نقل از منابع اردنی فاش کردند که بن‌سلمان با نتانیاهو در اردن دیدار کرده است. با این حال یک منبع رسمی اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری «عمون» این خبر را تکذیب کرد.

کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین از جمله کشورهایی هستند که با طرح پایان دادن به «آرمان فلسطین» یا همان «معامله قرن» موافقت کرده‌اند.

اردن در ابتدا و به دنبال انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس به شدت از هرگونه طرحی غیر از طرح موسوم به طرح دو دولتی (دولت فلسطین و دولت رژیم اسرائیل) به شدت مخالفت کرد. با این حال بعد از تظاهرات سراسری و سفر «عبدالله دوم»، شاه اردن به آمریکا به نظر می‌رسد از موضع خود عقب‌نشینی کرده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 623416

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/623416/دیدار-محرمانه-ولی-عهد-سعودی-نتانیاهو-تائید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com