جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا بار دیگر طالبان را به اقدام نظامی تهدید کرد

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 623332
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا گفت: اگر تلاش‌های واشنگتن نتیجه ندهد علیه طالبانی که حاضر به مذاکره نشوند، اقدام نظامی خواهیم کرد.
آمریکا بار دیگر طالبان را به اقدام نظامی تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «آلیس ولز» معاون وزارت خارجه آمریکا اظهارداشت: اگر تلاش‌هایش برای آغاز گفت‌وگوها نتیجه ندهد، واشنگتن علیه طالبان مخالف مذاکرات صلح اقدام نظامی خواهد کرد.

وی افزود: هفته آینده نشستی را با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد برنامه ریزی کردیم تا به نگرانی‌ها درباره روند صلح و تامین ثبات در افغانستان نیز پایان دهیم.

ولز پیش از این نیز از آمادگی آمریکا برای آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان خبر داده بود.وی هفته گذشته در سنای آمریکا تصریح کرد، واشنگتن برای مشارکت در گفت‌وگوهای صلح آمادگی دارد اما گفت‌وگوی آمریکا با طالبان نمی‌تواند جایگزین مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان شود.

رهبری طالبان پیش از این اعلام کرده بود که  آنها تنها حاضر به مذاکره با آمریکا هستند زیرا دولت افغانستان از استقلال عمل برخوردار نیست و صلاحیت تصمیم گیری درباره خروج نیروهای خارجی را ندارد.

در پی آتش‌بس اخیر طالبان با دولت افغانستان در ایام عید فطر بار دیگر تلاش‌ها برای صلح با این گروه افزایش یافته است.
از سوی دیگر موضع طالبان درباره مذاکره با دولت افغانستان تغییری نکرده است و این گروه دولت افغانستان را همچنان فاقد صلاحیت برای مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی می‌داند.

طالبان بارها تاکید کرده که تنها حاضر به انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا است زیرا دولت افغانستان نمی‌تواند در حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان استقلال عمل داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *