پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اجاره‌نشین‌ها حتما بخوانند +جدول قیمت

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 622033
بازار مسکن فعلی تحت‌تاثیر تحولات ماه‌های اخیر حتی برای اجاره‌نشین‌ها نیز مختصات متفاوتی پیدا کرده و از این‌رو قاعده همیشگی «رهن بهتر از اجاره» قدری به‌هم خورده است.
اجاره‌نشین‌ها حتما بخوانند +جدول قیمت
به گزارش جهان نيوز، بازار املاک استیجاری از دیروز که اولین روز کاری تابستان بوده است، وارد فاز رونق و فصل طلایی خود شده و اغلب جابه‌جایی‌های مستاجران در این فصل انجام خواهد شد.

در سال‌های گذشته همواره «رهن کامل» بهترین و مطلوب‌ترین گزینه برای مستاجران محسوب می‌شده طوری که حتی اگر نقدینگی کافی برای ودیعه وجود نداشت، مستاجران ترجیح می‌دادند از طریق وام و قرض، کسری خود را تامین کرده و آپارتمان استیجاری مدنظر خود را در قالب قرارداد رهن کامل به اجاره درآورند. اما از سال گذشته و به‌ویژه از چند ماه گذشته، این مطلوبیت دستخوش تغییراتی شده و دیگر فایل‌های رهن کامل جایگاه قبلی را نزد جست‌وجوگران بازار اجاره ندارند.
 
ماجرا از این قرار است که با گرم شدن بازار معاملات مسکن در چند ماه گذشته، بسیاری از مالکان برای تامین کسری نقدینگی خود برای خرید آپارتمان مسکونی، ملک را همزمان با انعقاد مبایعه‌نامه در بازار اجاره عرضه کرده‌اند. این گروه از خریداران مسکن، ملک خود را به بهایی بیشتر از ارزش واقعی آن اما به‌صورت «رهن کامل» عرضه می‌کنند تا به این ترتیب کسری خود را تامین کنند و مراحل ثبت سند ملک پس از تسویه طی شود. این وضعیت موجب‌شده در ماه‌های اخیر تعداد فایل‌های عرضه شده در بازار اجاره به‌صورت «رهن کامل» افزایش یابد اما از آنجا که ودیعه مورد مطالبه بیش از ارزش واقعی اجاره ملک تمام می‌شود، موضوع با استقبال عموم متقاضیان واحدهای استیجاری روبه‌رو نشده است.

بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی و فایل‌های موجود در آگهی روزنامه‌ها نشان می‌دهد، ارزنده‌ترین فایل‌های بازار اجاره اکنون، فایل‌هایی هستند که به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره عرضه شده‌اند. قیمت پیشنهادی واحدهایی که به‌صورت رهن و اجاره عرضه شده‌اند، اغلب با ارزش واقعی اجاره ملک تناسب دارند و از این بابت بهترین انتخاب برای اجاره‌نشین‌ها در بازار کنونی به‌شمار می‌آیند. در عین حال ممکن است برخی از مستاجران ترجیح دهند بهای بیشتری بابت رهن کامل بپردازند و ماهانه به‌جای اجاره‌بها، اقساط قرض یا وام خود را که برای تکمیل ودیعه گرفته‌اند، بپردازند. 
 
07-03
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دست از سر مستاجرين مظلوم ترين و ساكت ترين قشر جامعه بر داريد با اين جدول هاي ساختگي