جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

جهانگیری: مهمترین ابزار ما تفکیک وزراتخانه هاست!

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 622122
دولت مسئولیت مقابله با تحریم‌ها را برعهده دارد و باید کشور را فرماندهی کند تا از وضعیت فعلی عبور کند، مهمترین ابزار دولت برای مدیریت کشور در شرایط فعلی، انتزاع وزارتخانه هاست. اگر دولت این اختیار را نداشته باشد مدیریت این بخش‌ها به راحتی امکانپذیر نیست.
جهانگیری: مهمترین ابزار ما تفکیک وزراتخانه هاست!
به گزارش جهان نيوز، در جریان بررسی لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» یا همان تفکیک وزارتخانه ها، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حاضر شدند.

جهانگیری در دفاع از این لایحه اظهار داشت: علت حضور من در مجلس دفع از لایحه دولت و تأکید بر این نکته است که تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه ها از ضرورت های قطعی و حیاتی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تا امروز با مردم گفتگوی شفافی در مورد وضعیت کشور نداشته و شرایط موجود به عنوان شرایط ویژه مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: نمایندگان و مردم باید در جریان شرایط موجود قرار گیرند و در این راستا بعد از سخنان بنده، جلسه غیرعلنی تشکیل خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: آمریکایی‌ها به ظن خود جنگ اقتصادی جدیدی را علیه ایران آغاز کردند و تصور می کنند که می توانند اقتصاد کشور را زمین گیر کرده و ایران را مجددا پای میز مذاکره بنشانند.

وی افزود: وظیفه مجلس، دولت و نخبگان این است که در برابر این توطئه متحد باشند و برای عبور از این دوران برنامه ریزی کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای مقابله با این توطئه‌ها ساز و کار اقتصادی مورد نیاز است، گفت: دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی نقش مهمی در شرایط فعلی دارند. در دنیا تفکیک وزارتخانه‌ها از اختیارات دولت است.

جهانگیری وزارتخانه‌ها را ابزاری برای سیاستگذاری جهت توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: در مقطع فعلی، وزارتخانه‌های جدید برای مقابله با توطئه‌های دشمن طراحی شده اند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در بخش صنعت و بازرگانی نیازمندیم از چابکی و سرعت عمل برخوردار باشیم. یک روز تأخیر در تشکیل وزارت بازرگانی به عنوان وزارتخانه ای برای تعدیل و بررسی قیمت ها، مساوی با فشار بر مردم است.

وی تأخیر در انتزاع وزارت صنعت را موجب تعطیلی کارخانه‌ها و تعطیلی صنعت کشور خواند و یادآور شد: ضربه زدن به حمل و نقل کشور از توطئه‌های دشمن است.

جهانگیری با بیان اینکه مهمترین بخش اشتغال بخش مسکن است که به بحث تحریم‌ها ارتباطی ندارد تصریح کرد: دشمنان به دنبال توطئه برای ضربه زدن به صنعت حمل و نقل کشور هستند که باید برای مقابله با این توطئه‌ها وزارت راه و ترابری تشکیل شود.

دولت مسئولیت مقابله با تحریم‌ها را برعهده دارد و باید کشور را فرماندهی کند تا از وضعیت فعلی عبور کند، مهمترین ابزار دولت برای مدیریت کشور در شرایط فعلی، انتزاع وزارتخانه هاست. اگر دولت این اختیار را نداشته باشد مدیریت این بخش‌ها به راحتی امکانپذیر نیست.

در پایان نمایندگان با ۱۱۳ رأی موافق ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در مجلس با لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کردند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر راست می گویی دو وزیر حساب پس داده بی انگیزه ...نخور مثل اخوندی و شریعت را عزل کن و دو وزیر با پتانسیل و کار امد و کار بلد را بگذار بعد ببین که مشکل در ادم های شما است نه تفکیک وزارت خانه ها ادم درست و حسابی در راس انها ندارید اقا اسحاق جان !!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مملكت شده آزمايشگاه و مردم هم موش‌هاي آزمايشگاهي. يك روز تجميع مي‌كنند، يك روز ديگه ميلشون ميكشه تفكيك مي‌كنن.
Iran, Islamic Republic of
اگر وزارتخانه ها به جاي اين تعداد حال حاضر 100تا هم بشوند كاري از آنها ساخته نيست چون عده اي سرمايه دار اشرافي گر و خسته وزير آنها خواهد بود كه فقط به فكر جمع كردن مال سرمايه و استفاده از رانت براي خود و اقوامشان هستند