جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

شهید بهشتی ولایت فقیه را حاکمیت خدا می‌دید

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 623181
امام جمعه موقت تهران گفت: شهید بهشتی، ولایت فقیه را حاکمیت خدا می‌دید و در برابر آن تسلیم بود، لذا در مقابل هجمه‌های شدید مخالفان داخلی و خارجی منفعل نمی‌شد.
شهید بهشتی ولایت فقیه را حاکمیت خدا می‌دید
به گزارش جهان نيوز، آیت الله صدیقی،امام جمعه موقت تهران عصر چهارشنبه در مراسم سی‌و‌هفتمین سالگرد فاجعه هفتم تیر که عصر امروز با حضور خانواده‌های شهدا و بازماندگان انفجار حزب جمهوری اسلامی در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی و محل شهادت این شهدا برگزار شد، گفت : انقلاب ما حرکتی بود در امتداد حرکت انبیا و امامان معصوم اما خدا توفیقی به امام داد که منحصر به خودش بود و آن انفجار خون همه شهدای تاریخ اسلام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.

صدیقی با بیان اینکه در این انقلاب همه اقشار به صحنه آمدند و وقتی یک اعجازی از دین در قالب انقلاب اسلامی رخ داد، تازه شرق و غرب بیدار شدند، تصریح کرد: دیدند یک انقلاب دینی محقق شده و به وحشت افتادند لذا به تکاپو افتادند که انقلاب را در نطفه خفه کنند، اما به توطئه‌ها اکتفا نکردند و گفتند باید موتور این انقلاب را که شخصیت‌های آن هستند از کار انداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید بهشتی یک انسان وارسته حکیم مدیر مدبر و دارای ظرفیت جهانی و آشنا به شرق و غرب و یک فقیه تمام عیار بود، گفت: سعه صدری که داشت در نوع خودش بی نظیر بود، دشمنان و مخالفان را تحمل می کرد، منفعل نمی‌شد، عکس‌العملی زندگی نمی‌کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید بهشتی، ولایت فقیه را حاکمیت خدا می دید و در برابر آن تسلیم بود، لذا در مقابل هجمه های شدید مخالفان داخلی و خارجی منفعل نمی شد.

وی در ادامه گفت: شهید بهشتی در مظلومیت شبیه امیرالمونین بود، قبل از این که شخص او را به شهادت برسانند، شخصیت او را شهید کردند، اما خون او روشنگری کرد زیرا با قلم و گفتار نمی شد روشنگری کرد.

صدیقی افزود: نگرانم مسئولانی که نمی‌توانند کار کنند، مردم را جوری ناامید کنند که شخصیت‌های زنده امروز که شبیه شهید بهشتی هستند، مانند او مظلوم واقع شوند، که در این صورت، برای حفظ انقلاب نیاز به خون اینها شود.

وی گفت: رهبر انقلاب یادگار همه شخصیت‌های شهید انقلاب است و هر کس را یاد کنیم باید ایشان را ببوییم.

صدیقی ادامه داد: امام خمینی، شهید بهشتی ها را متجلی کرد، بحر عمیقی بود که لؤلؤ و مرجانها را عرضه کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید بهشتی، ابتکارات فراوانی در دستگاه قضا به وجود آورد و اگر فرد بهتری را  داشت، او را در راس دستگاه قضا قرار می داد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بياييم دقيق صحبت كنيم
Iran, Islamic Republic of
"ما خودمان زمامدار امت را در زمان غیبت امام زمان انتخاب می کنیم.
ما برای اداره امور اجتماعی خود کسی را انتخاب می کنیم و سمت زمامداری را ما به او می دهیم. این عهد الهی نیست... [معصوم] کسی است که زمامداری او به وسیله ما به او داده نشده بلکه به وسیله خدا به او داده شده است. ولایتش ولایت الهی است، نه ولایتی که ما به او داده باشیم. میدان ولایتش وسیع تر از میدان ولایت زمامدار امتی است که ما انتخاب می کنیم.. او کسی است که می خواهد به اتکای علمی که با وحی ارتباط دارد قرآن و اسلام را برای ما تفسیر کند. او می خواهد در دایره زمامداری اش به کارهایی دست بزند که «ما برای زمامدار پاک باتقوای انتخابی خودمان آن حق را قائل نیستیم»... «این ما هستیم که زمامدار را، در هر درجه ای که باشد، انتخاب می کنیم»؛ از کسانی که مسؤولیتهای محلی را بر عهده دارند تا کسانی که می خواهند مسؤولیتهای امت اسلام را بر عهده بگیرند. «اینها دارندگان عهد خدا نیستند. اینها دارندگان عهد ما هستند.» بین ما و آنها یک نوع رابطه از طریق خود ما برقرار شده است. قرار نیست عهد خدا به اینها برسد."
كتاب ولايت، رهبري، روحانيت - نوشته شهيد آيت الله بهشتي - ص167،168
Iran, Islamic Republic of
ولایت فقیه نظریه ی امام خمینی ره بوده است،درسته?
Iran, Islamic Republic of
حاجی شهید بهشتی خیلی از جملات ناب دیگر هم دارد که شما از آن غافلید...
بیدار شوید
...