پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پاکسازی الحسکه از لوث داعش

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 622143
رسانه‌های خارجی از پاکسازی کامل استان الحسکه از لوث داعشی‌ها و افزایش آهنگ بازگشت آوارگان سوری به مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه خبر دادند.
پاکسازی الحسکه از لوث داعش
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه از لوث گروه تروریستی داعش پاکسازی شده است.

منابعی در الحسکه گفته‌اند داعش دیگر هیچ موجودیتی در الحسکه ندارد و این استان برای اولین بار از سال 2013 تاکنون به شکل کامل آزاد شده است.

نیروهای دموکراتیک کرد سوریه که از حمایت آمریکا و برخی رژیم‌های عربی مداخله جو در سوریه برخوردار است، بخش‌هایی از شمال و شرق سوریه را از سال 2015 تاکنون تحت کنترل خود گرفته اند.

در همین رابطه خبرگزاری سوریه گزارش داد که مرحله جدیدی از بازگشت خانوارهای مهاجر سوری به روستاها و شهرهایی که ارتش عربی سوریه در حومه‌های حلب و ادلب و حماه پاکسازی کرده، آغاز شده است.

خبرنگار خبرگزاری سانا گزارش داد که گذرگاه ابوالضهور امروز شاهد بازگشت گسترده خانواده‌های سوری بود که منازل آنها در حومه حلب و ادلب و حماه قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید که طرف‌های مرتبط از موسسات دولتی سوریه خدمات بهداشتی و کمک‌های امداد رسانی به خانواده‌ها ارائه می‌دهند و بازگشت فوری آنها به روستاها و مناطق خود را در جهت بازگرداندن روند زندگی طبیعی آنها تسهیل می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *