جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۸۸
اظهارات ظریف در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی:

خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند/ ناموفق شدن برجام برای ما خیلی خطرناک است

هدف ایران است نه نظام یا روحانی!
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 622221
متأسفانه عده ای امروز از FATF تابویی ساخته اند که البته باید این را بگویم که اکثر کسانی که در خصوص این موضوع صحبت هایی را داشته اند، اطلاع چندانی از آن ندارند.
خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند/ ناموفق شدن برجام برای ما خیلی خطرناک است
گروه سیاسی جهان نيوز: اهم محورهای سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز(یکشنبه) در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مطرح شد را در ادامه خواهید خواند:

*دولتها دیگر صرف قدرت نظامی نیست که قدرتشان مطرح شود بلکه بُرد کلام آنها است که تاثیر گذار می شود. در دوران مذاکرات عاملی داشتیم تحت عنوان هزینه بدنامی که امروز دولت آقای ترامپ درگیر این مساله است و در دراز مدت بدنامی ترامپ به نفع ما می شود.

*چرا دستاورد خودمان را به دست خود نابود کنیم. دوستانی که یک روز می گفتند برجام چه دستاوردی برای ما داشت امروز در رسانه های خود می گویند چرا فلان شرکت از ایران خارج شد.

 *برخی می گویند آمریکا به این دلیل از برجام خارج شده چون برجام ایراد داشته است اما شما ببینید ترامپ نه تنها از برجام بلکه از موافقتنامه آب و هوایی پاریس، تفاهم نامه همکاری اقتصادی اقیانوس آرام، نفتا و برخی دیگر از قراردادهای بین المللی خارج شده است. آیا تمام آن موافقتنامه ها و قراردادهای بین المللی دارای نقص و ایراد بودند؟

*ما به دوران دشواری و سختی عادت داریم چراکه دوره های سخت بسیاری را از جمله دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم.

*من یقین دارم آمریکایی ها دوران سخت و پرفشاری را خواهند گذراند. در گذشته مقامات آمریکا در کاخ سفید می نشستند و پیاده نظام آنها که اروپایی ها بودند تحریم ها را علیه ایران اعمال می کردند اما امروز شما می بینید برخلاف گذشته اروپایی ها نه تنها در کنار آمریکایی ها نیستند بلکه در تضاد با آنها هستند و در این مسیر آنها را همراهی نمی کنند.

*در گذشته شاهد بودیم برخی تحریم های اروپا جدی تر و سخت تر از آمریکا بود اما امروز آن دوران گذشته و تکرار نشده است.

*این خط اخبار منفی علیه ایران با هزینه سرسام آور یکی از کشورهای همسایه ما دنبال می شود و متاسفانه عده ای هم در داخل هستند که خیلی فراموشکارند و یادشان نیست تا چند وقت پیش صحبت از بی دستاورد بودن برجام می کردند و امروز گله‌مند از خروج شرکت های اروپایی از ایران هستند.

*برخی بازار را در داخل تحریک می کنند و می گویند همه طرف های خارجی ایران در حال خروج از کشور هستند. پیش بینی شما به عنوان فعالان بخش خصوصی حوزه اقتصادی کشور صرف یک اقدام عملی فکری نیست بلکه صرف یک اقدام عملی و تاثیرگذار در روند کشور خواهد بود و لذا باید بیشتر مراقب برخی پیش بینی های خود محقق‌ساز باشیم. این موضوع حتی در جریان امور دینی ما هم وجود دارد.

*آمریکا قدرت اول اقتصاد جهان است و امروز آنها برای نابودی برجام و خروج ایران از آن کمر همت بسته‌اند و این هدف استراتژیک آمریکاست که باید این را بدانیم.

*البته این به معنای عدم خروج ایران از برجام تحت هر شرایطی نخواهد بود و امروز همه می دانند که آمریکا در عرصه بین المللی و موضوع برجام منزوی شده است.

*اقدامات آمریکا اقدامات ایذایی است یعنی آنها اقدام عملی و واقعی انجام نمی دهند بلکه بیشتر بحث روانی موضوع است که می خواهند ما را تحت فشار قرار دهند و برای همین است که ما باید  به هدف آنها آشنا باشیم و بدانیم دشمن چه هدفی را و با چه مسیری دنبال می کند.

*موتور محرک اقتصاد اکثر کشورها امروز شرکت های متوسط و کوچک هستند که می توانند جایگزین شرکت های بزرگ باشند؛ به طور مثال وقتی شرکت توتال می خواهد با ایران همکاری داشته باشد صرفا دو کار را انجام می دهد و آن هم مدیریت و سرمایه گذاری است و بقیه آن را شرکت های متوسط و کوچک انجام می دهند. پیشنهاد می کنم شما در اتاق بازرگانی کارگروهی را تشکیل دهید و شرکت های متوسط و کوچک اروپایی که توان همکاری با ایران را دارند، شناسایی کنید تا ما فقط مصرف کننده نباشیم و این ما باشیم که به طرف اروپایی بگوییم با کدام شرکت ها کار خواهیم کرد و با کدام شرکت ها نمی توانیم همکاری داشته باشیم.

* در مذاکراتی که با طرف های اروپایی داشتیم قرار شد آنها لیستی از شرکت های کوچک و متوسط اروپایی که توان همکاری با ایران را دارند به ما بدهند. لذا مناسب است که ما نیز همین اقدام را در داخل کشور انجام دهیم تا به عنوان یک اقدام و گام سازنده در جهت حفظ برجام و آینده اقتصاد کشور عمل کرده باشیم.

*هرچه آقای ترامپ نامردی بیشتری را نسبت به مهاجرین انجام می‌دهد مورد خوشایند آن پایگاه اجتماعی ۳۳ درصدی خود در کشور امریکا می شود ولی بقیه جمعیت آمریکا و بقیه دنیا در تقابل با سیاست های ترامپ قرار دارند و به نظر بنده این موضوع به احتمال زیاد می تواند در انتخابات آینده تأثیراتی را داشته باشد چرا که ترامپ با اصل این نظم در حال مبارزه است.

*اروپا منافع راهبردی خود را برای حفظ نظام بین‌المللی دارد و در جهت آن تلاش می کند و از طرفی منافع خود را در حفظ برجام می بیند و برای آن هم تلاش می کند. بار دیگر تأکید می کنم باید از راه های جدیدی که برای ما در حال بازشدن است، استفاده کنیم.

*متأسفانه عده ای امروز از FATF تابویی ساخته اند که البته باید این را بگویم که اکثر کسانی که در خصوص این موضوع صحبت هایی را داشته اند، اطلاع چندانی از آن ندارند و بعضاً می گویند FATF شاید یک قرارداد باشد، شاید یک چارچوبی برای مذاکره است و یا اینکه آنها احتمالا نمی دانند چه تأثیراتی این موضوع می تواند برای کشور در پی داشته باشد که امروز من نمی خواهم در این رابطه صحبتی کنم.

*به اعتقاد ما این دو مشکل قابل حل است و هرچند که ارتباط مستقیمی هم با وزارت امور خارجه ندارد ولی ما در این زمینه هم پیگیر هستیم و انشاءالله راهی برای آن پیدا خواهیم کرد. از اول نیز قرار نبود مشکلات بانکی توسط برجام حل شود بلکه مشکلات بانکی مربوط به عدم شفافیت و عدم عضویت در FATF است.

*ما معتقدیم که در کشور باید یک سیاست خارجی وجود داشته باشد و همانطور که در قانون اساسی هم آمده، تعیین خطوط و سیاست های کلان، سیاست خارجی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می گیرد و ما همانگونه که در بحث برجام در چارچوب فرمایشات ایشان حرکت کردیم در موضوع FATF هم این کار را ادامه خواهیم داد و جای نگرانی برای بازار نیست.

*ما در ایران از اصولگرا، اصلاح‌طلب، بی‌خط، مخالف جمهوری اسلامی ایران و یا مخالف دولت همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اکنون هدف دشمنان نه نظام ایران، نه دولت روحانی، بلکه هدف ایران است. این ایران است که اکنون برای تحقق برخی از اهداف و تمایلات مانع است، می‌خواهند ایران را نابود کنند.

*خیال نکنید که اگر آقای روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند. بعضی‌ها خیال نکنند که اگر جمهوری اسلامی ایران رفت آنها سر کار می‌آیند. اکنون ایران یعنی این جغرافیا و موجودیت عظیم پرافتخار تاریخی با این مردم و توانمندی‌ها و امکانات مورد هدف است و ان‌شاءالله ما این هدف را ناکام می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قرار نبود با برجام مشکل بانکی و تحریمهای اقتصادی حل شود.
فقط قرار بود صنعت هسته ای را تعطیل کنیم که خداروشکر موفق شدیم.
متن بالا دقيق پياده نشده است
Iran, Islamic Republic of
متن دقيق صحبت ظريف در رابطه با مشكل بانكي اين است:
«موضوع بانکی همواره از بحث‌های اساسی ما بوده است. با برجام موانع رفع شده و موانع باقی مانده هم موضوعات مربوط به شفافیت و امکانات داخلی بانک‌ها بود. در واقع مشکل بانکی ما برجام نبود، با کمال احترام به دوستان عرض می‌کنم که مشکل بانک بحث شفافیت بود، لغتی را که اسم FATF تابو کردند، بعضی‌ها فکر می‌کنند قرارداد است. اکثر کسانی که در آن صحبت می‌کنند توجه ندارند درباره چه صحبت می‌کنند یا چه سخن می‌گویند. رگ‌های گردن هنگام صحبت کردن قوی است بدون اینکه بدانیم بحث بر سر چیست، آیا FATF مبنای مذاکره است یا چهارچوبی درباره شفافیت؟ واقع امر این است که نه برجام توان حل این دو مشکل را داشت و نه قرار بود آن را حل کند بلکه مکانیزم‌های دیگری دارد. ما اعتقاد داریم که این مشکلات قابل حل است و در چارچوب فرمایش رهبری می‌توانیم مشکل شفافیت و مبارزه با تروریسم و پولشویی را حل کنیم.»
به طور خلاصه: ايران، كره شمالي، ازبكستان، تركمنستان و پاكستان در FATF Black List هستند و البته FATF متأسفانه مصوباتي مختص ايران دارد كه عمليات بانكي را سخت مي كند و اين موضوع سواي برجام است. برجام وظيفه خود را در برداشتن تحريمهاي سازمان ملل انجام داد اما FATF از سازمان ملل مستقل است و قواعد خاص خود را دارد.
آره، فقط ظریف است که از برجام و FATFسر در می آورد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
برای هفت پشت مان بس است همان برجامی که با آن زبان انگلیسی ظریف به این مملکت تحمیل شد...
Iran, Islamic Republic of
مردم باید کمپین استعفای دولت را راهاندازی کنند و از رهبری بخواهند دستور برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری بدهند
Iran, Islamic Republic of
مخالفان دولت تعداد انگشت شماری هستند که انشالله به راه راست هدایت میشن و دست از کارشکنی بر میدارن
همه دیگه کاسبان تحریم رو شناختند و دستشون برا مردم رو شده
دولت نماینده همه مردم هست و حداکثر تلاششو می کنه
Iran, Islamic Republic of
حداکثر تلاش دولت رو دیدیم :رفتن به توچال برای مبازره با دلار 8000 تومانی !!!
Iran, Islamic Republic of
داااش؛ شما به یه چشم پزشک مراجعه کنی بد نیستا. ان شاءالله بهت دارو میده اونوقت خوب که شدی همه چیزو بهتر میبینی.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دولت در تلاشش که جاسوسی و تعطیلی صنعت هسته ای و بتن ریزی راکتور اراک و رسیدن دلار به ۱۰۰۰۰ و سکه به ۳۰۰۰۰۰۰و قیمت مسکن و خودرو به دو برابر ورساندن ارزش پول ملی به پائین ترین حد و.....موفق موفق موفق بوده علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید و با خودی ها در نیوفتید
برجام تصمیم نظام بود و بس
Iran, Islamic Republic of
کدوم خودی؟ منظورت دقیقا دری اصفهانی و آموزگار و... است!!!!
Germany
خودیها نخودی هستند
Iran, Islamic Republic of
دکتر جلیلی در سال 94 فرمودند من اگر بودم برجام را هرگز امضاء نمی کردم این یعنی برجام بی فرجام تصمیم ظریف و روحانی بود .
Iran, Islamic Republic of
نه اصلا چون دستش نبود امضا نمی کرد! بالاخره برای نرمش نیاز به کسی هست که بتونه نرمش کنه!!
Iran, Islamic Republic of
چرا هر وقت اصلاح طلبان به قدرت می رسند نظام درباره تعلیق و پلمپ به تصمیم می رسد ؟!
Iran, Islamic Republic of
مردمی که 4 سال.... این دولت رو دیدند اما باز هم بهش رای دادند همچین حرکت عاقلانه و شجاعانه ای نمیکنند
چرا پس منع رهبری از پیوستن به معاهدات،ظریف عضویت در FATFرا مطرح می کند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
رهبری در دیدار نمایندگان مجلس، به صراحت اعلام فرمودند که عضویت در معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی ضرورتی ندارد ولی ظریف باز هم می گوید مشکل در عدم عضویت در FATFاست پس کجاست ادعای ولایتمداری ظریف؟ دروغ برای ...کنتور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی حکم تنفیذ رو باطل کنن؟ تا حالا چنین چیزی انجام شده؟
Iran, Islamic Republic of
نظر مردم در پای صندوق رای مشخص میشود و مردم با انتخاب روحانی و همچنین پیروزی سی بر صفر و بیست و یک بر صفر نظر خود را بروشنی بیان کردند
Denmark
از روز اول شعار افراطی نه شرقی نه غربی اشتباه بود باید شعار هم شرقی هم غربی جمهوری اسلامی سر می‌دادیم تا به این مشکلات صد من یه قاز بر نمیخوردیم
Iran, Islamic Republic of
شما که شعار ندادی پس بهتر حرف ترامپ و نتانیاهو رو به فارسی ترجمه نکنی. البته خوب حقوقت طبیعیه گیر میافته
Iran, Islamic Republic of
8.40 تو هنوز معنی استقلای و آزادی رو نفهمیدی که شعار نه شرقی نه غربی رو افراطی میدونی.
ظریف الممالک صادق باش
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف اون موقع که به آمریکایی ها التماس می کردی که اگه برجام رو امضاء نکنید عده ای تندرو در ایران رای میارن و به قدرت می رسند، آیا در یک کشتی نبودیم؟!!!!
United States
اگه قرار است fatf و هر معاهده دیگه ای مثل برجام با ادعاهای بی اساس و ساده لوحی تمام منعقد شود، همان منعقد نشود بهتر است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
United States
آقا ظریف شما یک بار امتحانتان را رد شدید. برایمان بس است. همین حرفتان بیش از آنکه بوی مملکت داری بدهد، بوی جناح بازی میدهد. به نفتان است تمامش کنید.
هاشمی
United States
با این بازی با کلمات ظریف ، ما سخنرانی هفته گذشته رهبر معظم را در مورد همین کنوانسیونها از قبیل fatfو ...فراموش نمی کنیم
به قول رهبر انقلاب این کنوانسیونها در اتاقهای فکر آمریکا و اروپا پخت و پز شده و برای حل مشکلات آنهاست
United Arab Emirates
ابوموسی اشعری
سرور
Iran, Islamic Republic of
محتوی یکی است.
بهتر است آقای وزیر خارجه در مورد FATF نخواهد مانند برجام همه خود را به تجاهل یزنند.فحش دادن های روحاتی هم دیگر کاری نیست.
و باز هم بهتر است آقایان از توچال به کف خیابان تشریف بیاورند و ملاک یعنی جیب مردم را ببینند.
Iran, Islamic Republic of
برجام وظيفه خود را در برداشتن تحريمهاي سازمان ملل انجام داد ؟؟ احتمالا شما در این کشور زندگی نمکنی یا صحبتهای آقای روحانی را نشنیدی که پارسال گفت : میگویند برجام تحریمها را لغو کرده است البته که نه برجام یکی از تحریمها را آنهم اگر طرف مقابل بدعهدی نکند لغو خواهد کرد
حمید
Iran, Islamic Republic of
کاش چند سده دیگه می بودیم و می فهمیدیم جناب ظریف در همه امور محرمانه ای که دنبال کرده اند، دنبال چه می گشتند...
دست مریزاد استاد برای ویرانی مملکت اعجاز کرده اید
Iran, Islamic Republic of
صحت خواب برادر
همین خوش خیالیهای امثال شماست که دور خودمون میچرخیم
Iran, Islamic Republic of
خوب پس چرا برجامو امضا کردید اگه گیر فتف بودید برجامو امضا نمی کردید. ...
بی سواد
United States
ظریف گفت
"ما معتقدیم که در کشور باید یک سیاست خارجی وجود داشته باشد و همانطور که در قانون اساسی هم آمده، تعیین خطوط و سیاست های کلان، سیاست خارجی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می گیرد و ما همانگونه که در بحث برجام در چارچوب فرمایشات ایشان حرکت کردیم در موضوع FATF هم این کار را ادامه خواهیم داد و جای نگرانی برای بازار نیست."
خیلی پررو تشریف دارید
شما در چهاچوب فرمایشات رهبر fatf را ادامه می دهید؟!!!
رهبری هفته گذشته تکلیف fatfرا مشخص کرد
واقعا در وقاحت و پرروئی گوی سبقت از همه پررویان عالم ربوده اید
Iran, Islamic Republic of
ناموفق شدن برجام فقط برای اصلاحات بداخلاق خطرناک است
Iran, Islamic Republic of
قرار بود آنچنان رونقی ایجاد کنند که دیگه مردم احتیاجی به 45 هزار تومان یارانه نداشته باشند !
Iran, Islamic Republic of
خوب الان دیگه احتیاجی به او یارانه ندارند چون بود و نبودش فرق چندانی نداره!!!!!!
United Arab Emirates
شاید از جزئیات fatf اطلاع نداشته باشیم فقط میدونیم هر چیز شما امضا کنید دلار دو سه برابر میشه. با برجام دلار 3 تومنی، 9 تومن شد.. با این قضیه fatf احتمالا 27 تومن میشه. با توفق موشکی دلار 51 تومن خواهد شد!!! تو رو خدا خدمت نکن و ما رو برگردون به زمان قبل از خودت که صنعت هسته ای داشتیم و دلار 3 تومن بود
Iran, Islamic Republic of
استراتژی همیشگی ترساندن و دو قطبی سازی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب یعنی دین ستیز، ذهنشون قدرت تحلیل مسائل سیاسی با نگرش و تفکر دینی رو نداره به خاطر همین دین رو جدا از سیاست میدونن...پس در جامعه اسلامی نباید مسئولیتی و جایگاه حکومتی داشته باشن چون کشور را بدلیل دین‌ستیزی، بی‌تقوایی، به پرتگاه میبرن.

اصولگرا یعنی پایبندی به ارزش‌های انقلابی اسلامی، و با توجه به دیندار بودنشون بابصیرت هستن و بر همه‌ی مسائل منطقه و جهان سیطره دارن، قدرت روبه رو شدن با هر پیشامدی را دارند و کشور رو به طرف پیشرفت ، اقتدار و استقلال‌‌طلبی هدایت میکنن.

امام کاظم علیه السلام‌می‌فرماید: در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، كلیدبصیرت است.
حضرت ظریف الممالک !!
Iran, Islamic Republic of
۱. نتیجه برجام رو همه دارند می بینند پس نیاز به نتیجه تراشی نیست!
۲. در خصوص برجام هم چند ساله پیش همین حرفایی رو می گفتید که الان در مورد FATF می گی. ما رو چی فرض کردی؟! نکنه حماقت عده ای از طرفداراتون اینقدر شما رو در دروغگویی جسور کردن؟!
۳. بهتره حرفای ایشون در خصوص برجام در سال های قبل کلیپ بشه و بعد از این افاضاتش پخش بشه تا همه بشناسن شما رو! همچنین حرفای منتقدان
۴. لطفا از رهبر عزیز خرج نکن که ایشون نظرشون رو بطور شفاف اعلام کردند اما شما و مجلسیان با بی توجهی کار خودتون رو کردید و به ملت خیانت نمودید. ایکاش جامعه پذیرش اینو داشت تا رهبر بزرگوارمون از اختیارات قانونی خود استفاده می کرد و ...
اما حیف که زمانی که دنیاطلبی هدف اصلی عده ای شود چشم و گوش آنها در برابر حق کور و کر شود و سودجویان از آنها نهایت استفاده را می کنند...
والعاقبة للمتقین ...
Netherlands
حرف حساب زده . حالا بپرید بالا و پایین
Iran, Islamic Republic of
21.51 ابو موسی اشعری هم به خیال خودش حرف حساب میزد
Canada
مثل برجام مثل اینه طناب دارو بندازیم گردنمون سرشو بدیم دست دشمنمون بعد بگیم بیاید یه کار کنیم طناب نکشه یعنی از ترس مرگ خودکشی کنیم
Iran, Islamic Republic of
...هدایا و جوایز رفع تحریمها رو پس بده لطفا
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف! با برجامی که شما ایران را برای دهه ها بدان مبتلا کردید، اصولگرایان، وصولگرایان، مارکسیست ها، امپریالیست ها، کمونیست ها، آنارشیست ها، فاشیست ها، سوسیالیت ها، رفرمیست ها، آتیست ها، هم جنس باز ها، دگر باش ها، سرمایه دارها، مال باختگان، انسان ها، اجنه، ماهی ها و حتی موجودات اساطیری هم که به کمک بیایند، دیگر مشکلات ما حل نخواهد شد.
شما به جای برجام برای ایران، ایران را برای برجام کردید.
...
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای ظریف خودتان به خوبی اگاه هستید از امتیازاتی که به شرکتهای اروپایی برای حضور در ایران دادید -نشان به ان نشان که کلیه قرار داد های شما بعد از برجام با شرکت های اروپایی همه محرمانه بود حتی مجلس را هم در جریان ان قرار نمی دادید
ولی عیبی ندارد باز هم قبول
ولی قبول کنید برجامی که بعد از خروج امریکا یکباره از هم ریخت - پس امتیازی نداشته که بتوان از ان حمایت کرد
این که دیگر نیاز به توضیح اضافی ندارد
Iran, Islamic Republic of
سخنان دکتر ظریف سال آینده همین موقع پس از امضای اف ای تی اف (ما می گیمش فتف تا شرف و وقتمونو هدر نداده باشیم) و رسیدن نرخ دلار به بیست هزارتومان و قیمت هر سکه به شش میلیون تومان:
قرار نبود مشکلات مالی با فتف حل شود
قرار نبود مشکلات بانکی با فتف حل شود
قرار نبود مشکلات اقتصادی با فتف حل شود
....
دو سال بعد:
قرار نبود ...
...
Iran, Islamic Republic of
قرار نبود مشکلات بانکی با برجام رفع شود؛
قرار نبود مشکل اقتصاد با برجام رفع شود؛
قرار نبود مشکل اشتغال با برجام رفع شود؛
قرار نبود مشکل صنعت با برجام رفع شود؛
قرار نبود مشکل ارزی با برجام رفع شود؛
قرار نبودن مشکل دلار با برجام رفع شود؛
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد ظریف رو از خواب بیدار کنه
Iran, Islamic Republic of
...ظریف اینقدر که برای جناحش دل می سوزونه برای منافع ایران نمی سوزونه !
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تا احسنت
Iran, Islamic Republic of
اینها خواب نیستند؛ اتفاقا با چشم باز و کاملا حساب شده دارند کاری رو می کنند ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد
بی سواد
United States
پس این برجام لعنتی چی بود و چکار قراربود بکند
که گفتید فتح الفتوح آفتاب تابان فلان بهمان ....
...
Iran, Islamic Republic of
واه یعنی مشکل اب خوردن هم حل نشد؟
الان شما اب برای خوردن ندارین ببینین در مقابل نعمت بزرگ و ابدی برجام ناشکری کردین امسال اب از اسمان برایتان نیامد(نامه ای از توچال!)
Iran, Islamic Republic of
ظریف ...حداقل قایم شو
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف، وقتی که اشتباه بودن نظر شما از خورشید تابان برجام مشخص تر است چرا اینقدر کش می دهید؟ باور کنید سیاست هم حکم می کند ساکت باشید. البته اگر زبان بسته نباشید گویا به شر خواهید بود و آتش آن خودتان و کشور را خواهد سوزاند.
Iran, Islamic Republic of
حتی و اگر این قراردادها سودی هم داشته باشد توصیف آن را از شما آقای ظریف قبول نمی کنیم؛ اگر آقای رسایی و کوچک زاده که بدرستی در لحظه تصویب برجام آینده آنرا بدرستی پیش بینی کردند اگر بگویند به نفع ایران است قبول می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
اونام بگن قبول نميكنيم ديگه هيچ معاهده اي رو با غرب قبول نداريم يا امتياز 10000000000000000 درصدي ميدن مثل كاري كه ما تا حالا براشون كرديم يا خودشون و معاهده هاشون برن گمشن!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ادم باشعور و فهمیده
یه 4لیتر بنزین بهت نمیدن تو المان میای تو ایران داستان بزا کی تعریف میکنی؟
چندین سال تو امریکا چیکار میکردی که نمیدونستی جان کری مثل بوش دوم عضو skull and bones بوده و اونجور باهاش دست میدادی؟
امریکا رو بدنام کردین؟ وای خدایا بشریت حیرت کرده از این دستاورد شما. امریکا تو چند ثانیه دهها هزار نفر رو خاکستر کرد بدنام نشد. شما با خراج شدنش از برجام بدنامش کردین؟
اقای باسواد و تحصیلکرده بفرمایین بدنامی برای قدرت اول اقتصادی دنیا به فارسی چه مشکلی ایجاد میکنه که شما شاخ غول رو شکستین؟
کسی هم که میگه چرا شرکت ها رفتن روی صحبتش با شماست که میگفتین تضمین گذفتیم از سگ ایلومیناتی که از برجام خارج نمیشن. پس چی شددددددد؟
United Arab Emirates
دقیقا احسنت برشما
بی سواد
United States
...
خب میگیم شرکت ها رفتن
مگر یکی از دستاوردهای ادعائی شما ورود شرکتهای اروپائی و ورود سرمایه به ایران نبود
خب اگه اینها دستاورد برجام بود پس چرا این دستاورد رفت رو هوا
چرا نماندند
Iran, Islamic Republic of
اشتغال آفرینی برای کارگران پژو ورشکسته یکی از دستاوردهای برجام بود !!! خخ.
محسن
Iran, Islamic Republic of
از ترفندهاي غربزده ها در مورد منتقدين هميشه:
1- گروه بندي و خطكشي با آنها و نامگذاري غير واقعي و خلاف اخلاق به آنها
2- بجاي پاسخ صحيح و واقعي به پرسها انگ بي سوادي زدن به منتقدين
3- بجاي داشتن تخصص تلقين تخصصهاي ديگر مثل اينكه من زبان خارجه بلدم اما از اصول مذاكره چقد بلد هستم و اينكه از طرف مقابل ضمانت اجرا گرفته ام يا نه و ...
4- اشتباهات خود را به مقام معظم رهبري منسوب كردنو اينكه ايشان تاييد مي كند و كرده است
5- انجام مرحله مرحله اهداف خود نه يك دفعه
و...
Canada
تا یک مشت تندرو این کشور را هدایت می کنن . انتظار دیگری نمیره . پدر مردم را در اوردید .
اصلاح طلبان و کارگزاران «تندرو»
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
تا غربگراهای تندرو در این کشور رأی می آورند همین آش است و همین کاسه
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
تا منظورت از تندرو چه کسانی باشد
United States
چشمانتان را باز کنید، شاید شما دارید تند میرید که این قدر ملت را از خودتان دور دیدید.
...
Iran, Islamic Republic of
زبلن خارجی بلد بودن هنره؟
Iran, Islamic Republic of
اگر من جای ظریف بودم و زبان را بهتر از زبان اصلی می گفتم ولی باز هم فارسی می گفتم و مترجم داشتم زیرا من وزیر یک کشور فارسی زبانم.
Iran, Islamic Republic of
اصلا پرستیژ یه کشور در صطح بین الملل به سخن گفتن به زبان کشورشه. من یک بار ندیدم روس ها انگلیسی حرف بزنن. حتی تو شورای امنیت همیشه روسی حرف میزنن. یکبار نمایندشون داد زد سر نماینده ی انگیس به روسی که وقتی دارم باهات صحبت میکنم به من نگاه کن! با قدرت نظامی و اقتصادیش اقتدار داره نه با "لبخند و التماس".
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
میگن ظریف انگلیسیش خوبه؛ پس چرا FATF درست ترجمه نشد و رفت به مجلس؟ به نظرمیرسه نمیخواستن واقعیتFATFرو نماینده ها بفهمن
تا دولت بی تدبیر خالق برجام بی فرجام ؛ ننگ دیگری بیافریند.
...
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر ظریف!
۱- چه کسانی از برجام ، خدا ساختند و الان دنبال مقصرند. خدایی که نتواند از خودش مراقبت کند، خدا نیست. شما برجام را با نفتا و دیگر معاهدات مقایسه کرده اید ولی مدعیان و خلق کنندگان نفتا نگفتند برجام را خدا آورد. همانطور که ما به برجام نیاز داستیبم ، غرب نیز به آن نیاز داشت چون اگر نیازی نبود برای خیراتش، پای مذاکره نمی آمد.مثلا الان که آمریکا خارج شده چه ضرری کرده، پاسختان این است که بله آمریکا منزوی شده، خوب چه آب و نانی برای ملت می شود.
۲- چه کسانی گفتند آقا اگر با ما نبندید، رقیب سیاسی ما سرکار خواهد آمد. شما چه حقی داشتید و اصلا با کدام منطق سیاسی ، کنش سیاست داخلی را به دست غرب دادید. الان هم دارید دوباره مردم را می ترسانید با اف ای تی اف.
۳- اگر قدرت نظامی در مقابل قدرت برد کلام اهمیت ندارد سخنانتان در باره یک دکمه که آمریکا بزند چه بود. یعنی تحولات بدین سرعت و آشفتگی است.
۴- آمریکا بزرگتر از جنایت مهاجران را انجام داده ، دنیا هم کزش نگزیده این دفعه هم نخواهد گزید. آنقدر ساده لوحانه تخلیل می کنید که آمرکا منزوی می شود لطفا مردم را ... فرض نکنید.
۵- چرا مردم را نامحرم می دانید، چرا ترجمه غلط به مجلس می دهید، جرا بخشی از وزارت خزانه داری آمریکا شده اید، چرا به امارات گوشمالی نمی دهید و دهها چرای دیگر.
Iran, Islamic Republic of
غرب تیز هوش وسیاستمدار وقتی دید یه مشت واداده (الکی همه چی بلد که زبان انگلیسی شون هم الکن است ومعنی چند وجهی را هم مترادفش را نمی شناسند...اشاره وندی شرمن به بعضی کلمات )برسر کارآمدند با وعده های پوچ نان را حسابی به تنور ایران زدند.
United States
همه شما مثل هم هستید . همه شما مردم را بدبخت کردید . دلار 9 هزار تومانی . قوانین عجیب غریب . صبر کنید با قانون جدید ممنوع شدن 1400 قلم کالا بالای 1 میلیون نفر بیکار میشن و به جمع بیکاران اضافه میشن . خنده دار خنده دار تو این کشور 1 قانون درست و حسابی نداریم
Iran, Islamic Republic of
قرار بود چه چيزي با برجام حل شود كه شد
Iran, Islamic Republic of
شما اطلاع داريد ولي رهيري ندارد؟!
مثل اطلاعات و عملكردي كه در مورد برجام خسارت بار داشتيد.
Iran, Islamic Republic of
اکثریت بیش از هشتاد درصد مردم ایران خواهان برگشت احمدی نژاد هستند
Iran, Islamic Republic of
حداقل مردم دیگه اینارو نمی خان
Iran, Islamic Republic of
خنده های بد فرم ظریف با جان کری کجا رفت و چه کرد
M.sh
Iran, Islamic Republic of
مردم تحت فشار شدید اقتصادی. اقایان به دنبال حزب بازی شون!
Iran, Islamic Republic of
یک تفاوت اساسی افساد طلبها با انقلابی‌ها در خائن بودنشان است...
افساد طلب جماعت از آنجایی که دین ندارد لذا هیچ چیز دیگری نظیر شرافت، صداقت، ایمان و .... نیز ندارد... فلذا برای حفظ قدرت حاضر به هر خیانتی و در هر سطحی هست..
Iran, Islamic Republic of
خداوند بر عزت و سربلندی خدمتگزاران نظام و ملت بیفزاید
Iran, Islamic Republic of
اين جمله در متن فوق آمده :
ما در ایران از اصولگرا، اصلاح‌طلب، بی‌خط، مخالف جمهوری اسلامی ایران و یا مخالف دولت همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اکنون هدف دشمنان نه نظام ایران، نه دولت روحانی، بلکه هدف ایران است.
اما آنچه در عمل اتفاق افتاده اينست:
ما در ایران از اصولگرا، اصلاح‌طلب، بی‌خط، مخالف جمهوری اسلامی ایران و یا مخالف دولت همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اکنون هدف دشمنان دولت روحانی نيست بلكه نظام ایران ....است.
لعنت به کسانی که همه چیز را قرمز و آبی می بینند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اولا چرا ظریف همه چیز را در دوقطبی سازی یعنی اصلاح طلب و اصولگرا کردن اوضاع می بیند؟ مثل فضای تعصب های کورکورانه قرمز و آبی. ثانیا هر کسی که غیر از اصلاح طلبان و کارگزاران روی کار بیاید(منظورم امثال احمدی نژاد هم نیست) و یک جو غیرت به نظام و مردم داشته باشد، جلوی قاچاق و واردات بی رویه از مبادی رسمی را می گیرد و پیمان مبادله دوجانبه پولی بین کشورها(یعنی خارج کردن دلار و یورو از مبادلات) فعال می کند و ابتدا کانال های هدایت نقدینگی را به سمت تولید ایجاد می کند و سپس نقدینگی را از حسابهای بانکی به سمت تولید هدایت می کند و به مبادلات دلالی مثل دلالان ارز و سکه مالیات می بندد.
Iran, Islamic Republic of
ظریف فراموش کرده که سال 88 اصلاح طلبان داشتن کشتی رو سوراخ می کردند و ریشه نظام رو می زدند .
Iran, Islamic Republic of
شما برويد مردم بلدند چطور انتقلاب را حفظ كنند.
لطفا با برجامتان برويد
رسول
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف برجام بی نقص بود اثرش هم کاملا در اقتصاد ایران برای مردم ملموس است!!!!!!!!!!
همین.
کارگر
Iran, Islamic Republic of
از اول نیز قرار نبود مشکلات بانکی توسط برجام حل شود بلکه مشکلات بانکی مربوط به عدم شفافیت و عدم عضویت در FATF است.
ما همانگونه که در بحث برجام در چارچوب فرمایشات ایشان حرکت کردیم در موضوع FATF هم این کار را ادامه خواهیم داد و جای نگرانی برای بازار نیست............. دولت دروغگوها... دولت پرروها.... تا دیروز اگه برجام امضا میشد همه چی حل میشد حالا دیدن چه کلاهی رفته سرشون هی بهانه میارن.... آقای ظریف شما که قرار بود علیه یک عده که روشنگری کردن درباره FATF و ماجرای قاسم سلیمانی شکاین کنی...چی شد الان نزدیک یک سال هست خبری نیست.... آقای ظریف صحبتهای ...شما در شورای روابط خارجی آمریکا را دیدم متاسفم که شما وزیر امورخارجه ... ما هستی....20 سال تو آمریکا بودی معلوم هستش که تفکرات شما غربگرا باشه....قیمت دلار و مسکن و بیکاری جوانان یادتان رفته چسبیدین به ورود زنان به ورزشگاه و FATF ..
طبق متن برجام، FATFباید ما را از لیست سیاه خارج می کرد و مبادلات عادی می شد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
طبق متن برجام FATF باید مبادلات بانکی را عادی می ساخت که نشد. ظریف باید خجالت بکشد. پس لعنت به برجام بی خاصیت.
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا و رسول اکرم اسلام و تمامکی ملائکه آسمان بر برجام و کسانی که دانسته و به عمد این زندان هولناک خطرناک را برای این کشور و مردم ایران ساختند باد.
مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
دکتر روحانی :

تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق، و حتی تحریم تسلیحاتی نیز کنار گذاشته می‌شود و برای 5 سال نوعی محدودیت ایجاد شده و سپس لغو می‌شود، در زمینه تحریم‌های اشاعه‌ای نیز کالاهای دو منظوره‌ در کمیته‌ای بررسی می‌شود
Iran, Islamic Republic of
روحانی دو سال پیش : در روز اول اجرای برجام
تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق، و حتی تحریم تسلیحاتی نیز کنار گذاشته می‌شود
فراموش کار شده اند !
Iran, Islamic Republic of
خود ظریف هم زمان امضاء برجام گفت تمام تحریمهای پولی و مالی و بانکی لغو خواهند شد.
علی
اینکه میگن «عدو شود سبب خیر گر خداخواهد!» الکی نیست! تازه فهمیدم که چقدر خدا آقای رئیسی رو دوست داشته که رئیس جمهور نشد!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا رو!
ظاهرا هنوز از خواب خوش فتح الفتوح برجام بیدار نشده!
برجام پر عمو جون پر! بیدار شو
علاقه مند سابقت
Iran, Islamic Republic of
باز هم رقیب هراسی بجای عذرخواهی؟
آن از التماس انتخاباتی در شورای سیاست خارجی آمریکا این از بحث غیرکارشناسی و جناحی در وزارت خارجه .
باید وزیر کشور میشدی با این افکار سیاسی افراطی
متاسفم
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
آره شما که فیلمت با البرادعی موجود هست راست میگی...
...
Iran, Islamic Republic of
آقای ساده لوح برجام مردبراش دست آوردتراشی نکن الحمدولله ...
Iran, Islamic Republic of
شما برید ما خودمون بلدیم درستش کنیم..ظاهرا دیگه این ترفند که اگه ما موفق نشیم تندروها میان سر کار هم به دردت نخورده جناب!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باfatf چگونه میخواهند فروش درامدهای نفتی را مخفی نگاه دارند
Iran, Islamic Republic of
باز هم از اون مزخرفات گفتی. یادته گفته بودی آمریکا با فشار روی یه دکمه...... احمقانه است این اعلام خطر یعنی هنوز نه نظام راشناختی نه ملت را نه سپاه و ارتش انقلابی را و نه رهبر کیس و مخلص و خدایی را تمام شناخت تو ب دور کلید و صفدرحسینی و مهدی جهانگیری و وووو و وضع مالی و اسکانی آقازاده ها.
داداش اگه خودت میترسی چرا بنام ما میگی چرا دشمن را بزرگ می انگاری تجربه نکردی؟ ...
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور از اصولگرا امثال لاریجانی و بروجردی و ... سایر عوامل دخیل در تصویب برجام بودند هست، قطعا وضعیت بدتری خواهد شد!
United Arab Emirates
احسنت دقیقا این ...ها خطرناکن
لیلا
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
همون حرفهای ذلت باری که قبلا به البرادعی و بعدها به امریکائیها یواشکی گفته بود حالا دارد علنی می کند و همه بدانند تا خداوند مو را از ماست نکشد کسی ول و رها نمی شود
United Arab Emirates
وقتی رهبری میفرمایند توافقنامه های خارجی، به درد ما نمیخورد، بعد شما از این ها دفاع میکنی، چرا توقع داری ما، ولایتمداری تو را قبول کنیم؟! صرف نظر از هر گرایش و عقیده، آیا ما خرفتیم؟!
Iran, Islamic Republic of
برای شما وحزبتون که در آینده نتونین عرض اندام کنید خطرناکه وبرای جیبهاتون اما برای مردم تا حالا چه سودی داشته تا خطر وضرر داشته باشه نرخ دلار وسکه با برجامتون سر به فلک کشیده . بدون برجام یقینا پایین میاد میرسه به قبل
United Arab Emirates
بازم اینا ملتو از اصولگرا ها ترسوندن
Iran, Islamic Republic of
اگر اصولگرا منظور رسایی و کوچک زاده و دلواپسان برجام است که اکنون 90% مردم اصولگرایند.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که... دولتیها با اقتدار تمام در حال کار با غربیهاست
United Kingdom
مجددا ایشان برای حفظ برجام دست بکار شده....
Iran, Islamic Republic of
از جنازه برجام بی فرجام هم دست بر نمی دارند.
Iran, Islamic Republic of
لطفا ... ملت را تا حضیض ذلت پیش بردید و مملکتو تا لبه پرتگاه سقوط و نامنی کشوندید
Iran, Islamic Republic of
مگه فقط فساد طلبان و افول گرایان باید باشند... فقط احمدی نژاد
Sweden
ما مطمئنیم غربگرایان و خستگان و پیرمردان بروند قطعا انقلاب موفق تر خواهد بود در همه زمینه ها
Iran, Islamic Republic of
رفیق اینم داری تبدیلش می کنی به برجامی که ادعا می کردی کارش درسته! الان خودت از برجام پشیمونی. لطفا نگران اصولگراها نباش نگران نام خودن باش که در ردیف وثوق الدوله اگر بمونه شانس اوردی
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف تلاشتان عالی بود و دیپلماسی نظام سلطه رو به زانو درآوردین ، خدا قوت . درعجبیم از اینهمه پشتکار و خوشبینی!!!؟
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید بقیه اش با مردم
Iran, Islamic Republic of
مگر مشکل مردم برجام بود مشکل مردم شجریان بود عدم حضور زنان در ورزشگاه ها و نیز حصر بود که
متعجب ظریف
Iran, Islamic Republic of
"ما به دوران دشواری و سختی عادت داریم چراکه دوره های سخت بسیاری را از جمله دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم."
نخیر برادر شما در دوران سختی در آمریکا بودی و این مردم هستند سختی را تحمل می کنند
متعجب ظریف
Iran, Islamic Republic of
"از اول نیز قرار نبود مشکلات بانکی توسط برجام حل شود بلکه مشکلات بانکی مربوط به عدم شفافیت و عدم عضویت در FATF است."
...
United States
اصلاحات که اینجوری باشد وای به اصولگرایی . خدا نکند که انها بیایند .ایران میشه سوریه . انها فقط دنبال جنگ تحریم و تنش هستند
Iran, Islamic Republic of
در 8 سال دولت قبل هم اقتدار و عزت داشتیم هم اوضاع اقتصادی از امروز خیلی خیلی بهتر بود.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که در سوریه و عراق پیروز شدیم و در یمن به زودی به پیروزی میرسیم
Denmark
اقای ظریف فراموش نکرده ایم شما و اقای روحانی چقدر از برجام تعریف وتمجید کردید ومنتقدان دلسوز را با انواع واقسام حرف های ناشایست مورد خطاب قرار دادید وتا انجا که توانستید ثمرات برجام را حاصل تدبیر خود وجناح حاکم قلم دادید اکنون که برای همه مردم افتضاح برجام مشخص شده دم از وحدت وهمدلی می زنید.راستی اقای ظریف مگر زمان جنگ شما ایران بودید که مقاومت ملت ایران را به رخ غربیها می کشید(طبق گفته خود شما جنابعالی از سال 1355 به امریکا رفته و تا پایان جنگ انجا بوده البته یک روز درسال63 برای مراسم ختم پدربه ایران آمده اید )سئوال اینجاست که با این کارنامه شما واقای روحانی چطور مردم بازهم به شمارای داده اند.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
دست به دامان احمدی نژاد
دانا
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف هروقت شما رو می بینم یاد باغبونی می افتم که به جای فروش میوه، درختاش رو فروخت و باغش رو بی بر و بهره کرد، می دونید موضوع برجام و fatf و توتال و امثالهم نه اصولگراییه نه اصلاح طلبی ، اول ما رو به برجام حواله دادید الان به راه حل fatf ، گفتید مخالفانتون گفتن که چرا شرکت ها قرارداد رو نقض کردن و رفتن در حالی که با اومدنشون مخالف بودن یکبار برای همیشه توضیح می دم شاید شما و دوستانتون کمی به خودتون بیاید؛
اومدن هر شرکت یا سرمایه گذاری در داخل هر کشوری بستری می خواد که اصولا از طریق توافقات به ثمر می رسه وقتی بستری به شرکت ها و سازمان های خارجی واگذار می شه این بستر از داخلی ها سلب می شه یعنی وقت، انرژی، فرصت، حتی خسارت ناشی از خروج اون سرمایه گذار به عهده کشور مربوطه قرار می گیره مخالفت به این دلیله که وقت و انرژی و فرصت تولید کننده ها و سرمایه گذارهای داخلی رو به خارجی با امتیازات اشانتیون دادید رفت حالا که نتیجه ای هم حاصل نشده ما بدهکار شدیم و می گید مطلع نیستیم برادر انگار شما در مذاکرات برجام نبودید که امتیازات داده شده رو انکار می کنید، در مورد fatfهم باز می گم پیوستن به اون تنها راه میانبر تجار رو می بنده، ارز رو بالا می بره و سقوط اقتصادی می کنیدو سوال آخر چرا با اومدن برجام همون راه باریکه تولید کنندگان قبل برجام که داشت گردش مالی کشور رو بهبود می بخشید بستید؟ می دونید چرا وضع بدتر شده چون به جای میوه ها درخت ها رو فروختید یعنی امتیاز دادید مفت و مجان سرمایه گذار خارجی رو که دنبال فروش میوه اش بود بستر دادید هیچ کس هم به فکر میوه فروش کشور ما نبود، لااقل یه کارشناس اقتصادی با خودتون می برید البته به جز آقای طیب نیا که فرت و فرت امضا می کرد، برادر دیگه نگم انبار خالیه و با دست خالی باید مذاکره کنی اگر هم دنبال امتیاز دادن جدید با دست خالی هستی بی زحمت از ما مردم مایه نذار چون واقعا با همون برجامتون داریم با درد کیف می کنیم اون چیزی که دولت روحانی نیاز داره برجام و fatfنیست اراده است ...
rasoul
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
بخدا قسم اینا با به راه انداختن برجام به فکر رفع تحریم ها نبودن
من به خیلی ها هم گفتم اینا فقط به فکر خوش خدمتی به غرب و وابسته کردن ایران به غرب و دادن همه چیز ما (اسلام و انقلاب و .... که حاصل خون ...) چرا ما باید این همه بی خیال باشیم چرا باید بصیرت مون را بالا نبریم چرا باید دشمن و راههای ورودش را نشناسیم اونا برای 50 و 100 سال آینده ما نقشه میکشن اما ما همچنان تو خوابیم.
Iran, Islamic Republic of
آمیرزا جواد فقط تو عراقچی و روانچی و بعیدی نژاد لندن نشین میفهمی تو اف ای تی اف چی نوشته البته با بیان امریکایی نه فهم وطن پرستی ایرانی
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقای ظریف اینقدر رهبری راسپر کم کاریهای خودتان نکنید،رهبری عزیز9 شزط برای برجام گذاشتند بفرمایید حضرات شما کدام شرایط 9 گانه را رعایت فرمودید
راجع به FATFهم رهبری آگاه ودلسوز در30خرداددرجنع نمایندگان مجلس نظرخویش را اعلام فرمودند وتعبیرشان این بود(قریب به مضمون):آشی که آنها برای تامین منافع و مصالح خود پخت وپز میکنند و رنگ معاهده بین المللی وجهانی به آن میدهندوکشورهای همسو ودنباله رو و مرعوب به آن میپیوندد
بدبختا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا ترسیدن. اوضاع اصلاحات اصلا خوب نیس
Iran, Islamic Republic of
مردم میدانند که این ننه من غریبم بازی ها از اینه که ملت اینارو جمع کنن. آینده با مدیر انقلابی و نترس است حال چه اصولگرا چه اصلاح طلب. البته این مدیران در اصولگراها بیشترند.
هاشمی
United States
ظریف گفت
" متاسفانه عده ای هم در داخل هستند که خیلی فراموشکارند و یادشان نیست تا چند وقت پیش صحبت از بی دستاورد بودن برجام می کردند و امروز گله‌مند از خروج شرکت های اروپایی از ایران هستند."
آقای ظریف
چرا خود رابه کوچه ... می زنید
شما دائم دم از دستاوردهای برجام می زنید ولی ما قبول نداشته ونداریم
شما مگر یکی از دستاوردهای برجام را ورود شرکتهای اروپائی و سرمایه گذاری در ایران نمی دانید ؟
خب ما می گوئیم کو دستاورد ؟ اگر ورود شرکتهای خارجی دستاورد است پس چرا نیامده رفتند
آیا فهم این مسئله دشوار است ؟
یا قصد دارید عقل مخاطبان را بپیچانید ؟
یا مخاطبان را احمق تصور می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد حالا برجام هست تحریم هم هست فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست و این خسارت محض است .
Iran, Islamic Republic of
... هنوز در توهم برجام قرار دارد. واروپا را از امریکا جدا می داند
Iran, Islamic Republic of
... در برجام هم مخالفین را متهم به بی اطلاعی می کردید حال ببینید که وضعیت امروز مملکت نتیجه اطلاعات حضرت عالی درمورد برجام وبی اطلاعی مخالفان ان است،اکنون بگویید کدام یک درست می گفت؟
....
Iran, Islamic Republic of
1-آقای ظریف!رهبری همین چندروزپیش پیرامون اینگونه معاهدات بطور شفاف برای نمایندگان مجلس صحبت کردند,آیاایشان اطلاع چندانی ندارند,فقط کدخدا واربابان غربی آگاهی کامل دارندکه شماها رادراختیار گرفته اند.واقعا شرم آور نیست؟!
2-درمطالب آقای ظریف مواردی غیرواقع بیان شده,کجا ایشان درامضاءبرجام خط قرمزهای رهبری را رعایت کردند,که حالا میگویند دربرجام در چارچوب فرمایشات رهبری حرکت کردیم؟!,البته قبلا آقای ظریف وتیم شان به عدم رعایت این خط قرمز اعتراف کرده اند.آیا این نوع بیان مطالب تخریب رهبری وفریب جامعه نیست؟
3-آقای رئیس مجلس باتوجه باینکه درجلسه ملاقات نمایندگان بارهبری حضور داشتندوسخنان شفاف رهبری را شنیدن,اما بعدآن اظهارمیدارند درمورد اینگونه معاهدات نظررهبری رااخذ وسپس تصمیم گیری میکنند.این حرفها یعنی چه؟!
4-شایدآقای رئیس مجلس اعتقاد دارند,نیاز نیست حدود290 نماینده درمجلس باشندوهزینه های گوناگون زیادی رابرای نظام تحمیل کنندوخود ونمایندگان هم که اصلا هیچ علم واطلاع وفکری درارتباط بامسائل وقوانین موردنیاز نظام ندارند,پس بهتراست هرلحظه باایجاد خط ارتباطی بارهبری بااخذ نظر رهبری قوانین مذکور راانشاء وجهت اجرا به دولت ابلاغ نمایند.!
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف به خاطر اعتمادی که به امریکای خونخوار کردیدباید از محضرتاریخ ومردم ایران عذرخواهی کنید.
چرا فکر می کنید سیاست بهانه زدایی وباج دادن در مقابل استکبار جواب می دهد؟
چرا فکر می کردید قول کری قول است؟
چرا به نظام سلطه که به قول خودتان جغرافیای ایران را هدف گرفته خوش بین بودید؟

