کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​پیام رفتن روحانی به توچال چیست؟

رئیس جمهور با چه تدبیری در شرایط بد اقتصادی به توچال رفت؟ +تصاویر

4 تير 1397 ساعت 13:06

حضور رئیس جمهور در توچال در این شرایط بد اقتصادی همه را بهت زده کرده است، افکارعمومی با تعجب می پرسد مگر می شود دولتمردان فضای بد اقتصادی را نادیده بگیرند و با لباس ورزشی در یک مکان تفریحی حضور یابند.


گروه سیاسی جهان نیوز: در شرایطی که کشور در اوضاع بد اقتصادی به سر می برد و نوسانات شدید قیمت ارز باعث شد تا بازار به شدت از این موضوع تاثیر بپذیرد و رکود بیشتر بر سر اقتصاد کشور سایه افکنده، شاهد برخی رفتارها از سوی دولتمردان هستیم که نه تنها با این شرایط همخوانی ندارد؛ بلکه بیشتر از سوی مردم و افکارعمومی بی اعتنایی نسبت به این شرایط توصیف می شود و باعث تعجب همه حتی حامیان دوآتیشه دولت شده است.

دیروز وضعیت بد اقتصادی خود را در اعتراض کسبه بازار گوشی موبایل نشان داد. در بحبوحه کاهش قیمت ریال برابر دلار شاهد افزایش قیمت گوشی های موبایل هم بودیم، با توجه به اینکه دولتمردان هم همواره مطرح می کنند که این افزایش سرسام آور قیمت ها و دلار حبابی است، مردم نیز برای خرید کالاها دست نگه داشته اند. هرچند که توان اقتصادی بسیاری هم در این اوضاع و شرایط اجازه خرید کالا به آنها را نمی دهد.


 این موضوع باعث رکود شدید در بازار از جمله بازار گوشی های تلفن همراه شده است. درهمین رابطه، کاسبان پاساژ علاءالدین و چارسو در اعتراض به وضعیت ارز مغازه های خود را تعطیل کردند و معترض چنین روندی شدند. این افراد اغلب بایستی اجاره های سنگین برای مغازه های خود بدهند و این رکود طاقت بسیاری از آنان را طاق کرده است.

در این شرایط عکسی از رئیس جمهور منتظر شد که وی را با لباس ورزشی در منطقه تفریحی توچال به همراه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت نداشت می‌دهد.
 

این موضوع بحث های زیادی در میان افکارعمومی بخصوص در شبکه های اجتماعی به وجود آورد. یکی از بحث ها این بود که رئیس جمهوری که خود را امنیتی ترین فرد در کشور می داند که سال ها در این حوزه کار کرده است و همچنین مشاوران رسانه ای وی نیز کسانی هستند که سابقه کار امنیتی دارند، چطور در این فضای بد اقتصادی دست به اجرای چنین برنامه ای حتی با توجیه برنامه کاری دولت می زنند.

در همین رابطه، واعظی درباره حواشی عکس منتشر شده از وی و روحانی در توچال گفت: «ما توچال برای تفریح نرفتیم. روز جمعه 6 صبح کوه رفتیم این اولین بار هم نیست و وقت‌هایی روز جمعه به کوه می‌رویم. چرا باید انتقاد شود؟ آیا اینکه کسی 6 صبح به کوه برود اشکال دارد؟»

عبدالله رمضان زاده یکی از فعالان اصلاح طلب در توئیتر خود درباره این صحبت ها نوشت: «آقای روحانی تیم اقتصادی و مشاورین شما درک درستی از شرایط بازار و کشور ندارند. آن رئیس دفتری هم که برنامه بازدید شما از توچال را تنظیم می کند، از آن بدتر. فکری بکنید.»

همچنین تصاویر منتشر شده از این بازدید نشان می دهد که لباس ورزشی حسن روحانی متعلق به برند آمریکایی under armour است.  همین موضوع در سالی که حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است نیز باعث عصبانیت بیشتر افکارعمومی شده و البته که با توجه به وضعیت مذاکرات می تواند قابل تامل و تحلیل باشد.

در همین رابطه، مهدی محمدی فعال سیاسی در توئیتی نوشت: مشکل ملت را حل نمی کنید لااقل لجشان را در نیاورید.

برخی بیان می کنند که مگر ممکن است که رئیس جمهور و تیم دولت نسبت به شرایط و همچنین تنگنا و سختی که مردم گرفتار آن شدند خبر نداشته باشند. این موضوع به هر جهت با هر توجیهی بیشتر بی اعتنایی به وضعیت اقتصادی مردم توصیف می شود.


روحانی در آستانه انتخابات سال 96 نیز با لباس ورزشی راهی توچال شد و یک عکس کاملا انتخاباتی و هدایت شده با چند دختر بدحجاب گرفت، عکسی که بحث های بسیاری به وجود آورد. با این حال مقایسه این دو عکس نشان می دهد که نمی توان از تیم رسانه ای دولت که به قول برخی از کارشناسان سیاسی، تکنسین های عملیات روانی هستند، انتظار داشت که با آن همه برنامه رسانه ای هدایت شده، اینبار فضای اقتصادی اجتماعی مردم را اینگونه ندیده اند و در یک گاف رسانه‌ای این برنامه را برای حسن روحانی چیده اند.


کد مطلب: 622361

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/622361/رئیس-جمهور-تدبیری-شرایط-بد-اقتصادی-توچال-رفت-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com