سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وقوع بیش از ۳۰ زلزله از شب گذشته در کرمانشاه

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 622967
مسئول شبکه‌لرزه‌نگاری استان کرمانشاه تعداد پس‌لرزه‌های شب گذشته(سه شنبه) تاکنون در استان را حدود 30 مورد اعلام کرد و گفت: همه این پس‌لرزه‌ها در ادامه زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان سال گذشته است.
وقوع بیش از ۳۰ زلزله از شب گذشته در کرمانشاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فرهاد فروزی اظهار کرد: ساعت 22 و 27 دقیقه شب گذشته (5 تیر) زلزله با بزرگی 4.8 ریشتر حوالی تازه‌آباد را لرزاند که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

وی افزود: پس از آن در بامداد امروز و ساعت دو و 43 دقیقه زمین لرزه دیگری با بزرگی 4.2 ریشتر در اطراف قصرشیرین و  در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه یادآوری کرد: از شب گذشته تاکنون حدود 30 زمین‌لرزه در این منطقه به ثبت رسیده است.

فروزی این زمین‌لرزه‌ها را پس لرزه های زلزله بزرگ آبان سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: گاهی روند پس‌لرزه‌ها افت می‌کند و حتی برای مدتی هیچ لرزشی نداریم، اما گاهی فعالیت‌های لرزه‌ای تشدید می‌شود.

وی از طبیعی بودن این روند خبر داد که ممکن است تا چندین ماه پس از یک زلزله بزرگ ادامه داشته باشد.مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه اظهار کرد: البته پیک شدت و تعداد پس‌لرزه‌های زمین لرزه 7.3 ریشتری را پشت سر گذاشته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *