جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۸

تغییر نام هفت خیابان در شورای شهر تهران

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 622793
اعضای شورای شهر تهران نسبت به نامگذاری جدید هفت معبر و خیابان اقدام کردند.
تغییر نام هفت خیابان در شورای شهر تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، در ادامه جلسه شورای شهر تهران نامگذاری تعدادی از معابر فاقد نام در شهر روی میز اعضای شورای شهر قرار گرفت و حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه برای میدانی فاقد نام در محدوده میدان بهرود نام "هنر" را انتخاب کردیم، گفت: این اسم یک سیلابی است که به پیشنهاد شهرداری منطقه برای این میدان فاقد نام انتخاب شده است.

محمود میرلوحی در واکنش به این نامگذاری گفت: با همه ارادتی که به هنرمندان و هنر دارم اما باید تناسب بین نام و عنوان و محل دیده شود و برای اهالی محل نیز جذاب باشد.محسن هاشمی نیز افزود: پیشنهاد خوبی است چرا که اگر بخواهیم بعدا این اسم را عوض کنیم کسی ناراحت نمی‌شود.

در نهایت این تغییر نام با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.در ادامه تغییر نام ایستگاه مترو "سولقان" به نام شهدای کن نیز به تصویب رسید.همچنین نامگذاری خیابانی به نام "امید" در محله هرندی واقع در منطقه 12 روی میز بررسی قرار گرفت و الهام فخاری با بیان اینکه این محل تاریخ زیادی دارد و می‌توانستیم با توجه به بافت محلی اسمی را انتخاب کنیم، گفت: بهتر بود نام معابر این محله بر اساس تاریخ محله انتخاب شود. در ادامه این جلسه، نامگذاری خیابانی در محله هرندی به نام امید با رای اکثریت آراء به تصویب رسید.

همچنین حجت نظری از پیشنهاد تغییر نام بن بست "حمام" به شهیدان چالی خبر داد و گفت: در این بن بست سال‌هاست که خانواده شهیدان چالی در این کوچه زندگی می‌کنند و درخواست تغییر نام داشتند که پیشنهاد می‌شود کوچه حمام به نام شهیدان چالی تغییر پیدا کند. در نتیجه، با رای اکثریت آراء کوچه حمام به نام شهیدان چالی تغییر نام داد.

در ادامه احمد مسجدجامعی با بیان اینکه بهتر است یکبار دیگر سیاست‌های نامگذاری در صحن علنی شورای شهر بررسی شود، گفت: نامگذاری اتفاقی نیست و ببینید وقتی در یک خانواده کودکی متولد می‌شود چقدر همه حساس هستند که نامی برای آن انتخاب کنند.

هاشمی در واکنش به این سخنان مسجدجامعی به طنز گفت: با اینکه برای انتخاب نام بچه گزینه مطرح می‌شود اما بالاخره نامگذاری با مادر است.مسجدجامعی نیز در واکنش گفت: شما هم (هاشمی) مثل مادر ما هستید اما هاشمی پاسخ داد که حق شناس مادر ما است چرا که اسامی را او انتخاب می‌کند.

مسجدجامعی در ادامه با بیان اینکه نباید هویت شهر را فراموش کنیم، گفت: نامگذاری محله "پونک" به دلیل این بود که در آن منطقه پونه زیاد بود یا نامگذاری نارمک به دلیل وجود درختان نار بود و نامگذاری‌ها معنا داشت و باید در نامگذاری‌ها هویت تاریخی، انقلابی، دفاع مقدس و ... لحاظ شود. هر چند که در دوران من، زورم نرسید که آئین‌نامه را بررسی کنیم اما لازم است که آئین‌نامه بررسی شود.

در ادامه تغییر نام خیابانی فاقد نام در منطقه 22 به نام "روژان" و همچنین تغییر نام خیابانی به نام "راستین" و همچنین نامگذاری خیابانی به نام "آینده" در دستور کار قرار گرفت و زهرا نژاد بهرام در انتقاد به این نامگذاری‌ها گفت: متاسفانه از اهالی در مورد این نامگذاری نظرسنجی نشده است و بهتر است در این نامگذاری‌ها از نظر شهروندان که در آن محله زندگی می‌کنند بهره ببریم.

همچنین میرلوحی نیز با بیان اینکه من مخالف اینگونه نامگذاری‌ها هستم، گفت: چرا کمیسیون به جای نام روژان از اسامی اهالی علم و دانش و دانشمندان در عرصه‌های مختلف در راستای برندسازی استفاده نکرده است. در پایان تمامی تغییر نام خیابان‌ها به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکلات تهران حل شد ؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر شورای جدید فقط اسم فامیل بازی میکنند..قالیباف کجایی یادت به خیر...
Iran, Islamic Republic of
خنده داره!!

اعضای شورای شهر، بعد از یکسال که لپ تاپ و ماشینهای میلیاردی شونو گرفتن که حتی وسط را هم کار کنند! بالاخره شروع به کار کردند، و از نامگذاری معابر که راحتترین و بی اولویت ترین کار هست شروع کردن!

واقعا خسته نباشند!
سرور
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر اسم خیابانها هم ردیف شد.
من یکی نگران برخی از اینها هستم که چرا محافظ ندارند چون ممکن است ناسا آنها را بدزده.
خجالت نمی کشند، بهتر بود بجای این بچه بازی ها تصویب کنند تا بعد از کسر مخارج این دانشمندان کم نظیر دوتا کوچه را حداقل جدول کذاری یا دوتا خیابان را خط کشی کنند.
برای مثال انتهای اتوبان بابایی را آخر دوره شهردار قبلی ترمیم آسفالت کردند یا برخی جاهای اتوبان همت، یکسال است بدون خط کشی مانده است و مایه تصادف.باور ندارید می توانید بروید ببینید.قول می دهم تا سال دیگر هم همینطور بماند باور ندارید سال دیگر هم تشریف ببرید می بینید.
Iran, Islamic Republic of
چه کارهای مهمی دارن انجام میدم .خسته نباشن
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
تواین گیرودار مشکلات اقتصادی اقایون درفکرنام خیابانند !!! شورای شهرتهران این تذهبون ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست. خودتون به لیست بنویسیم امید بخوانیم ناامیدی رای دادید. از این افراد سیاست زده که فقط زیر باد کولر جلسه می گیرند، انتظار بیشتر از این نیست چون آنچه براشون مهمه باند بازی است نه کار.