پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بی‌سرپرست شدن؛ علت پوشش۵۰ درصد مددجویان

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 622164
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران از حامی یابی ۹ هزار کودک یتیم در ماه رمضان از سوی ۸۷۰۰ نیکوکار تهرانی خبر داد.
بی‌سرپرست شدن؛ علت پوشش۵۰ درصد مددجویان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محسن ولیئی در نشست خبری امروز خود از پرداخت سه میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان فطریه و کفاره از سوی شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به کفاره و فطریه سال گذشته شهروندان تهرانی که دو میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان بوده، ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این که یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان اطعام نیازمندان بوده است اظهار کرد: ۴۳ هزار فعالیت اطعام نیازمندان در ماه رمضان انجام شده و دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای انجام این فعالیت از سوی خیرین استان تهران پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به طرح مصباح الجنه و پرداخت ۱۷۶ میلیون تومان کمک به ۳۷۸ خانوار در این طرح تصریح کرد:  در طرح مصباح الجنه مسئولین به هم نشینی با نیازمندان تشویق می شوند و با حضور در منازل آنها تلاش می کنند تا نیازهایشان را برطرف کنند.

ولیئی با بیان این که امسال جمع آوری زکات فطره منظمتر از سالهای گذشته انجام شده است افزود: در دبیرخانه زکات استان و با حضور استاندار قرار شد تا کلیه دستگاه‌ها، سمن ها و خیریه‌ها صندوق هایشان را تحت عنوان لگوی دبیرخانه شورای زکات در اختیار مردم قرار دهند گفت: همچنین نیروی انتظامی نیز همکاری خوبی برای جمع آوری صندوق های غیر مجاز انجام داد. به این ترتیب بین کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ... نیز نسبت به سال گذشته همکاری درون سازمانی بیشتری وجود داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت "حامی آرزوها" برای برآورده کردن آرزوی فرزندان ایتام نیز گفت: تا این لحظه ۲۵۰۰ آرزوی این کودکان در این سایت جمع آوری و بارگذاری شده است که ۱۲۲۱  آرزوی آنها تا این لحظه از سوی حامیان و خیرین تقبل شده است. ارزش مادی آرزوهای برآورده شده این کودکان تا کنون ۴۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بوده است. این سایت در طول سال فعال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به فعالیت مشترک بین کمیته امداد و صدا و سیما برای برگزاری ۳۰ شب برنامه در بوستان گفت و گو و برای شهروندان تهرانی اظهارکرد: بیش از ۶۴ هزار نفر در این برنامه حضور پیدا کردند. همچنین طرح های خودکفایی و اشتغال نیز از ۳۰ استان در این برنامه برگزار شد و یک میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان مجموع فروش خانواده‌ها در این برنامه بود. همچنین ۲۱ هزار نفر از فعالیتهای فرهنگی در بوستان گفت و گو بازدید کردند.

ولیئی با بیان این که در این برنامه هر شب یک زندانی از جرائم غیر عمد نیز آزاد شده است اظهار کرد: شهروندان تهرانی در مجموع نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری کرده و تا پایان ماه رمضان ۲۷ زندانی را آزاد کردند.

وی با اشاره به نحوه توزیع زکات فطره و  کفاره جمع آوری شده بین نیازمندان نیز توضیح داد: در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان از این مبلغ سهم خرید ماکارونی، بیش از ۲۰۰ جهیزیه برای نوعروسان به ارزش ۱ میلیارد تومان ، تهیه ۱۵ واحد مسکونی و کمک هزینه درمان دو هزار بیمار صعب العلاج خواهد شد.

ولیئی با بیان این که در حال حاضر ۵۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان تهران هستند اظهار کرد: در مجموع ۱۵ هزار خانوار از یک یا چند خدمت کمیته امداد استفاده می کنند. همچنین ۸۷۱ کودک زیر ۵ سال دچار سوءتغذیه شناسایی شدند که بین آنها بسته های غذایی به رقم ۸۲ میلیون تومان توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال برای ۷ هزار و ۴۲۳ نفر  حق بیمه تامین اجتماعی واریز شده است گفت: مجموع واریزی کمیته امداد در حدود ۲  میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان بوده است. همچنین در این مدت ۴۱۳ نفر با تامین شدن جهیزیه شان ازدواج کردند.

ولیئی با بیان این که کمیته امداد برای کمک هزینه اجاره مستاجرین ۵۶۳۰ خانوار ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان به آنها کمک می کند تصریح کرد: در کمیته امداد امام خمینی استان تهران ۲۰ هزار مستاجر تحت پوشش هستند که ۹ هزار نفر آنها در شهرستان و ۱۱ هزار نفر از آنها در شهر تهران حضور دارند.

وی در ادامه از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه کارگشایی از سوی کمیته امداد امام خمینی استان تهران خبر داد و گفت: دو هزار و ۳۸۲ خانوار جدید نیز امسال تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که مهمترین علل پوشش آنها فوت سرپرست خانوار است.

ولیئی با بیان این که ۴۹ درصد از افراد تحت پوشش سرپرست خانواده‌شان را از دست داده‌اند افزود:  ۲۶ درصد از آنها به دلیل طلاق، ۱۸ درصد به دلیل از کار افتادگی سرپرست خانوار ، ۴ درصد به دلیل زندانی شدن سرپرست و ۳ درصد به دلیل بیماری سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان این که در سال ۹۷ قرار است تا ۴۶ میلیارد تومان برای ایجاد ۲ هزار و ۳۰۰ شغل از منبع اعتبارات بانکی پرداخت شود تصریح کرد: همچنین قرار است از اعتبارات کمیته امداد و صندوق امداد ولایت ۵۴ میلیارد تومان برای ایجاد هزار و ۱۵۰ شغل استفاده شود.

همچنین با پیگیری صندوق توسعه  ملی ۷۲ میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان اعتبار ابلاغ شده است تا برای  آنها ۲۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شود ولیئی با بیان این که در سال ۹۷ وام‌های اشتغال کمیته امداد از ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است گفت: کلیه اعتبارات وام‌های قرض الحسنه با کارمزد حداکثری ۴ درصد هستند و میزان وام متناسب با طرح توجیحی و شرایط متقاضی قابل تغییر است.
وی با بیان این که ایجاد مشاغل نوین و مبتنی بر طرحهای دانش بنیان و فناورانه در سال جدید مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته است افزود: کیفیت تولیدات و نظارت هوشمند بر طرح های اشتغال در برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد. پیش بینی می‌کنیم در سال جاری برای ۲۴۰۰ نفر کاریابی انجام شود و برای کارفرمایانی که این افراد را مشغول به کار کنند بسته‌های تشویقی پیش بینی شده است.

برای مثال حق بیمه این کارفرمایان تا دو سال از سوی کمیته امداد پرداخت می شود و یا ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به ازای به کارگیری هر نفر به کارفرما پرداخت می شود.

مدیر کل  کمیته امداد امام خمینی استان تهران در ادامه از پرداخت هزینه آموزش این افراد تا سقف دو میلیون تومان خبر داد و گفت: پییش بینی می کنیم ۶ هزار نفر در دوره های آموزشی و مهارتی حرفه آموزی شوند که این کار از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای آموزشگاه‌های آزاد و سایر مراکز انجام می‌شود.

ولیئی با اشاره به اقدامات ویژه سال ۹۷ کمیته امداد امام خمینی نیز توضیح داد که در سال جدید قرار است برای دو منطقه محروم ملارد و فیروزکوه ۱۰ درصد اعتبار بیشتر از سایر نقاط استان تهران در نظر گرفته شود. همچنین وام دانشجویی نیز تا سقف ۵ میلیون تومان برای دانشجویان پیش بینی شده است.

ولیئی با بیان این که قرار است در ۶ ماهه نخست امسال مساله هم پوشانی بین بیمه درمان مددجویان  با سازمان های بیمه گر مرتفع شود تصریح کرد: برای اجرای طرح های اشتغال دانش بنیان نیز تا سقف ۷۵ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت می شود. همچنین از محل مبالغ جمع آوری شده زکات فطره نیز ۸۰ درصد برای توانمند سازی و طرح های حمایتی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد د ر حوزه فرهنگی نیز گفت: در تابستان امسال یک مرکز علوم قرآنی در منطقه ۱۳ افتتاح می شود.

وی در ادامه با بیان این که برای تعمیر و تکمیل منازل مددجویان بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای هزار و ۷۹۰ خانوار تخصیص داده شده اظهار کرد: قرار است تا ۳۵۵ منزل مسکونی برای مددجویان خریداری و احداث شود. همچنین ۸۴۱۳  ۸ هزار فقره خدمات حقوقی به نیازمندان ارائه می شود.

ولیئی با اشاره به این که برای اولین بار بسته‌های ویژه‌ای برای سالمندان پیش بینی شده است تصریح کرد: برای ۱۲۷۴ سالمند بیش از ۵۸۵میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است. همچنین قراراست در سال جاری ۷۳ هزار مددجوی کمیته‌امداد استان تهران تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند. که برای این منظور بیش از ۳۲ میلیارد تومان بودجه برای تامین مشکلات درمانی خانوارها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت کمک هزینه ازدواج مددجویان ۷ میلیارد  و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است تصریح کرد: این تسهیلات برای ۲۵۰۰ زوج در نظر گرفته شده است. برای بیماران صعب العلاج نیز پیش بینی شده است تا برای تامین دارو و احتیاجات آنها ۸۰۰ میلیون تومان خدمت عرضه شود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل  کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان این که برای ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه دولتی نیز ۴۱۶ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد تصریح کرد: همچنین کمک هزینه تحصیلی به ۱۳ هزار و ۹۰۰ دانش آموز نیازمند تحت پوشش به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

ولیئی با بیان این که در سال گذشته ۲۳ هزار نفر از اردوهای درون  استانی یا برون استانی با هدف زیارتی و سیاحتی بهره‌مند شدند گفت: امسال نیز پیش بینی شده است تا با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای ۲۳ هزار نفر دیگر این خدمات ارائه شود. در حوزه آموزش خانواده نیز برای ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش خانواده و مهارتهای زندگی برگزار شده؛ همچنین ۳ هزار خانوار نیز امسال شامل طرح " صلاح" خواهند شد که در این طرح کمک هزینه ای به مددجویان برای برگزاری مجالس ولادت یا شهادت ائمه اطهار در منازلشان پرداخت میشود.

وی در ادامه با بیان این که ۷ کانون در شهر تهران در زمینه  فعالیت های فرهنگی و تربیتی فعال هستند تصریح کرد : قرار است کانون ها به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر که عمدتا از میان دانش آموزان  هستند خدماتی ارائه کنند.

ولیئی در ادامه با اشاره به فعالیت صندوق امداد ولایت و پرداخت ۱۲ هزار و ۲۰۵ فقره وام کارگشایی از سوی این صندوق گفت: هدف فعالیت این صندوق پرداخت وام بدون هیچ گونه سودی است به طوری که این صندوق مبالغی را از سوی خیرین و نیکوکاران جذب می کند و به نیازمندان بدون دریافت سود وام پرداخت می کنند. مجموع پرداختی وام این صندوق در سال گذشه ۳۷ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه بوده است. برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان تهران نیز ۳۰ میلیارد تومان وام از سوی این صندوق پرداخت شده که منجر به اشتغال ۱۸۳۵ نفر از متقاضیان شده است.
وی افزود: پیش بینی می کنیم در سال جاری نیز ۹۸ میلیارد تومان به صندوق کمک مالی انجام شود. همچنین مبالغ پرداخت شده به این صندوق به محض درخواست پرداخت کنندگان قابل بازگشت است.

 مدیر کل  کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران  با بیان این که امسال ۲۳۱ میلیارد تومان کمک هزینه معیشت و مستمری از سوی کمیته امداد پرداخت شده است گفت: این کمک هزینه از ابتدا تا پایان سال به صورت بلاعوض به حساب خانوارها واریز می شود.

ولیئی ضمن تشریح میزان مشارکت مردمی در سه ماه نخست امسال نیز گفت: امسال ۲۷ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان در سطح تهران مشارکت مردمی جمع آوری شده که عمده کمک ها از طریق روش های جدید و فناورانه بوده است. همچنین بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این کمک ها به صورت نقدی و از طریق صندوق های بزرگ و کوچک سطح شهر بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری تعداد خیرین و نیکوکاران تا ۲۰ درصد افزایش یابد تصریح کرد: همچنین قرار است ۲۰ درصد از صندوق های میادین و خیابان ها کاهش یابد و عمده کمک ها با استفاده از شیوه‌های نوین مثل پراخت پیامک با کد *۸۸۷۷# ، عابربانک ها ، تلفن گویای ملی به شماره ۰۹۶۸۸۷۷ یا وب کیوسکهای جدید و یا تلفن ۷۳۵۵  جمع آوری شود.

ولیئی در پایان با شاره به  محل خرج صدقات نیز گفت: بیمه درمان مددجویان، تهیه جهیزیه ، کمک به دانش آموزان نیازمند، کمک هزینه تحصیل دانشجویان ، کمک به آموزش مددجویان در حوزه اشتغال ، رفع نیازهای اساسی خانواده ، کمک هزینه پرداخت اجاره مسکن ، تامین مسکن مددجویان و تهیه بسته های غذایی از جمله این خدمات هستند.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *