کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلاس ۸میلیارد‌ریالی در آذربایجان غربی کشف‌شد

4 تير 1397 ساعت 14:10

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: یکی از بالاترین رده‌های معاونت در استان مبلغ ۸میلیارد ریال را اختلاس کرده بود که کشف شد.


به گزارش جهان نیوز، مصطفی حبیبی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هدف دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به شکایات مردم و احقاق حق و مبارزه با مفاسد اداری، اخلاقی و مالی است.
 
وی گفت: زمانی که با یک مفسد اقتصادی برخورد قانونی شود جنجالی برای دستگاه قضایی به‌پا می‌شود به‌طوری‌که در این اواخر اختلاس‌هایی کشف شد که عمده این اختلاس‌های کشفی از طرف سازمان اطلاعات سپاه شهدای آذربایجان غربی بوده است.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروزی هرگاه بخواهیم اختلاس‌گر و یا کلاه‌برداری را مورد محاکمه قرار دهیم از طرف اطرافیان متهم مورد تهدید قرار می‌گیریم ولی با همه این تهدیدها دستگاه قضایی با  انواع فسادها مبارزه کرده است.

حبیب خاطرنشان شد: در شهر ارومیه افرادی از بعضی ادارات در بیت‌المال دست‌درازی کرده بودند که با همکاری دستگاه قضایی، بازرسی کل استان و اداره اطلاعات استان کشف و با آنها برخورد جدی شد و هم‌چنین اخیراً پرونده‌ای تشکیل شده که متهم آن از بالاترین رده‌های معاونت در استان بود و مبلغ 8 میلیارد ریال را اختلاس کرده بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هم‌چنین مدیرکل یکی از ادارات در استان در حال اختلاس بازداشت شده و علاوه بر زندان حکم محرومیت از مقامات دولتی نیز صادر شده است.

وی گفت: در خصوص مسائل اخلاقی در سال 1395، 12 پرونده فساد اخلاقی داشتیم که 196 نفر متهم زن و مرد نیز درگیر این پرونده بوده‌اند.

وی با اشاره به وضع نامطلوب زندان‌های آذربایجان غربی گفت: در استان ما ظرفیت اسمی زندان‌ها بالغ‌بر 3 هزار نفر است و در زندان ارومیه ظرفیت 1هزار و 100 نفر را داریم اما در کل استان 11 هزار نفر زندانی داریم که 4هزار و 500 نفر در ارومیه هستند که حتی جایی برای خوابیدن ندارند و در کف سالن‌ها و بندها و حتی روی پله‌ها می‌خوابند که با مشکل توسعه زندان‌ها روبه‌رو هستیم و دستگاه قضایی همیشه با مشکل بودجه مواجه بوده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون جمعیت بیشتر از دو برابر شده که به‌تبع آن جرم و بزه‌کاری نیز افزایش یافته است اما ظرفیت زندان‌ها از زمان اول انقلاب تغییری نکرده است.

وی گفت: در سال گذشته 62 هزار فقره پرونده وارد دادگاه‌های استان شده که 42 هزار از این پرونده‌ها توسط ضابطبین سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات معرفی شده‌اند که گاهی برای یک قاضی 10 الی 12 پرونده ارجاع می‌شود که موجب کم‌حوصلگی و پرخاشگری قضات می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه  گفت: اگر در دستگاه قضایی بعضی افراد برخورد نامناسب داشته باشند مورد پیگیری مسئولان دادگستری قرار گرفته و در بعضی موارد منجر به اخراج می‌شود.

وی افزود: قانون جدید بازرسی کیفری مصوبه‌ای مبنی بر بسیج مقاومت به‌عنوان ضابط بنا به خواسته سپاه پاسداران تصویب کرده تا بتواند حضورپررنگ داشته باشد.

منبع:تستیم


کد مطلب: 622500

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/622500/اختلاس-۸میلیارد-ریالی-آذربایجان-غربی-کشف-شد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com