چرا قرارداد سستی را امضا کردیدکه خروج امریکا از ان هیچ هزینه ای برای امریکا ندارد؟
چرا نمی توانید به درون اتکا داشته باشید.
چرا همین شرکتهای متوسط وکوچک را درزمان قبل وقبل از امضای برجام نافرجام سراغشان نرفتید؟
چرا گفتید امریکابا یک بمب می تواندما را نابود کند در حین مذاکرات
چرا برجام رونوشت فارسی ندارد؟
چرا ره چه آنها خواستند یک باره انجام دادید ولی انها فقط روی کاغذ عمل کننده بودند؟
چرا درقلب راکتور اراک بتن ریختید؟
چرا همه چیز را باید شما انجام می دادید وآنها تماشا چی باشند.
چرا حساب اوباما وترامپ را از هم جدا می دانید؟
چرا می گویید تحریمها برداشته شده در حالی که بیشتر شده؟
چرا به امر یکا اعتماد داشتید؟
چه فرقی بین امریکای با ترامپ وامریکای بدون ترامپ در دشمنی با ایران وجود دارد؟
چرا رسوایی امریکا را دستاورد برجام می دانید مگر امریکا رسوا نبود؟
چرا چرا چرا؟؟؟؟؟
من
Iran, Islamic Republic of
...
روحانی استعفا استعفا
Iran, Islamic Republic of
ارزش پول ملی عزت و غرور ملی اقتصاد کشور صنعت هسته را و... از بین برده حالا استعفا
روحانی باید استعفا دهد تا درس عبرتی برای همه کسانی که ... باشد
Iran, Islamic Republic of
درد و بلای شهید سعید امامی به خورد تو سرتان و همه اصلاح طلبان وطن فروش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شهید سعید امامی را هم همین ها شهید کردن کابینه خاتمی و خواستن رهبری و نظام و انقلاب را براندازی کنند این طرح براندازی را بیگانگان منجمله استکبار جهانی و اسرائیل و انگلیس طراحی و اینا در ایران آن را اجرا میکنند مردم ایرا ن باید آگاه باشند همانطور که سال 78 و 88 و حالا هم سال 98 را در پیش رو داریم باید نقشه شوم این لیبرالها را در نطفه خفه کرد.
چرا؟
Iran, Islamic Republic of
خدایاچرابعضی ها اینقدر ساده اند,چرااینقدرمردم راساده ...فرض میکنند؟
Iran, Islamic Republic of
برجام رو به خورد ملت دادن...حالا نوبت FATF...
همه چی رو گره میزنن به این معاهده تا تو 20 دقیقه تصویبش کنن
حالا منتظر باشین، یکی یکی سخنرانی ها و مقالات در باب FATF میاد...
Iran, Islamic Republic of
این ها هنوز تو توهم هستند مگه برجام تا الان موفق بوده؟ قیمت طلا و سکه و ارز داره هر روز بدتر و بدتر میشه
Iran, Islamic Republic of
اگر اصولگرایان نبودند شما با چه حربه ای مردم را میترساندید
Iran, Islamic Republic of
بین اصولگرایان و دولت فعلی هیچ تفاوتی نیست.اکثر اصلاح طلبان فعلی اصولگرایان گذشته هستندوقتی حرفهای ساختارشکنانه مشتری دارد و رای اور است چهارتا ان حرفها را می زنندو می گویند ما اصلاح طلبیم.اصلاح طلبان همه اصولگرایانی هستند که راه شیادی برای رای اوردن را یاد گرفته اند.از مجلس گذشته تا مجلس فعلی ببینید چند نفر اصولگرا بودند که حالا درلیست اصلاح طلبان هستند اینها نان به نرخ روز خورهستند .فرقی بین اصولگرا و اصلاح طلب نیست.فریب بازی سیاسی این افراد را نخورید
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف این حرفها را دوباره مطالعه کنید: تیرماه 94 رییس محتزم جمهور فرمودند: در مورد تحریم ها ابتدا می گفتند برداشتن یکجای تحریم ها هرگز، بلکه قدم به قدم بر می داریم، ابتدا باید ماه ها بگذرد تا اعتماد کنیم و به تدریج لغو نه، بلکه تعلیق کنیم و در سال های بعد اگر گزارش آژانس مثبت بود و اعتماد پیدا کردیم قدم به قدم لغو شود.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امروز به ملت شریف ایران اعلام می کنم طبق این توافق در روز اجرای توافق، تمامی تحریم ها حتی تحریم های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه ایی به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف ، در زمان بررسی برجام در کمیسیون برجام هم در پاسخ منتقدان می گفتید منتقدین اطلاع چندانی ازبرجام ندارند و همه تحریم هایکجا لغو خواهد شد . آیا فکر نمی کنید این شمائید که چون گذشته دارید در مورد fatf مانند برجام اشتباه می کنید چرا همه اش فکر می کنید این مخالفین فکری شمایند که اشتباه می کنند یا اطلاع ندارند . تا کی مردم را فریب می دهید.
Iran, Islamic Republic of
گفتن چرا دستاورد خودمون روبادست خودمون نابود کنیم؟ این همون کاریه که شماودوستانتون با صنعت هسته ای و فضایی کردین.
گفتن برخی از fatf اطلاعی ندارن و اظهار نظر میکنن. جناب دیپلمات! صحبتهای واضح مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان در خصوص fatf رو نشنیدی؟؟ یا ایشون هم...
گفتن اگر اصولگراها بیان موفق نمیشن. بله اینجور که دولت شما افتضاح به بار آورده ظاهرا نمیشه کار کرد. اما این نظر شما لیبرالهاست که خسته اید و ناکارآمد. تفکر جهادی و انقلابی که روی کار بیاد موانع رو میشه برداشت.
امید
Iran, Islamic Republic of
این جمله ظریف است : ما به دوران دشواری و سختی عادت داریم چراکه دوره های سخت بسیاری را از جمله دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم.
عجب ، آقای ظریف میشه پرسید در دوران دفاع مقدس حضرتعالی کجا بودید
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ظریف بشدت در تفکرات جناحی و باندی غرق شده همانطور که در دهه 80 در فیلم با البرادعی گفت اگر غرب امتیازی ندهد جناح ما در انتخابات و نیز در دهه 90 در امریکا گفت ...
در زمان برجام هیچ نقدی را تحمل نمی کرد و زمان نقد را به بعد از تصویب برجام محرمانه اش می دانست و بعد از برجام و تصویب گفت نقد برجام تصویب شده جایی ندارد
ظریف تمام خطوط قرمز رهبری و شرط بر برجام را زیر پا گذاشت.... این شیوه تمامی لیبرال ها و سکولار غرب زده است
کشوری که بدست اصلاح طلبان باشد بهتر از این هم نخواهد شد
United States
جناب ظریف اوج دیپلماسی شما قدم زدن با کری و زانو زدن در پیشگاه شیخ زپرتی کویت و شکایت از رقیبان سیاسی به البرادعی بردن بود. واقعا با این دیپلماسی پر قدرت دیگه چطور میخواهی یک بر جام دیگه به اسم fatf را بخورد مردم بدهی؟ حالا مدتهاست که لبخند هم روی لبات تبدیل به عبوست شده و قیافه ات هم قابل نگاه کردن نیست. دست بردار جناب فروشنده هر چیزی را که میتوانستی بدی بره دادی دیگی چیزی بهت داده نمیشه که به کدخدا جون بدی.
fajr47
Iran, Islamic Republic of
بله در دفاع مقدس سختی زیاد بود ولی همه در سختی بودند و هیچ کدام از دولتی ها و اعوان و انصارشان جرات اختلاس نداشتند یا حتی جرات نمایش ثروت های باد اورده را ولی الان چی سختی فقط مال مردم است و خوش گذرانی مال اقاها و اقازاده ها و وابستگان انها میلیاردی بذل و بخشش میکنند درحالیکه مردم به نان شب محتاجند خجالت هم نمیکشند ...
United States
برادر محترم اقای ظریف ! موضوع و مسئله امروز رفتن اقای روحانی و امدن اصولگرایان نیست . مسئله اصلاح و تدبیر صحیح مدیریت کشور است . شما بهتر از دیگران میدانید که کژ راهه های مدیریت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در دورانهای مختلف مخصوصا 6 سال گذشته چه بلاهای پیدا و پنهانی را بر سر مردم و انقلاب اورده است .شما بهتر از دیگران میدانید که عدول از سیاستها و روشهای اسلامی و بومی و حتی گریز از قانون اساسی چه مشکلاتی را به کشور و انقلاب تحمیل کرده و میکند .شما بهتر و محسوس تر مشاهده فرمودید که اعتماد و خوش بینی واهی به غرب وامریکا و قول تلفنی و شفاهی وزیر خارجه امریکای بد عهد چه هزینه های گزافی را به انقلاب و مردم و اقتصاد ایران تحمیل کرد . شما ملاحظه فرمودید که سیاستهای اشتباه /قصور و تقصیر اقای روحانی و تیم هسته ای وکم توجهی به هشدارهای مقام معظم رهبری و کارشناسان متعهد ( به قول اقای روحانی بی سواد های ترسو و...) باعث شد هم چرخ صنعت هسته ای از کار بیفتد و هم چرخ زندگی مردم بینوا . و هم به هوا پیمای شما در المان سوخت ندهند تا بالاخره ارتش المان به داد شما رسید ..برادر محترم اقای ظریف ! دهها مورد اینچنینی هست که اکنون وقت گلایه و شکوا نیست . جنابعالی که شخص مطلعی هستید مسائل بسیار مهم اینچنینی را به رفتن و امدن این و ان تقلیل ندهید. بلکه واقعا به فکر اصلاح و تجدید نظر در اشتباهات گذشته باشید که اشتباه بودنش برای خودتان هم به اثبات رسیده و مسائل فرعی و دست چندم و انحرافی مطرح نفرمایید .
علی
Iran, Islamic Republic of
به گفته خودتان برجام درlcu است وباتنفس مصنوعی مانده .دیگر چرا براین مسیر باطل اصرار میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان هرگز بدون احمدی نژاد پیروز نخواهند شد !
Iran, Islamic Republic of
چطور شما پنج ساله می گفتید مشکلات از عملکرد احمدی نژاد بوده حالا که این بهانه نخ نما شده شد تقسیر امریکا.مشکلات ایران تقسیر مراکز قدرت متعدد دراین کشور است.ازقبل از انقلاب این بوده هنوز هم هست...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز به شما حق می دهم که چند خط از متن بنده را سانسور کنید وقتی کسی جرات اوردن اسم این نهاد ها را نداشته باشد چطور می شود دربقیه کارها جلوی انها را گرفت.اقتصاد ایران تنها دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران است. بزرگترین مشکل اقتصاد ایران تعدد مراکز قدرت دراین کشور است که به هیچ کس پاسخ گو نیستند.
پاسخ
Iran, Islamic Republic of
ظریف:در دوران مذاکرات عاملی داشتیم تحت عنوان هزینه بدنامی که امروز دولت آقای ترامپ درگیر این مساله است.
پاسخ: ترامپ بقول تو با این بدنامی اما بالغ بر حدود 1000 میلیارد دلار قرارداد بسته گه 700 میلیارد دلارش در همین کشورهای خلیج فارس بوده که حدود 200 میلیارد دلارش موثر شده، آقای خوشنام!...
Iran, Islamic Republic of
اطمینان دارم اگر روحانی و اصلاح طلبان از صحنه سیاسی و اجرایی ایران حذف بشوند ایران در عرصه جهانی به یک کشور قدرتمند درجه 1 تبدیل خواهد شد.پس لطفا قبل از اینکه مردم از کشور بیرونتون نکردن بازنشسته بشین و کنار نوه های خودتون منتظر حضرت عزرائیل(س) بمونین
Iran, Islamic Republic of
الزایمر در این دولت واگیر داره / خودت که کنار تریبون رئیس وایساده بودی که با کلی احساس و تفخر افاضه نمودن که تمامی تحریم ها برداشته شد. پیشنهاد می کنم هر روز صبح ها توی جلسات تون کندر بخورید همراه با مویز برای نگهداشتن حافظه عالیه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقااین یکی رودرست گفته ...!!!! برجام...سنگی بودکه به چاه انداخته شدودیگرهیچ اصولگرایی نمی تواندآن راازته چاه دربیاورد..!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
بیجهت نیست امام جامعه سالها پیش فرمودند ( این عمار )
از آدمی که کنار البرادعی اونطوری التماس می کرد بیشتر انتظار نمی ره
برادر شما
Iran, Islamic Republic of
برادران و خواهران گرامي ، تنها راه حل اين مساله انسجام است نه مشاجره .هنوز كه هنوزه كشور خوبي مي توانيم در كنار هم داشته باشيم بهتر است تعصبات حزبي راكنار گذاشته و بر اساس وجدان ايراني خودمان قضاوت كنيم.
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف عجب رویی داری به خدا تمام زحمت های دانشمندان هسته ای را نابود کردی با اقای کری لب رودخانه قدم زدی به ریش ملت خندیدی طلبکار هم هستی برای تو فرقی نداره گرین کارت امریکا را داری وفردا خداحا فظ
Iran, Islamic Republic of
این جمله دکتر من رو کشته:
ما به دوران دشواری و سختی عادت داریم چراکه دوره های سخت بسیاری را از جمله دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم.
عزیز جان دوران دفاع مقدس شما کجا بودی؟؟!!
نگید هشت سال سابقه جبهه داره که دیگه هیچی!!!
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی کجا برجام موفق بوده که حالا ترس داشته باشیم که موفق نشود . این همه تناقض در رفتار وگفتار خسته تان نکرده ملت که از دست شما خسته شدند
محمد
Germany
میشه اقای ظریف اصلا حرف نزنی...
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف.. نه فقط اصولگرایان بلکه هر کسی دیگری به غیر از جماعت غربزده وطن فروش سر کار بیاید یقینا وضع مملکت بسیار بهتر از حالا است
Iran, Islamic Republic of
برجام چند صفحه متن انگليسي بود به فارسي ترجمه نشده بود هيچكس از داخل متن برجام خبر نداشت مترجم فارسي هم نداشتند كه براي طرف ايراني ترجمه كنه لازم بود قبل از مذاكره ايران درخواست كند كه متن برجام بايد به فارسي هم ترجمه شود تا مشخص شود چه كلاه بزرگي به سر كشور ايران ميرود مجلس هم اين كلاه بزرگ را نخواندن در مدت ده دقيقه تاييد كرد نتيجه گيري قبل از امضاء هر قرار داد بايد متن قرار داد به فارسي ترجمه شود تا مشخص شود بزرگي كلاه چقدر است با چه سايز مته ميخواهند كشتي ملت را سوراخ كنند
امیر
Iran, Islamic Republic of
... مگه برجامی هم مونده که بخواد موفق بشه یا ناموفق
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف موقع تصویب برجام هم می گفتید برخی در داخل کشور، برجام را به درستی نفهمیده اند و نمی دانند چه منافعی دارد. حالا نوبت FATF شده؟
آقای ظریف شما با سواد ما بیسواد .آخه نمیفهمم چرا توه با سواد نمیفهمی از یک سوراخ دوبار نباید گزیده شوی . با همین حزب بازیهاتون مردمو بیچاره کردین . یکم به فکر ملت باشین .از بس شعار آزادی و دموکراسی و مزخرفاتی که غربیها براتون نسخه کردن آرمانتون شده که برای از دست ندادنش دارین کشور و ملت وحتی خودتون رو یه جا میسوزونین. شما ازون جمله آدمایین که اینقدر به بالاسر نگاه میکنین که چاههای جلو پاتونم نمیبینین وقتی میفهمین چی شده که با کله رفتین تو چاه.
بهمن
Iran, Islamic Republic of
اقای نه چندان محترم . قبلا هم شما افراد منتقد را بی اطلاع دانسته اید حرف جدیدی نزدید....
Iran, Islamic Republic of
به خدا خجالت دارد دیگر از برجام صحبت کنیم بابا خودتان که مشکل نداری مشکل گرانی بیکاری مردم را حل کنید برجام دیگر رفت تو کوزه
عمار
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا هنوز توتوهم گلابی های برجام مونده .
نبود برجام فقط برای عشاق کدخدا خطر داره وگرنه از ابتدا هم برجامی برای ایران وجود نداشت .
برجام برای ایران یعنی قفل وزنجیر وسیمان هسته ای کشور که حاصل دسترنج دانشمندان جوان وانقلابی وطن بود+هزینه ای که از کیسه ملت رفت.وگرنه از ابتدا برجام اگر کسی گشایشی احساس کرده به ما هم بگه.
جلوی ضرر را از هرکجا بگیری منفعت است خروج امروز بهتر است از دوروز دیگر.
این جنازه تنها یک امر حیثیتی شده برای کسانی که نشان ملی گرفتند وپایکوبی های نا بجا انجام دادند وجشن گرفتند اما هرگز متوجه نشدند برای چی جشن گرفتند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ظریف اگه ما در یک کشتی نشسته ایم چرا در زمان مذاکرات برجام حرف منتقدان را گوش نمی دادید و می گفتید بگذارید معاهده امضاء شود بعد بنشینیم بحث کنیم که البته به هیچ درد هم نمیخورد . کار خوتان را کرده اید حالا می گویید ما با هم هستیم . ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
حقیقتا چیزی به نام اصولگرایی تحت عنوان حزب آنچنانکه اصلاح طلبان برای خود ساخته و پرداخته اند وجود نداشت......
ظریف دست بردار
United States
هیچکس جز شمای با سواد که فقط دیکته نوشتن بلده فهم درک قراداد های ننگین را نداره. ...