چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پارلمان افغانستان: دولت در روند صلح پنهان‌کاری نکند

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 622037
درحالی که اخبار ضد و نقیضی از تلاش‌های دولت کابل در روند صلح افغانستان منتشر شده است، اعضای پارلمان این کشور از حکومت وحدت ملی خواستند تا در این روند پنهان‌کاری نکند.
پارلمان افغانستان: دولت در روند صلح پنهان‌کاری نکند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پس از آتش‌بس اخیر طالبان با دولت افغانستان اعضای شورای عالی صلح این کشور و برخی از رسانه‌ها گفته‌های بسیاری درباره صلح مطرح کرده‌اند که تاکنون توسط مقامات حکومت وحدت ملی تایید نشده است.

در حالی که اعضای شورای عالی صلح افغانستان مدعی تماس با طالبان هستند اما این گروه هرگونه ارتباط با مقامات افغان و یا گفت‌وگوهای پنهانی با دولت افغانستان را تکذیب کرده است.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان گفت: روند صلح باید شفاف و روشن باشد و دولت افغانستان باید به مردم و اعضای پارلمان این کشور درباره پیشرفت‌های این روند اطلاع رسانی کند.وی در ادامه تصریح کرد: صلح خواسته مشترک مردم افغانستان است و دولت حق ندارد در روند صلح با طالبان پنهان‌کاری کند.

رئیس پارلمان افغانستان اظهار داشت: اگر روند صلح نامشخص باشد و جزئیات آن از مردم افغانستان نیز پنهان شود، هرگز این روند را قبول نخواهیم کرد.«عبدالولی سهی» معاون والی پکتیا به «رادیوآزادی» گفت: تلاش‌هایی جریان دارد تا مناطق امنی برای طالبان و دولت افغانستان ایجاد شود.

«سیداحسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان نیز تصریح کرد که تلاش دولت افغانستان برای ایجاد مناطق امن برای طالبان حقیقت ندارد.

وی افزود: هیچ ابهامی در روند صلح افغانستان وجود ندارد و همه ابعاد آن آشکار است درباره اقدامات دولت در این روند رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌کنند. پارلمان افغانستان نیز اخیرا به دنبال ایفای نقش در روند صلح است و تلاش می‌کند تا طرح اجرایی را پس تصویب به دولت افغانستان ارائه کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *