سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

احداث خط راه آهن بین فلسطین اشغالی و عربستان

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 622198
منابع خبری رژیم صهیونیستی از پروژه احداث یک خط راه آهن از عربستان به اروپا با گذر از فلسطین اشغالی پرده برداشتند.
احداث خط راه آهن بین فلسطین اشغالی و عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "دانه وایس" تحلیلگر سیاسی شبکه دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از "پروژه ارتباطی جدیدی تحت عنوان احداث یک خط آهن" خبر داد که "کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل اسرائیل آن را تصویب کردند و براساس آن، اروپا و عربستان از طریق اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) بهم متصل می شوند.

او در گزارش اختصاصی خود افزود: "این پروژه، خط آهن صلح نامیده می شود که هدف از آن ایجاد یک خط تجاری از دریای مدیترانه تا خلیج فارس است. براساس این پروژه، خط آهن از اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) به سمت عربستان کشیده خواهد کرد. این خط از مرز اردن و شهر جنین در شمال کرانه باختری عبور خواهد کرد".

این تحلیلگر صهیونیست گفت: "هدف از این پروژه ارتباط خاورمیانه با سراسر جهان از طریق خط راه آهن است که از اسرائیل(مناطق  اشغالی 1948) عبور می کند و نتانیاهو و کاتس توافق کردند که تا با ارائه این پروژه خود، حمایتی منطقه ای و بین المللی را جذب کنند زیرا چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد".

او افزود: ویدئوی همه مراحل اجرایی پروژه منتشر شده و چراغ سبز برای اجرای آن به دست آمده است. این پروژه از طریق مشارکت دادن اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین، دریای مدتیرانه را از طریق اسرائیل(مناطق اشغالی) به خلیج فارس متصل می کند و با این کار، اسرائیل پلی زمینی بین اروپا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می شود. کاتس مامور ارائه این پروژه به طرح های دیربط یعنی آمریکا، اردن، کشورهای عرب خلیج فارس، کشورهای عربی دیگر، اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی با توجه به فواید اقتصادی و تجاری آن شده است.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: "نتانیاهو از همه مشاورانش خواسته است که این پروژه را به پیش ببرند. کاتس گفت که این خط راه آهن برای صلح منطقه ای و تقویت اقتصاد اسرائیل و افزایش نفوذ آن در منطقه و نزدیک شدن به کشورهای عربی میانه رو طراحی شده است".

در گزارش شبکه دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: "اسرائیل در این پروژه یک مسیر تجاری جایگزین برای همه کشورهای منطقه به منظور پیوند بین شرق و غرب می بیند زیرا خطوط مواصلاتی کوتاه و سریع همراه با هزینه کمتر و امنیت بیشتر را تامین می کند. انتظار می رود که آمریکا در کنار کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای نقش سرپرست این پروژه را ایفا کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *