جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمله افراد حامی داعش به ۱ بیمارستان در افغانستان

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 623019
مقامات امنیتی در ولایت «جوزجان» اعلام کردند که اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش با حمله به تعدادی از مراکز امنیتی ارتش و یک بیمارستان در شهرستان «درزاب» حمله کردند.
حمله افراد حامی داعش به ۱ بیمارستان در افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «محمداسماعیل» فرمانده پلیس شهرستان درزاب به «رادیوآزادی» گفت: تروریست‌های داعشی پاسگاه مرکزی نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان را محاصره کرده‌اند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش به بیمارستان مرکزی این شهرستان نیز حمله کرده است و تعدادی از مردم و نظامیان زخمی را کشته‌اند.

اسماعیل از ارائه آمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در این درگیری خودداری کرد.شهرستان «درزاب» که به عنوان پایگاه گروه تروریستی داعش در ولایت «جوزجان» محل این درگیری‌ها محسوب می‌شود، پیش از این بارها هدف حملات متعدد طالبان قرار گرفته است.

پس از کشته شدن «قاری حکمت» سرکرده داعش در شمال افغانستان این گروه تروریستی به شدت تضعیف شده بود.
طالبان نیز بارها اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی و دولتی در درگیری بین طالبان و داعش با بمباران مواضع این گروه از افراد داعشی‌ها حمایت کردند.

این در حالی است که طالبان و برخی از مقامات و نمایندگان افغان همواره نیروهای آمریکایی را به حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم کرده‌اند.

گفته می‌شود که به دلیل حمایت هوایی نیروهای آمریکایی از داعش، فعالیت‌های این گروه تروریستی در ولایت‌های فاریاب، سرپل و جوزجان افزایش یافته است.مناطق تحت تسلط تروریست‌های خارجی که اتباع ازبکستان، چچن و کشورهای آسیای مرکزی هستند در شمال این کشور در حال افزایش است و سبب شده تا بسیاری از مردم خانه‌های خود را ترک کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *