چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بررسی طرح استقلال بانک مرکزی در مجلس

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 623032
رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری سه طرح مرتبط با بهبود مسائل اقتصادی در کمیسیون اقتصادی خبر داد.
بررسی طرح استقلال بانک مرکزی در مجلس
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6‌تیر) قوه مقننه با استناد به ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس طی تذکری، گفت: حدود یک ماه پیش جلسه‌ای با حضور رئیس بانک مرکزی، رئیس مرکز پژوهش‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی و وزیر اقتصاد تشکیل و مقرر شد تا یک ماه آینده سه اقدام صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه اگر این سه اقدام انجام می‌شد،  مسائل اقتصادی کشور امروز اینگونه نبود، افزود: قرار بر این بود که مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی در زمینه مسائل اقتصادی کشور تدوین  کند و  از سوی دیگر نیز بیان شد با نظر محمود بهمنی طرحی در زمینه استقلال بانک مرکزی آماده شود.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: طرح تاسیس بانک توسعه‌ای در عرض یک ماه از جمله دستورات کمیسیون اقتصادی بود که تا امروز اطلاعی از اجرای هیچ کدام از سه موضوع جلسه در یک ماه گذشته نداریم.

حاجی دلیگانی گفت: انتظار می‌رود رئیس مجلس به عنوان مدافع جایگاه قوه مقننه، فردی را برای پیگیری این سه مورد در نظر می‌گرفت.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داست در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: هر سه موضوع پیگیری شده است. شاید لازم بود گزارشی از وضعیت هر سه مورد را ارائه می کردیم. هر سه طرح در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *