کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای مطهری! زندگی مردم مهم است یا پویول؟

4 تير 1397 ساعت 10:38

نکته ای که در این میان قابل تامل است سکوت معنادار علی مطهری درباره تحولات چند ماهه اخیر بازار و واکنش به افزایش قیمت ها است، مسئله ای که جز وظایف طبیعی و ذاتی وی به شمار می رود ولی تاکنون کسی کنشی جدی از او در این باره سراغ ندارد، برخلاف سایر مسائل کم اهمیتی که مطهری را سریعا دست به قلم می کند و او را تبدیل به تیتر یک روزنامه های زنجیره ای و رسانه ای ضد انقلاب می کند.


به گزارش جهان نیوز، علی مطهری پافشاری فراوانی بر حاشیه سازی های عجیب و بحث برانگیز از خود نشان می دهد، این حاشیه سازی های تعمدی بیش از هرچیزی اثبات کننده سطح نازل درک سیاسی سازنده این حاشیه ها است و در نهایت باعث بروز نوعی خودزنی سیاسی می شود، این پروسه درباره علی مطهری  مدت زمان زیادی است که آغاز شده است. کسی که انتخاب مجددش به نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی یک علامت سوال بزرگ دیگر در برابرتصمیمات مجلس یازدهم قرار می دهد.
 
در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همین چند روز قبل (چهارشنبه 30 خرداد 97) در دیدار نمایندگان مجلس از آنها خواستند در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور و  رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط » را مورد توجه کامل قرار دهند؛  مطهری به داستان لغو حضور یک بازیکن فوتبال اسپانیایی در رسانه ملی پرداخت!  این نماینده حامی دولت در مجلس با انتقاد از صدا و سیما به خاطر لغو حضور کارلوس پویول بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا در برنامه جام جهانی شبکه سه این اقدام را نشان دهنده حکومت ملوک‌الطوایفی و یا فرمانبری از بیرون در این سازمان عنوان کرد!
 
در نامه علی مطهری نماینده تهران خطاب به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما ، آمده است:
 ماجرای دعوت از آقای کارلوس پویول کارشناس و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا برای شرکت در برنامه جام‌جهانی شبکه ۳ در آستانه بازی ایران و اسپانیا و سرانجام لغو آن پس از اعلام در آن برنامه، نشانه حکومت ملوک‌الطوایفی و یا فرمانبری از بیرون در آن سازمان است. هزینه معقول برای حفظ نشاط جامعه، زاید نیست.لازم است جناب‌عالی اقتدار بیشتری در اداره سازمان داشته باشید و تحت تأثیر فشارهای داخل و خارج واقع نشوید. رهبر انقلاب نیز فرمودند من فقط رئیس سازمان را تعیین می‌کنم و در مدیریت آن دخالتی ندارم. بنابراین نباید به علامتهایی که از این سو و آن سو به شما داده می‌شود ترتیب اثر دهید.
 
نامه سرگشاده علی مطهری خطاب به رئیس سازمان صدا وسیما در حالی صورت می پذیرد که این روزها قیمت دلار به نزدیک9000 هزار تومان و سکه به 3 میلیون تومان رسیده است، گرانی مسکن و افزایش اجاره بها و گرانی اقلام ضروری علاوه بر فشار آوردن به اقشار مختلف جامعه موجب نارضایتی های گسترده عمومی نسبت به بی تدبیری های دولت یازدهم، یعنی دولت مورد حمایت علی مطهری به وجود آورده است و نایب رئیس مجلس به جای اینکه از عدم پرداخت مبالغ کلان به مهمانان خارجی تلویزیون در این وانفسای اقتصادی حمایت کند، به این اقدام انتقاد می کند تا مثل دفعات پیش از این، بر خلاف جریان آب حرکت کند.
 
نکته ای که در این میان قابل تامل است سکوت معنادار علی مطهری درباره تحولات چند ماهه اخیر بازار و واکنش به افزایش قیمت ها است، مسئله ای که جز وظایف طبیعی و ذاتی وی به شمار می رود ولی تاکنون کسی کنشی جدی از او در این باره سراغ ندارد، برخلاف سایر مسائل کم اهمیتی که مطهری را سریعا دست به قلم می کند و  او  را تبدیل به تیتر یک روزنامه های زنجیره ای و رسانه ای ضد انقلاب می کند.
 
حالا مردم و افکار عمومی نظاره گر اینگونه اقدامات هستند و می پرسند آیا علی مطهری برای گرانی های سرسام آور نیز بیانیه صادر خواهد کرد؟ و یا فقط او صدای دولت در مجلس است؟ یا لغو یک کنسرت یا هر چیزی شبیه به آن،  او رابه خروش خواهد آورد؟ علی مطهری باید تصمیم بگیرد یا به اولویت های جدی مردم  و کشور رسیدگی کند یا همچنان مسیر وکیل الدولگی بودن را با شتاب بیشتری طی کند.

منبع: رجا


کد مطلب: 622393

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/622393/آقای-مطهری-زندگی-مردم-مهم-یا-پویول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com