جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گره‌زدن خدمات‌رسانی شهرداری به تحریم‌ها

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 622129
عضو حزب موتلفه گفت: متاسفانه مدیریت شهری نیز همانند دولت سیاست مناسبی برای جذب ظرفیت های مالی ندارد. به هیچ وجه نمی توان پذیرفت که مسائل شهری و خدمات دهی به مردم با مشکلات ناشی از تحریم گره زده شود.
گره‌زدن خدمات‌رسانی شهرداری به تحریم‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، حمید رضا ترقی کارشناس سیاسی با اشاره به تاثیر ناچیز تحریم ها در مسائل کشور و بخصوص موضوعات شهری گفت: در تحلیل بسیاری از کارشناسان اقتصادی تاثیر تحریم های خارجی بر کشور چیزی در حدود سی درصد است،  یعنی هفتاد درصد از کم کاری ها, رکود, بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور به دلیل ضعف مدیریتی و عدم استفاده درست از ظرفیت های داخلی و عدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است. بی شک هنگامی که سی درصد اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم ها قرار دارد نمی توان به دلیل سی درصد، هفتاد درصد باقیمانده را تعطیل و کنار گذاشت یا تهدید و تحمیل  و قلدرمآبی کشورهای سلطه گر جهان را پذیرفت. استفاده از هفتاد درصد ظرفیت های کشور به مثابه رفع مشکلات و عدم تبعیت از دشمنان است به شرط آنکه مدیریت کشور به این موضوع قائل و در برابر آن سیاست های مطلوبی اتخاذ نماید.

وی با رد تاثیر گذاری تحریم ها بر مسائل شهری افزود: بی شک مدیرانی که از تحریم ها غول می سازند و همواره در تلاش هستند تا کم کاری های خود را به تحریم های بین المللی ارتباط دهند همان عوامل ترامپ در داخل کشور و ستون پنجم آمریکا هستند که به نوعی به دنبال آماده کردن فضای کشور برای وابستگی بیشتر به غرب و بازگشت به سلطه  امریکا بر ایران هستند از این رو در هیچ یک از مسائل نمی توان موضوع تحریم ها را دلیل ناکارآمدی و عدم انجام  وظایف  به شمار آورد بخصوص در مسائل شهری که ارتباط چندانی با تحریم های بین المللی ندارد. مدیران و افرادی که فشار تحریم ها را به کابوس بزرگی برای ایجاد رعب و وحشت تبدیل کردهاند خیانت کنندگان به آرمان های ملت، امام و شهدا هستند که انتظار دیگری از آنها نمی رود.

ترقی درپایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم تحمیل موضوع تحریم بر مسائل شهری خطاب به مدیران شهری گفت: هشتاد درصد از اقتصاد کشور دولتی است در حالی که انتظار می رود این موضوع به بیست درصد تقلیل بیابد. اینکه دولت و مجموعه مدیران نمی توانند نقدینگی در دست جامعه را مدیریت کنند  و در مسائل تولید و پیشرفت کشور هزینه کنند نشانه ضعف مدیریتی کشور است که ارتباطی با تحریم ها ندارد و در حال حاضر ده ها تریلیون تومان پول به عنوان  نقدینگی در دست مردم است که مسلما شهرداری می تواند از نقدینگی موجود شهروندان تهرانی با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مطلوب درآمد زایی استفاده بهینه به عمل آورد. از آن سو دولت می تواند با اعمال سیاست های مطلوب سرمایه های خارج از کشور را جذب کند در حالی که این مسائل به هیچ وجه متاسفانه دیده نمی شود و گویی چشم  دولت و گروه های وابسته به دولت در جریان اصلاح طلب به دست غرب است.

وی افزود:  متاسفانه مدیریت شهری نیز همانند دولت سیاست مناسبی برای جذب ظرفیت های مالی ندارد. به هیچ وجه نمی توان پذیرفت که مسائل شهری و خدمات دهی به مردم با مشکلات ناشی از تحریم گره زده شود چرا که تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های متعدد نیروی انسانی، نیروی کار و تولید برخوردار است هر چند این موضوع نه تنها در تهران بلکه در کل کشور نادیده گرفته شده و تولید کشور با ظرفیت ده درصدی در حال کار کردن است.

جای تاسف دارد که عنوان شود در ایران از ظرفیت معادن استفاده ای به عمل آورده نمی شود, خام فروشی علی رغم توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری ادامه دارد و از ظرفیت پتروشیمی به نحو احسن استفاده نمی شود.آنچه مدیریت شهری باید بدان توجه ویژه ای داشته باشد استفاده از پتانسیلی است که به عنوان گنجینه ای ارزشمند در کشور بلا استفاده مانده است, نیروی جوان و مشتاق جهادی حاضر در صحنه و به صحنه آوردن مردم در شکوفا کردن شهر همه و همه از سیاست های مدیران با تدبیر و کارآمد است که می تواند در شکوفایی و رونق شهر فارغ از دغدغه های سیاسی و بهانه گیری های تحریمی موثر واقع شود از این  رو انتظار می رود مدیران شهری موضوعات شهری را با مسائل سیاسی و تحریم گره نزنند و شهر را به همان روشی که در طی سال های پیش با تحریم مواجه بود اما پیشرفت های عظیمی را به خود دید اداره کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *