جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حرکت یک کاروان صلح دیگر در افغانستان

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 622811
در شرایطی که تلاش‌ها و امیدها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان جان می‌گیرد، یک کاروان صلح دیگر سفرش را به سوی کابل آغاز کرد تا به فعالان هلمندی در این شهر ملحق شود.
حرکت یک کاروان صلح دیگر در افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  اعضای "کاروان صلح کنر" افغانستان تاکید دارند، در حمایت از فعالان هلمند برای تحقق صلح در سراسر کشورشان به سمت شهر کابل حرکت کردند.سفر آنها از دوشنبه آغاز شد و ده‌ها جوان و فعالان مدنی در آن مشارکت دارند.به گفته یکی از فعالان از ولایت کنر واقع در شرق افغانستان، هدف این جنبش مدنی حمایت از کاروان صلح هلمند است که هم اکنون به کابل رسیده است.

گروهی از مهاجران افغان هم در روزهای گذشته از پاکستان به کابل رسیدند. این اقدام پس از آن انجام شد که کاروان صلح هلمند دوشنبه تاکید کرد فعالیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ و خشونت در افغانستان ناکافی است. آنها از سازمان ملل متحد خواستند تا گام‌های محکم برای پایان دادن به این درگیری خونبار بردارد.

فعالان هلمند پیش از آن به سمت ساختمان هیات امدادی سازمان ملل در افغانستان رفته و تحصن کردند. این تحصن سه روز ادامه خواهد داشت.اقبال خیبر، رهبر این جنبش صلح‌طلب گفت چنانچه سازمان ملل عزم راسخی در قبال افغانستان نشان دهد، صلح‌ و ثبات در آینده نزدیک در این کشور برقرار می‌شود.

اما طالبان در بیانیه‌ای تاکید کرد، از نظر آنها کار راهپیمایی صلح هلمند توطئه‌ای ساخته دست ایالات متحده و شورای عالی صلح افغانستان است.  این جنبش در ابتدا یک تحصن اعتراضی در شهر لشکرگاه به نشانه مخالفت با بمبگذاری انتحاری در مقابل یک استادیوم ورزشی بود. یک ماه پس از آن، گروهی متشکل از هشت فعال هلمند را با پای پیاده به سمت کابل ترک کردند تا پیام صلح را منتشر کنند.

در همین حال سخنگوی این کاروان می‌گوید، در مقابل هر سفارتخانه سه روز تحصن خواهند داشت و امید دارند که مردمان آن کشورها از دولتشان درباره علت این تحصن جویا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *