پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۹

مدافع‌ حرمی‌ که ۱۵۰۰ یتیم سوری را تحت‌ پوشش‌ گرفت +عکس

دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 622329
در سوریه و عملیات آزادسازی حلب مسئول عملیات بود و در هدایت صحنه نبرد، نقش مهمی ایفا می‌کرد.در هدایت بسیاری از عملیات‌های سوریه مشارکت داشت و نقش مستشاری بر عهده داشت.
مدافع‌ حرمی‌ که ۱۵۰۰ یتیم سوری را تحت‌ پوشش‌ گرفت +عکس
به گزارش جهان نيوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار شاهرخ دایی‌پور از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس‌، حین عملیات مستشاری در شهر بوکمال سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد. سردار شهید شاهرخ دایی‌پور از جانبازان سرفراز دوران دفاع مقدس بود که فرماندهی یگان ضد زره صف، فرماندهی توپخانه و ادوات منطقه غرب، مربی‌گری موشک تاو و ضد زره، عضویت در هیئت علمی دافوس سپاه و قهرمانی در رشته‌های کشتی و غواصی در نیروهای مسلح را در کارنامه دارد. او همچینین یکی از فرماندهان مستشار تیپ زینبیون(مدافعان حرم پاکستانی) نیز که به عنوان پانزدهمین شهید مدافع حرم کرمانشاه محسوب می رشود.

عباس محمدخانی بیشتر از 30 سال با شهید شاهرخ دایی پور دوست صمیمی بوده است. او هم خود یک جانباز دوران دفاع مقدس است و در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به خلق و خوی شهید دایی پور و محبتش در خانواده می‌گوید: شجاعت و دلسوزی زیادی داشت. کسانی که در سوریه او را دیدند و همرزمش بودند، امروز شهادت می‌دهند که واقعا شهید دایی پور آنجا در حکم یک ستون برای بچه‌ها بوده و برای حضرت زینب(س) از جان مایه گذاشت. این شهید علی رغم اینکه از نظر مالی وضع بسیار خوبی داشته، بازنشسته بود و دو دختر جوان دارد، ولی باز هم هر چه می‌گفتیم حاج آقا! سردار! نیازی نیست شما هم حتما بروی. می‌گفت: «نه من باید بروم و آنجا کمک کنم. آنجا شیعه در خطر است. باید مواظب باشیم ناموس شیعه به دست وهابی‌ها نیفتد.» بسیار آدم بزرگوار و شریفی بود. با اخلاص بود. از نظر مالی چیزی کم نداشت، اما دل به دنیا نمی‌بست و همیشه دلش آنجا در سوریه بود. خوش به حالش که به آرزویش یعنی شهادت رسید.


او با اشاره به تخصص‌های رزمی شهید می‌گوید: ایشان فرمانده ضد زره بود. در سوریه و عملیات آزادسازی حلب مسئول عملیات بود و در هدایت صحنه نبرد، نقش مهمی ایفا می‌کرد.در هدایت بسیاری از عملیات‌های سوریه مشارکت داشت و نقش مستشاری بر عهده داشت. برادرم همرزم شهید در سوریه بوده و او هم خیلی از این شهید تعریف می‌کند. آدم بسیار شجاع و در عین حال متواضع و پاکی بود. اگر کنارش می‌نشستی فکر نمی‌کردی که یک سردار یا فرمانده است. خاکی مثل یک سرباز در میان بچه‌ها حضور پیدا می‌کرد. واقعا ستون محکمی برای همه بود. رهبری و حضرت زینب(س) با شهادت شهید دایی پور در واقع یک یار و پشتیبان و کمکی را از دست دادند.

محمدخانی در ادامه می‌گوید:  از نظر عملیاتی وظایف بسیاری را عهده‌دار بود. تمام حملات و درگیری‌ها را رصد می‌کرد. در آنجا میان جنگ و درگیری، انسان تربیت می‌کرد. خودش مستقیم در صحنه درگیری‌ها از صفر تا صد حضور داشت. خیلی مهم است که در صحنه درگیری، یک فرمانده به عنوان نفر اول خودش حضور داشته باشد. چیزی که همرزمانش می‌گویند این است که همیشه سعی داشت به عنوان نفر اول در خط مقدم حضور پیدا کند.

او از فعالیت این شهید در کشور لبنان و شرکت مستشاری در عملیات‌های مجاهدین لبنان چنین می‌گوید: چندین سال هم در لبنان بود و فعالیت داشت. در بحث درگیری‌هایی که در لبنان بوده حضور داشته و از آنجایی که فرمانده ضد زره بود، در لبنان آموزش به رزمنده‌های لبنان آموزش می‌داد. 8 سال هم که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل جنگید. جانباز شیمیایی بود. خیلی از سوابق جبهه‌اش نیست. اصلا در این فکرها نبود که به دنبال این سوابق جبهه و جانبازی  برود.


محمد خانی به ویژگی شاخص این شهید مدافع حرم اشاره کرده و میگوبد: بسیار عاشق امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) بود و بسیار به حضرت زینب(س) ارادت داشت. ظهر عاشورا 5 هزار غذای نذری به رزمندگان و مردم در سوریه داد. حتی ما گفتیم: «حاج آقا بگذار اقلا کمی گوشت غذا را کمتر بگذاریم تا اقتصادی‌تر دربیاید.» می گفت: «بگذار  این‌ها بدانند شیعه حضرت زینب(س) و حضرت علی(ع) چیست؟ ما اینجا در تهرانیم و نذری‌های مختلفی داریم ولی آن فاطمیون و زینبیون و افغانستانی‌ها و پاکستانی‌های مدافع حرم در ظهر عاشورا این نذری را دوست دارند.» 1500 نفر از یتیمان سوریه را تحت پوشش داشت و این موضوع را  هیچ کس نمی‌دانست.

او در پایان از رمز خستگی ناپذیذیر شدن شهید چنین می‌گوید:  این شجاعت و عشق به جهاد در میدان‌های مختلف سوریه و لبنان و ایران از عشقش به ولایت و رهبر و نظام و حضرت زینب(س) نشأت می‌گرفت. خلق و خوی کسی که سرش را برای حضرت زینب(س) می‌داد، با هیچ زبانی قابل توصیف نیست. بیش از سه سال بود که به سوریه رفت و آمد داشت. در نهایت ظاهرا در کمینی افتاده‌اند و از ناحیه سر از جانب تروریست‌ها مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم ارزقنا توفیق الشهاده
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فقط باید شهید شوند یعنی این قدر رسیده شده اند که لایق چیدن توسط خدا شده اند.
Iran, Islamic Republic of
یه مدافع ایرانم پیدا بشه به ما کمک کنه خدا اجرش رو میده . مردم روستاها وضع بدی دارند .
Iran, Islamic Republic of
همینا مدافع ایرانم هستن
سروش
Iran, Islamic Republic of
تعداد از ایرانی ها در سوریه و عراق می جنگن بخاطر ایران، یه تعدادشون از مرز ها محافظت می کنند،تا اینجای کار بخاطر دشمن بود از اینجا به بعد یه تعدادی هم تحت عنوان کمیته امداد، بسیج سازندگی و...به روستاهای ایرانی خدمت میکنند، روراست باش نشانی روستایت را بده.
علی
Iran, Islamic Republic of
من یه ایرانی ام در حد توانم کمک می کنم، کدام رو ستا هستی؟
Canada
شما یه سر به روستای قلعه گبری توی شهرری بزن.
خیلی ها نیاز به کمک دارند.

ای کاش یک مدافع ایران هم بدون اینکه الان شروع کنه به فحش داده بره بهشون کمک کنه.

یهو نگید فلان فلان شده ی صهیونیست انگلیسی که از آمریکا پول می گیری و ....
اگر واقعا مسلمان هستید یک سر به قلعه گبری و قلعه الیمون توی شهرری بزنید. بعد برید به یتیم های سوریه کمک کنید
Iran, Islamic Republic of
هم فکران شما اجازه خدمت به این فرشته ها در ایران را نمی دهند والا کسی که برای ناموس مسلمانان دیگر کشورها جان می دهد وبرای یتیمان آنها دل می سوزاند به طریق اولی برای کشور خودش که هم مسلمانند وهم شیعه امیرالمومنین دلسوز تر است.
لقمان
Iran, Islamic Republic of
ناامیدی و بدبینی از جملاتت موج می زده همین چندو وقته پیشا چند میلیارد مردم کمک کرده برای زلزده زده ها یا از طریق همین برنامه ماه عسل چند میلیارد کمک کردن برای ازادی زندانی ها، اگه بدبینی رو کنار بذاری و روراست باشی نتنها مردم ایران بلکه هر مسلمانی از هرکجای دنیا بهت کمک می کنه ولی روراست باش.
Iran, Islamic Republic of
این ادبیات شبیه ادبیات منافقین در قرآن است هیچ وقت همراه مومنین درشرایط سخت نیستند همیشه هم یک دلیل برای غیبتشان در صحنه های مجاهدت دارند جالب اینجا است بعد از رفع خطر و پیروزی مجاهدان با زبانها ی تیزشان( به تعبیر قران) به جان مومنین می افتند و از همه هم طلب کار ترند.به همه کاربران محترم توصیه می شود سیمای منافقین در قرآن و روایات مطالعه شود .آن وقت مشاهده خواهید نمود که منافقین به راحتی قابل شناسایی هستند
امیر
Iran, Islamic Republic of
...برید از کسانی پیگیر بشید که به ایشون دو دوره پشت هم رای دادن نه اینکه به مدافع حرم بودن طعنه بزنید!
Netherlands
يه جنگ بشه اينجا اين مدافعين اسد هم كمي به فكر شكم ما باشن !
سرور
Iran, Islamic Republic of
بی تربیت.
خیلی به فکر شکم ات نباش.
Iran, Islamic Republic of
مگه حقوق یه مدافع حرم چقدره که تونست سرپرستی ۱۵۰۰ یتیم سوری رو برعهده بگیره ؟ لیره ترکیه که ارزشش قبل از تورم اخیر دلار بیشتر از ریال ایران بود
United Arab Emirates
لیره سوریه نه ترکیه
Iran, Islamic Republic of
هفته پيش هواپيما هاي اسراييلي انجا را بمباران كردند
Iran, Islamic Republic of
کارت خوب بود مومن اما کاش قبلش یه سری به خوزستان میزدی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل،اجرت با سید الشهدا
سید
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله آن شهید سعید با امام حسین علیه السلام محشور شوند
امروز امنیت ما مرهون فداکاری این شهیدان است
خدا ما را قدر دان و شکرگزار این شهیدان قرار دهد