پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هراس اوکراین از حمله سایبری هکرهای روس

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 623073
رئیس پلیس سایبری اوکراین اعلام کرد، هکرهای روسیه در حال نفوذ به شرکت‌های اوکراینی با بدافزارها هستند تا زمینه حمله بزرگ و هماهنگی را فراهم کنند.
هراس اوکراین از حمله سایبری هکرهای روس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سرهی دمدیوک، رئیس پلیس سایبری اوکراین به خبرگزاری رویترز گفت، این هکرها در حال هدف گرفتن شرکت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های زیر ساختی انرژی هستند و همین امر نشان دهنده آن است که آنها آماده می‌شوند تا بدافزاری را در یک حمله بزرگ فعال کنند.

به گفته او، پلیس اوکراین برای شناسایی این هکرها با مقام‌های خارجی همکاری می‌کند.تیم‌های امنیتی و اجرایی سراسر جهان توجه ویژه‌ای به تهدیدات سایبری در اوکراین دارند چرا که برخی از مخرب‌ترین هک‌های تاریخ از آنجا آغاز شده است. ویروسی موسوم به "نات‌پتیا" در ژوئن ۲۰۱۷ اوکراین را زمین‌گیر کرد و موجب شد تا سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها گرفتار شوند و پس از آن این ویروس به سراسر جهان سرایت کرد و خسارتی چندین میلیارد دلاری وارد آورد.

به گفته یک کارشناس مسائل امنیت سایبری، اقدام آشکار دولت اوکراین در این زمینه نشان می‌دهد که آنها هراس دارند چنین مساله‌ای تاثیر بزرگی بر جای بگذارد و می‌خواهد تا مردم مطلع باشند.این کارشناس تاکید کرد، محدود کردن تبعات حمله سایبری به یک کشور حائز اهمیت است چرا که ممکن است این تهدید به کل جهان سرایت کند.

روابط میان اوکراین و روسیه در پی الحاق شبه جزیره کریمه در مارس ۲۰۱۴ تیره شد و کی‌یف، روسیه را به طراحی حملات سایبری تمام عیار با هدف راه انداختن "جنگ هیبریدی" علیه اوکراین متهم می‌کند؛ اتهامی که کرملین مکررا تکذیب می‌کند.
برخی حملات سایبری علیه اوکراین با روزهای تعطیل در اوکراین مصادف شده بود. به گفته رئیس پلیس سایبری اوکراین، حمله بعدی ممکن است فردا پنج‌شنبه مصادف با روز قانون اساسی یا روز استقلال در ماه اوت انجام شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *