جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هلسینکی، مکان احتمالی دیدار پوتین – ترامپ

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 623044
براساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا مایل است ماه آتی پس از سفر به بروکسل و انگلیس با رهبر کرملین دیدار کند و احتمالا پایتخت فنلاند محل دیدار آنها خواهد بود.
هلسینکی، مکان احتمالی دیدار پوتین – ترامپ
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، برنامه‌ها در آستانه نهایی شدن هستند و هلسینکی، پایتخت فنلاند در میان شهرهای گزینش شده به عنوان میزبان پیشتاز است. پولتیکو به نقل از منابع کاخ سفید گزارش داد، ملاقات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در کشور بی‌طرف و نزدیک به روسیه خواهد بود تا پوتین بتواند برای شرکت در فینال جام جهانی (۱۵ ژوئیه) در مسکو به موقع به روسیه بازگردد.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا ۱۱ و ۱۲ ژوئیه برای شرکت در نشست ناتو به بلژیک می‌رود و ۱۳ ژوئیه در انگلیس خواهد بود. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز در روسیه با وزیر خارجه این کشور درباره نشست پوتین و ترامپ رایزنی می‌کند.

طبق گزارش‌ها، برنامه‌ریزی برای دیدار رهبران کاخ سفید و کرملین چندین هفته است که در دستورکار قرار دارد. گرچه ترامپ مدعی است هیچ دولتی همچون او علیه روسیه سختگیری نکرده است، اما او از زمان روی کار آمدن با انتقادهای بسیاری روبرو شد که چرا با قدرت بیشتر علیه پوتین سخن نگفته است؛ خصوصا پس از آنکه گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسید که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به نفع ترامپ مداخله کرده است.
 
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *