سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تمام آنچه یک کنکوری باید بداند

دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 622418
کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه برگزار می‌شود و لازم است کنکوری‌ها پیش از حضور در جلسه آزمون اطلاعاتی درباره آزمون سراسری داشته باشند.
تمام آنچه یک کنکوری باید بداند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کنکور سراسری 97 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 برگزار می‌شود.

در کنکور سراسری 97 تعداد یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 59.23 درصد داوطلبان زن و 40.77 درصد داوطلبان مرد هستند.

آمار داوطلبان ثبت نام کننده در سال 97 نسبت به سال 96 تعداد 27 هزار و 466 نفر بیشتر است.

با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون مربوطه را همراه داشته باشند، با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر و مجموع داوطلبان علاقمند دو گروه هنر و زبان یعنی تعداد 204 هزار و 735 نفر، برای تعداد یک میلیون و 216 هزار و 560 داوطلب کنکور 97 کارت صادر شده است.

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی و هنر بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان تا 6 تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.

داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، دو یا سه کارت ورود به جلسه گروه‌های آزمایشی دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

کنکور سراسری سال 97 در 375 شهرستان و بخش و در 479 حوزه امتحانی برگزار می شود و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.

بر اساس برنامه زمانی آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 7 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه 7 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 8 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه 8 تیر برگزار می‌شود.

* نحوه دریافت کارت

کارت شرکت در آزمون تمام داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان تا ششم تیرماه مهلت دارند، برای مشاهده و پرینت به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی WWW.SANJESH.ORG مراجعه کنند.

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون خود باید در تاریخ تعیین شده به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مراجعه و با وارد کردن یکی از بندهای الف: شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل: شماره پرونده، نام خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا ب:‌اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه نمایند و بر اساس تاریخ و ‌آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی، متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز اقدام کنند.

بدیهی است که برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. ضمناً سایر اطلاعات مورد نیاز در این زمینه در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت، قابل پرینت و دریافت است.

* چگونگی رفع نقص کارت شرکت در آزمون

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب نیاز به اصلاح و ویرایش داشته باشد لازم است داوطلب بر اساس مطالعه و توضیحات انتهای کارت ورود به جلسه نسبت به اصلاح مورد یا موارد اقدام کند.

ویرایش بعضی از بندهای کارت ورود به جلسه مانند نام، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه و... نیاز به مراجعه حضوری داوطلب نداشته و با مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد داوطلب چنانچه اشکالاتی از جمله نداشتن عکس و یا فاقد مهر بودن عکس واضح نبودن عکس را در کارت شرکت در آزمون خود مشاهده کرد ضروری است در ساعات مشخص شده در اطلاعیه پرینت کارت، شخصا ضمن همراه داشتن دو قطعه عکس 3 در 4 (که در سال جاری تهیه شده باشد) و کارت شناسایی ملی یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (بر اساس جدول شماره 2) مندرج در اطلاعیه توزیع کارت شرکت در آزمون مراجعه کند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود، در غیر اینصورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود.

ضمناً چنانچه علاوه بر عکس و موارد ذکرشده، در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات ثبت‌نامی شما مغایرتی وجود داشته باشد، لازم است نسبت به اصلاح آن در باجه رفع نقص حوزه مذکور اقدام کنید.

نشانی محل رفع نقص را از اینجا مشاهده کنید.

* زمان برگزاری آزمون

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال 1397 برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در روزهای پنج‌شنبه هفتم تیرماه و جمعه هشتم تیرماه به طور همزمان در 375 حوزه امتحانی سراسر کشور و 25 حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار خواهد شد.

نام و نشانی حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص گردیده است بر این اساس لازم است داوطلبان در زمان مناسب نسبت به شناسایی محل آزمون و بر اساس آدرس حوزه‌های امتحانی که بر روی کارت شرکت در آزمون درج شده است با در نظر گرفتن و پیش‌بینی مؤلفه‌های تأثیرگذار از جمله ترافیک، عدم محل مناسب برای پارک وسیله نقلیه و ... اقدام کنند.

یادآوری 1: در حوزه‌های امتحانی صبح‌ها رأس ساعت 7:00 (هفت صبح) و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 (دو نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت 7:30 و بعدازظهرها رأس ساعت 15:00 آغاز می‌شود بنابر این ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی امکانپذیر نیست.

* مدارک لازم برای حضور در جلسه آزمون

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار و چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادپاک‌کن، مداد تراش و سنجاق به همراه داشته باشند، چرا که از ورود داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه نداشته باشند، به جلسه آزمون جلوگیری می‌شود.

نکات مهم برای حضور در جلسه آزمون

با توجه به موادی که در بندهای قبل (بند ج) یادآوری شد، بایستی مقدمات حضور در جلسه آزمون از قبل تهیه شود.

بر اسا‌س آدرس مندرج در کارت شرکت در آزمون، لازم است زمان مناسبی برای رسیدن به حوزه امتحانی برآورد و شناخت لازم از محل آزمون را از قبل داشته باشید.

در محل‌های آزمون در ابتدای ورود به حوزه امتحانی تابلوهای راهنما و پلاکاردهایی جهت راهنمایی داوطلبان نصب شده است از این رو پس از مشخص شدن محل استقرار خود، محل نشستن خود را بر اساس برچسب صندلی که همان شماره داوطلبی شما بوده و در کارت در آزمون نیز مشخص شده با هم انطباق و مشخص کنید. چنانچه صندلی شما دارای نقص و یا شکستگی است به مسئول حوزه اطلاع دهید ضمناً برای افراد چپ دست با توجه به اینکه می‌بایست در زمان ثبت‌نام آن را انتخاب نمایند تا برای آنها صندلی مخصوصی تدارک دیده شود اگر به هر علتی در این مورد ثبت نشده بود نیز به مسئول حوزه اطلاع دهید تا اقدام لازم انجام گیرد.

در ابتدای جلسه آزمون، یک برگ فرم نظرخواهی به داوطلبان داده خواهد شد داوطلبان لازم است پس از دریافت فرم و درج شماره داوطلبی خود را در محل مخصوص به صورت دقیق و خوانا، نسبت به پاسخگویی به سوالات آن در همان فرم و در مدت 10 دقیقه اقدام کنند این نظرات هیچگونه تأثیری در نتایج آزمون شما نخواهد داشت.

دریافت دفترچه سوالات و پاسخنامه

پس از استقرار در محل و صندلی مشخص شده، به شما دفترچه و پاسخنامه در قالب یک بسته شخصی‌سازی تحویل می‌شود پس از دریافت بسته مربوط و قبل از باز کردن، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج بر روی آن را با شماره داوطلبی مندرج بر روی صندلی و همچنین مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، بی‌درنگ موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع دهید و موضوع را دنبال کنید تا مشکل رفع شود.

پس از اطمینان از صحت مندرجات بسته حاوی سوال و پاسخنامه لازم است در زمان مقرر و با اعلام بلندگو اقدام به باز کردن پوشش پلاستیکی نموده و با خارج کردن پاسخنامه امتحانی و دفترچه سوال کد دفترچه سوال را با کد درج شده در قسمت بالای پاسخنامه مقایسه کرده و در صورت مشاهده اختلاف موضوع را به نزدیک‌ترین رابط یا مراقب اطلاع دهید و موضوع را دنبال کنید تا اختلاف برطرف شود سپس مشخصات خود را در ذیل «پاسخنامه»‌ و همچنین «در قسمت مربوط به قبل از شروع سوال در دفترچه» درج و محل مربوط را امضاء کنید.

یادآوری (1): عدم تکمیل جدول ذیل پاسخنامه به منزله عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون تلقی خواهد شد. لذا داوطلبان می‌‌بایست پس از مطابقت مشخصات و شماره داوطلبی خود با مشخصات و شماره داوطلبی مندرج در پاسخنامه نسبت به تکمیل مندرجات ذیل آن اقدام کنند.

داوطلب باید در محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می‌گیرد فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و ...)‌پر کند.  جواب‌ها فقط در پاسخ‌نامه با پر کردن محل مخصوص مشخص می‌شود نحوه صحیح پر کردن پاسخنامه در برگه راهنمای شرکت در آزمون درج شده است.

یادآوری (2): در قسمت‌هایی از پاسخنامه تذکراتی در خصوص عدم دستکاری آن قسمت‌ها داده شده که این موضوع در برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز به صورت تصویری نمایش داده شده است، لازم است به آن تذکرات توجه جدی کرده و از دستکاری این بخش‌ها جداً‌خودداری کنید، در غیر اینصورت پاسخنامه شما تصحیح نخواهد شد و از روند گزینش علمی حذف خواهید شد.

یادآوری (3): برای هر پاسخ صحیح سه (3) نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد.

یادآوری (4): اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ةا غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

یادآوری (5): خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه دفترچه سوال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می‌شود و با  داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

یادآوری (6): از آوردن وسائل اضافی به جلسه آزمون (به جز مدارک مندرج در بند د فوق) و هرگونه وسیله ارتباطی،‌الکترونیکی، و محاسباتی (از قبلی تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر و ماشین حساب)، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن اکیداً‌خودداری کنید.

بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط برابر آئین‌نامه تقلب و تخلف رفتار خواهد شد.

یادآوری (7): با توجه به اینکه برای برخی از داوطلبان آزمون‌های سال‌های قبل مشکلاتی از قبیل درج پاسخ‌ها در دفترچه سوالات و یا عدم انتقال پاسخ‌ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه پیش آمده است توصیه می‌شود در زمان مقرر نسبت به این امر اقدام کنید.

یادآوری (8): با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ شده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد خواهشمند است نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی سراسری سال 1397 از تاریخ هشتم تا ۱۲ تیرماه به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنید.

فعالیت‌های خروج و ترک جلسه آزمون

در پایان زمان مقرر شده عوامل اجرایی حاضر در سالن نسبت به جمع‌آوری دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه اقدام می‌نمایند بنابر این چنانچه تا پایان وقت  مشخص شده در سالن حضور دارید، از جای خود بلند نشوید تا مراقبین دفترچه و پاسخنامه سوالات از شما تحویل بگیرند.

چنانچه زودتر از زمان مشخص شده مایل به تحویل دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها هستید موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب اطلاع دهید تا در صورت موافقت با ترک جلسه آزمون و با رعایت حق و حقوق سایر داوطلبان، در کمال آرامش و سکوت و پس از تحویل دفترچه سوالات آزمون و پاسخنامه به مراقب مربوط، جلسه آزمون را ترک نمایید ضمنا تأکید می‌شود برچسب صندلی را برداشته و تا اعلام نتایج آن را حفظ کنید.

شایان ذکر است برای خروج زودتر از زمان مقرر، مراقبین بایستی طبق شرایط و ضوابط آزمون و هماهنگی به عمل آمده با مسئول سالن نسبت به خروج داوطلبان اقدام نمایند.

* تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری

در طول سال‌های تجربه برگزاری آزمون سراسری شاهد تخلفاتی از سوی داوطلبان هستیم که اکثراً به علت بی‌اطلاعی از تبعات آن مرتکب چنین تخلفاتی می‌شوند بدون آنکه بدانند عواقب این کار آنها چیست بر این اساس بر آن شدیم تا قانون مصوب در این حوزه را برای اطلاع ارائه کنیم.

ماده 5 ـ تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف ـ‌ ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

ب ـ ارتکاب هرگونه عمل خلاف  مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل:

1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

2- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون

3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج ـ استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار

دـ کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سوالات

و ـ هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات اوراق و پاسخ‌نامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون

ز ـ افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو

ح ـ خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده 6 ـ هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف ـ در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی‌ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون‌ همان سال

ب ـ در مورد مشمولان بند (ب)  یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون‌ همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

* زمان اعلام نتایج آزمون

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه و بر اساس نمرات علمی اکتسابی توسط هر داوطلب و با لحاظ نمودن شرایط و مقررات مصوب در دهه دوم مرداد ماه سال 1397 از طریق سایت اینترنتی سازمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

* انتخاب رشته

انتخاب رشته توسط داوطلبان از طریق سایت اینترنتی سازمان در دهه دوم مرداد ماه سال 1397 انجام خواهد شد. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، لازم است با توجه به نتایج مندرج در کارنامه مذکور، شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 آزمون و اطلاعیه‌های رسمی سازمان که از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان منتشر می‌شود، در مدت زمانی که تعیین می‌شود اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنند.

تذکر مهم‌:‌ تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در صورت قبولی به شرط دارا بودن دیپلم کامل ثبت‌نام نظام قدیم و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی نظام جدید حداکثر تا تاریخ 9۳۱ شهریورماه اجازه ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته مربوطه را خواهند داشت.

* اعلام نتایج نهایی

گزینش علمی داوطلبان آزمون سراسری سال 1397 بعد از اتمام مدت زمان انتخاب رشته، بر اساس نمرات علمی اکتسابی هر یک از آنان، شرایط و ضوابط مربوطه، انتخاب رشته هر داوطلب با توجه به سایر شرایط و مقررات اعلام شده، انجام و نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور ماه سال 1397 از طریق سایت اینترنتی سازمان منتشر خواهد شد.

یادآوری: اعلام نتایج معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه‌متمرکز به منظور انجام مراحل مصاحبه، معاینه و آزمون عملی در نیمه دوم مهر ماه سال 1397 خواهد بود.

* پس از اعلام نتایج نهایی

برای تمام شرکت‌کنندگان اعم از پذیرفته‌شدگان و یا مردودین علمی کارنامه نتیجه نهایی تهیه می‌شود که حاوی رتبه داوطلب است و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند نیز کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و بین متقاضیان کد رشته مذبور و در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل وی در همان کد رشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی، بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

پذیرفته‌شدگان برا اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم، باید ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند اگر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی برنامه زمانی مشخصی برای ثبت‌نام در سایت خود درج نکرده باشد پذیرفته‌شدگان بر اساس تاریخ مشخص شده در سایت سازمان برای ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

یادآوری: حضور شخص پذیرفته برای ثبت‌نام در موسسه محل قبولی الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در اطلاعیه مربوط صورت می‌پذیرد و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

علی‌رغم اینکه کنترل‌های متعددی که در خصوص صحت نتایج اعلام شده انجام و در این خصوص اطمینان حاصل می‌شود، مع‌الوصف چنانچه داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آزمون کشور و روئیت آن در خصوص مندرجات کارنامه برای آنان سوالاتی مطرح می‌باشد می‌توانند در این خصوص در تاریخ مشخص شده منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند.

برای ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی داوطلب می‌بایست ابتدا عضو سیستم پاسخگویی شود تا بتواند درخواست خود را ثبت و ارسال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *