جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستور رهبر ایران فوق العاده بود

دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 622372
معاون منطقه‌ای رییس سازمان برنامه جهانی غذا ابلاغ رهبری درباره حق تحصیل پناهجویان در ایران را امری فوق‌العاده خواند و گفت: با این قانون، هزاران کودک که پیش از این دسترسی به تحصیلات نداشتند قادر به استفاده از مدارس دولتی شدند.
دستور رهبر ایران فوق العاده بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا،«نیکولاس اوبرلین» معاون منطقه‌ای رییس سازمان برنامه جهانی غذا (وی اف پی)  در خصوص جایگاه ایران در زمینه میزبانی پناهجویان گفت: در ایران سیاست حمایت از پناهجویان رو به رشد است و خوشحالیم که می‌بینیم چطور ایران در زمینه پناهجویان کارش را خوب انجام می‌دهد.

معاون منطقه‌ای رییس سازمان برنامه جهانی غذا گفت: ایران 3 سیاست عمده و مثبت در زمینه پناهجویان دارد؛ اولین سیاست، مساله ابلاغیه رهبر ایران در مورد حق اشتغال به تحصیل همه کودکان بدون توجه به وضعیت حقوقی‌شان بود که در عمل به همه کودکان پناهجو اجازه تحصیلات رسمی را اعطا کرد و موانع قانونی را برای تحصیل این کودکان از میان برداشت. 

وی حق تحصیل پناهجویان در ایران را امری  فوق‌العاده خواند و گفت: با این قانون، هزاران کودک که پیش از این دسترسی به تحصیلات نداشتند، قادر به استفاده از مدارس دولتی شدند.

«اوبرلین» سیاست بعدی را سیاست بیمه های درمانی خواند و گفت: در ایران پناهنده‌ها به بیمه‌ها و خدمات درمانی دولتی دسترسی پیدا کردند و این مساله ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پناهجویان تبدیل کرده است.

او سیاست سوم را فرآیند جمع آوری اسناد مربوط به گروه هایی که هیچ سند هویتی نداشتند خواند و گفت این فرآیند اخیرا آغاز شده و این مرحله نیز مورد حمایت ماست و سیاست خوبی است. ما سعی میکنیم به ایران کمک کنیم که هرچه بیشتر به این اهداف دست پیدا کند
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *