کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازرگانی ضعیف، صنعت گاز را به عقب رانده است

4 تير 1397 ساعت 14:14

سیفی گفت:به رغم تولید و صادرات خوب گازی، بازرگانی ضعیفی در این صنعت داریم که باعث بهره نبردن کافی از امتیاز های موجود شده است.


به گزارش جهان نیوز، نصرت الله سیفی مدیر عامل سابق صادرات گاز ایران درمورد بهینه سازی و ارتقاء جایگاه ایران در صنعت گاز اظهار کرد:حجم ذخایر متعارف جهان حدود ۸۷ تیلیارد تی سی ام است که ایران حدود ۲۸ تی سی ام این مقدار را داراست. کشور هایی همچون ترکمنستان و قطر هم به ترتیب دارای ذخیره ۲۸ و ۲۵ تی سی ام هستند.

سیفی ادامه داد: در خاورمیانه کشور هایی همچون روسیه، قطر، ترکمنستان و غیره از جمله کشور های دارنده منابع گازی است که ایران در میان این کشور ها همانند مرکز پَرگار است که مزیت های استراتژیک بسیاری را برای کشور فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: این حجم از ذخایر و صادرات گاز موجب برتری ۷ هزار میلیارد یورویی این منبع نسبت به دیگر مواد طبیعی و اقلام تولیدی صادراتی کشور شده است.
مدیر عامل سابق صادرات‌گاز ایران‌ افزود: ما توانستیم در سال ۲۰۱۶ مقدار گازی به ارزش ۳ هزار و ۱۸ میلیارد یورو تولید کنیم که ایران پس از روسیه و آمریکا بیشترین تولید و صادرات را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی تشریح کرد: حجم کل تجارت جهانی ایران در سال ۲۰۱۶ صنعت گاز حدود هزار و ۲۳ تی سی ام بود که با وجود این تولید و دارایی چشم گیر در بخش بازرگانی ضعیف عمل کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 622501

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/622501/بازرگانی-ضعیف-صنعت-گاز-عقب-رانده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com