پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

جان بولتن: تحریم‌های روسیه را لغو نمی‌کنیم

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 623192
مشاور امنیت ملی ترامپ پس از پذیرایی گرم پوتین در کرملین، گفت که موضع اصولی آمریکا مبتنی بر ادامه اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه است.
جان بولتن: تحریم‌های روسیه را لغو نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، «جان بولتون» ساعتی پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در خصوص محتوای مذاکرات خود و محتوای دیدار احتمالی روسای جمهور آمریکا و روسیه با خبرنگاران سخن گفت.

پس از دیدار امروز بولتن و پوتین، یکی از مقامات کرملین اعلام کرد که طرفین بر سر زمان و مکان دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و همتای روس‌اش «در یک کشور ثالث» توافق کرده‌اند.

بولتن در جمع خبرنگاران گفت که «کوهی از مسائل برای بحث بین رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس‌جمهور پوتین وجود دارد» و امید است که این مسائل در دیدار احتمالی پیش‌رو، مطرح شود. وی البته در موضع‌گیری عجیبی گفت که «نباید انتظار داشت این دیدار خروجی خاصی داشته باشد.»

بولتن در خصوص علت سفرش به روسیه گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ به این نتیجه رسیده که وجود ارتباط مستقیم با روسیه به نفع آمریکا است.»

جان بولتن به مسئله گفت‌وگوهای جاری میان آمریکا و کره شمالی هم پرداخت؛ گفت‌وگوهایی که در یک نقطه با اظهارنظر عجیب همین شخص، در شرف رسیدن به بن‌بست بود. بولتن در یک مصاحبه گفته بود که آمریکا مدل لیبی را برای تعامل با کره شمالی در نظر گرفته که این حرف با اعتراض شدید کره‌ای‌ها روبرو شد.

بولتن در این خصوص گفت: «گفت‌وگوها با کره شمالی در آینده نزدیک، با سرعت زیادی رو به جلو خواهد رفت.»

یکی از خبرنگاران با در نظر گرفتن گرمای ایجاد شده در روابط آمریکا و روسیه، سوالی در خصوص تغییر احتمالی در موضع آمریکا در قبال مسائل مهم دوجانبه پرسید؛ خبرنگار در خصوص الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در روزهای پایانی زمستان سال 1392 و تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر همین الحاق سوالی پرسید.

بولتن در پاسخ به سوال اول گفت که «موضع آمریکا قائم بر به رسمیت شناختن الحاق (شبه‌جزیره) کریمه به روسیه نیست.» وی پاسخی عجیب به سوال دوم داد و گفت: «تحریم‌های روسیه باید بر سر جای خود باقی بماند.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *