کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فائزه هاشمی: ارتباط نداشتن با آمریکا از اول اشتباه بود

4 تير 1397 ساعت 12:15

«فائزه هاشمی» در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس درباره لزوم گفت‌وگو با دولت آمریکا برای خروج از مشکلات سخن گفت.


گروه سیاسی جهان نیوز: فائزه هاشمی به روزنامه فایننشال تایمز گفته است «نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا به زودی،  قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره نمود... هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد.»

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات «فائزه هاشمی» در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به شرح ذیل است:

*نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا به زودی،  قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره نمود... هیچ گزینه دیگری نداریم، مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد.

*اینکه از ابتدا، هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم درست نبود؛ جمهوری اسلامی باید مشکلات خود را با آمریکا حل کند چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است.

*من در حال حاضر خطر فروپاشی را نمی‌بینم اما اگر راه حلی‌هایی پیدا نشود، کشور می‌تواند به آن سمت پیش برود.

*اکنون بحران در تمام جنبه‌ها به اوج رسیده است در حالی‌که نظام وانمود می‌کند همه چیز عادی است!

*ایران روسیه را وارد سوریه کرد و اکنون روسیه است که قصد بیرون کردن ایران را از سوریه دارد.

*ایران باید نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد ولی اگر در حال حاضر هیچ متحد وفاداری غیر از حزب الله لبنان نداریم، [این بدان معناست که] رویکرد ما نمی‌تواند درست باشد.»

*این طور احساس می‌شود که آقای روحانی مسایل کشور را رها کرده است.

*ما عادت کردیم مشکلات را بعد از آنکه به نقطه بحرانی رسید،‌ حل کنیم مثل آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی [در سال ۱۳۶۰]  و قبول صلح کردن با عراق [در سال ۱۳۶۷]. احتمالا در مورد آقای ترامپ هم همین‌گونه اقدام می‌کنیم.

*مذهب ما اجازه داده اسلام را به‌روز کنیم، چرا نباید سیاست‌های‌مان را به روز کنیم؟ مردم ایران، آینده جمهوری اسلامی را تعیین می‌کنند.

گفتنی است، پیش از این اظهارات فائزه هاشمی نیز یکصد نفر از اصلاح‌طلبان، طی نامه‌ای، خواستار مذاکره با دولت دونالد ترامپ شده بودند که این نامه، با انتقاد جدی بسیاری از اصلاح‌طلبان مواجه شد.
 


کد مطلب: 622454

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/622454/فائزه-هاشمی-ارتباط-نداشتن-آمریکا-اول-اشتباه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com