پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد:

جهانگیری: به‌طور واقعی در جنگ اقتصادی قرار داریم

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 622234
معاون اول رئیس‌جمهور راهکارهای دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی را در نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.
جهانگیری: به‌طور واقعی در جنگ اقتصادی قرار داریم
به گزارش جهان نيوز، شهباز حسن‌‌پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز(یکشنبه، سوم تیر) پارلمان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور درباره گرانی‌ها اخیر، گفت: در این جلسه که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، 5 تن از رؤسای کمیسیون‌‌های اقتصادی مجلس و نیز 5 تن از نمایندگان به قید قرعه که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، پیرامون مسائل اقتصادی کشور و گرانی‌های اخیر در انواع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مطالبی را مطرح کردند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور در نشست غیرعلنی مجلسف اظهار داشت: آقای جهانگیری در این جلسه عنوان کرد که به‌طور واقعی در جنگ اقتصادی قرار داریم که تمهیدات و برنامه‌‌های لازم برای آن در دولت اندیشیده شده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس، از بیان برنامه‌های دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی خودداری و تصریح کرد که از بیان جزئیات برنامه‌های دولت در این زمینه به دلیل اینکه دشمنان در این مسیر کارشکنی می‌کنند، معذورم.

حسن‌پور با بیان اینکه در این جلسه آقای جهانگیری عنوان کرد که ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی اتخاذ شده است، گفت: آقای جهانگیری در این جلسه مطرح بر این نکته اشاره کرد که جای هیچگونه نگرانی برای واردات کالاهای ضروری به کشور وجود ندارد و ارز مورد نیاز آن تأمین شده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، نمایندگان مجلس دغدغه‌های خود را پیرامون گرانی افسار گسیخته در بازار خودرو مطرح کردند و از دولت خواستند که در اسرع قت برای حل این مسئله اقدام جدی انجام دهد؛ نمایندگان همچنین معتقد بودند که شاید گرانی خودروهای خارجی منشأ نوسانات ارزی و یا روانی داشته باشد، اما باید چاره‌ای برای افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی اندیشیده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد که جلسات مشترک مجلس و دولت به‌طور منظم و با اولویت بررسی راهکارهایی جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی برگزار شود که آقای لاریجانی هم پیرو صحبت‌‌های نمایندگان بر این موضوع تأکید کرد و از معاون اول رئیس‌جمهور خواست تا آن موضوع را بررسی کند، البته آقای جهانگیری نیز استقبال کرد.
نماینده مردم سیرجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی رئیس مجلس در این نشست غیرعلنی 2 و نیم ساعته اعلام کرد که مجلس تسهیلات قانونی برای حل مشکلات اقتصادی کشور را با همفکری قوای سه‌گانه فراهم می‌کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *