سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

قول می‌دهیم پایداری آب آبادان و خرمشهر بهتر شود

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب: 622890
معاون وزیر نیرو گفت: در آینده‌ای نزدیک حجم زیادی آب باکیفیت به آبادان و خرمشهر می‌رسد و قول می‌دهیم پایداری آب آبادان و خرمشهر بهتر شود.
قول می‌دهیم پایداری آب آبادان و خرمشهر بهتر شود
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا جانباز در نشست بررسی مشکلات شرب آبادان که امروز در سالن جلسات فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار داشت: امسال شرایط ما در کشور به جهات مختلف ازجمله مسئله خشک‌سالی شرایط سختی است.

وی بابیان اینکه باید بپذیریم که روزبه‌روز و سال‌به‌سال شرایط ما به لحاظ بارش و درجه حرارت سخت‌تر می‌شود بیان کرد: طرح‌های  کشاورزی مانند نیشکر نیز شرایط را سخت‌تر می‌کند.
معاون وزیر نیرو عنوان کرد: دغدغه دولت درباره خوزستان جدی است و به همین دلیل در سال گذشته مصوباتی داشته که بی‌نظیر بوده است و نمونه آن را نداشتیم.

جانباز اظهار داشت: طرح‌هایی در بخش آب و فاضلاب در 330 نقطه استان خوزستان در حال اجرا است و با تکمیل این پروژه‌ها بخشی از مشکلات مردم حل می‌شود و علاوه بر آن باید الگوی مصرف نیز رعایت شود.

معاون وزیر نیرو بابیان اینکه باید از همراهی مسئولان استان که در شرایطی سخت وقت گذاشتند و مطالبات مردم را پیگیری کردند تشکر کنیم، گفت: کارهایی که باید انجام دهیم فراوان است و مردم از ما انتظار دارند که بگوییم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک حجم زیادی آب باکیفیت به آبادان و خرمشهر می‌رسد و در تیرماه بخش عمده‌ای از برنامه ما عملیاتی می‌شود و به‌صورت جدی شاهد تغییرات کیفی آب در این منطقه هستیم.

جانباز با اشاره به اینکه  2 آب‌شیرین‌کن در این منطقه کم آب که شامل آبادان، خرمشهر و روستاهای اطراف است را ایجاد می‌کنیم، اعلام کرد: تمام جمعیتی که اطراف طرح انتقال آب غدیر هستند از این آب شیرین بهره می‌برند و با راه‌اندازی خط شهید کشتکار روستاها نیز از این آب بهره‌مند می‌شوند.
معاون وزیر نیرو بابیان اینکه ماه پیش تصمیم گرفتیم باقی‌مانده آب موردنیاز منطقه توسط آب‌شیرین‌کن تأمین شود، اظهار کرد: شاید مسئله آب شرب تا حد زیادی حل شود اما مسئله کیفیت آب کشاورزی، آب نخیلات و شوری آن در دولت همچنان پیگیری و مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون در حوزه آب  فاضلاب آبادان و خرمشهر پروژه‌ای که متوقف‌شده باشد را نداریم، عنوان کرد: امسال 138 درصد بودجه بیشتری به طرح‌های آب‌رسانی خوزستان تخصیص دادیم.
جانباز افزود: بحران آب هنوز حل‌نشده ولی در آینده بسیار نزدیک و اواسط تیرماه امسال بخشی از مشکلات حل می‌شود. بعد از حل این مشکلات باید به سمت مدیریت توزیع آب برویم.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: قول می‌دهیم که میزان پایداری آب شرب در این مناطق کم آب بسیار بهتر از وضعیت کنونی شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...