پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ایران با همان تاکتیک فوق‌دفاعی به میدان می‌رود

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 622238
سایت انگلیسی به تحلیل بازی پیش‌روی تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ پراخت.
ایران با همان تاکتیک فوق‌دفاعی به میدان می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از «بلیچر ریپورت»، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ایران دوشنبه شب در گروه B در حالی به مصاف هم می‌روند که این دو تیم برای صعود به مرحله یک‌شانزدهم نهایی با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد.  پرتغال با چهار امتیاز کمی برتری نسبت به ایرانِ سه امتیازی در دور سوم مرحله گروهی دارد. اسپانیای چهار امتیازی هم که در بازی همزمان به دیدار مراکش خواهد رفت، برای راهیابی به مرحله حذفی تنها نیاز به یک تساوی دارد.

با فرض اینکه آنها بتوانند این شاهکار را انجام دهند، ایران نیاز به یک پیروزی دارد تا رویای ادامه حضورش در مسابقات جام جهانی را زنده نگه دارد. آنها در مدت حضورشان در روسیه نشان داده‌اند که می‌توانند حریف‌شان را به دردسر بیندازند. در عین حال پرتغال نشان داده که سخت شکست می‌خورد و گلزن خود به نام کریستیانو رونالدو را به رخ می‌‌کشد.

این اولین بازی حساس دور سوم مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه است. بعید به نظر می‌رسد که فرناندو سانتوس از فرمولی که توسط آن چهار امتیاز تا کنون در گروه B کسب کرده، فاصله بگیرد، به خصوص اینکه حالا تیمش تنها یک امتیاز برای صعود نیاز دارد. ایران هم برای این بازی احسام حاج صفی را در اختیار ندارد، بازیکنی که در دیدار با اسپانیا مصدوم شد.

ترکیب احتمالی پرتغال: روی پاتریسیو، سدریک سوارس، ژوزه فونته، په‌په، رافائل گوئریرو، ویلیام کاروالیو، ژوائو موتینیو، ژوائو ماریو، برناردو سیلوا، گونسالو گوئدس و کریستیانو رونالدو

ترکیب احتمالی ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، امید ابراهیمی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون

در حالی که شکی نیست که پرتغال، قهرمان اروپا، تیمی منسجم و باکیفیت است، اما آنها متکی به یک بازیکن هستند که تفاوت را رقم می‌زند و آن کریستیانو رونالدو است که بازیکنی مسئولیت‌پذیر است. دیدن اینکه چطور ایران با چالشی که یک گلزن چهار گله نیز شاملش می‌شود، رویاروی خواهد شد، جالب خواهد بود، به خصوص اینکه آنها نیاز به پیروزی هم دارند.

ایران مقابل اسپانیا با وجود شکست یک بر صفر عملکردی تأثیرگذار به نمایش گذاشت. آنها با تمام توان دفاع کردند و روی یک بدشانسی دروازه‌شان باز شد. زمانی هم که روی به حمله آوردند، چیزهایی از خود نشان دادند و چند موقعیت گلزنی خوب روی دروازه لاروخا ایجاد کردند و حتی به گل هم رسیدند، هر چند با بازبینی صحنه توسط کمک‌داور ویدئویی (VAR) این گل پذیرفته نشد.

جیمز مونتاگ، نویسنده سرشناس «بلیچر ریپورت» در تمجید از عملکرد ایران مقابل اسپانیا نوشت: «چه عملکردی از سوی ایران. دفاع کردن با این شدت. داشتن چند موقعیت گلزنی خوب. اسپانیا می‌دانست که چنین بازی‌ای در انتظارش است. حالا همه چیز به بازی پرتغال بستگی دارد و از دید آنها، رویارویی با کی‌روش بدترین حالت مبارزه است».

هر دوی این تیم‌ها واکنش‌پذیر خواهند بود، از این رو بازی دشواری برای تماشا کردن خواهد بود. ایران شاید با همان تاکتیک فوق‌دفاعی به مصاف پرتغال برود که برای مدتی مقابل اسپانیا جواب داد. پرتغال هم ممکن است مجبور به حمله شود، اما مردان سانتوس زیرک و باتجربه هستند، این بدین معناست که در عین حال فضای زیادی را پشت‌سر خود در اختیار ایران قرار نخواهند داد.

به هر حال زمانی از بازی فرا خواهد رسید که ایران مجبور می‌شود جلو بکشد و آن موقع است که پرتغال می‌تواند به آنها ضربه بزند.

پیش‌بینی «بلیچر ریپورت» از این بازی پیروزی یک بر صفر پرتغال برابر ایران است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *