جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۵ عادت کارآفرینان موفق قبل از صبحانه

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 622015
در بسیاری از خانه‌ها، آغاز صبح بسیار پر هیاهو است. همه اعضای خانواده درگیر جمع کردن وسایل و لوازم مورد نیاز خود و از طرف دیگر آماده کردن ذهن خود برای شروع روز جدید هستند. بسیاری از کارآفرینان نیز همانند بیشتر افراد صبح خود را خیلی عادی آغاز می‌کنند؛ از خواب برمی‌خیزند، لباس مناسب خود را می‌پوشند، ممکن است نگاهی به روزنامه‌ها بیندازند، ایمیل‌ها و برنامه کاری خود را بررسی کنند، صبحانه میل کنند، از نوشیدن چای لذت ببرند و سپس برای آغاز روز جدید از خانه خارج شوند. اما بیشتر کارآفرینان موفق به صورت متفاوت‌تری صبح خود را آغاز می‌کنند.
۵ عادت کارآفرینان موفق قبل از صبحانه
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم، لورا واندرکام (Laura Vanderkam) نویسنده کتاب «بیشتر افراد موفق قبل از صرف صبحانه چه کار انجام می‌دهند؟» می‌گوید: چنین افرادی معمولا هیچ‌وقت برای رفتن به محل کار از خانه با عجله خارج نمی‌شوند. بلکه پیش از شروع کار، زمانی را برای اموری که می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری، شادی و انرژیشان در طول روز شود، اختصاص می‌دهند.

معمولا برنامه کاری کارآفرینان در ساعت‌های اولیه صبح نسبت به سایر اوقات روز، انعطاف‌پذیرتر است، به همین علت با انجام کارهایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، در ساعات اولیه روز می‌توانند آنها را به عادت‌های رفتاری خود تبدیل کنند و هر روز پیش از شروع به کار، زمان مناسب برای انجام آنها را اختصاص دهند.

اما پنج کاری که کارآفرینان موفق پیش از صرف صبحانه خود انجام می‌دهند، شامل چه مواردی است؟
برای موفقیت بیشتر در کسب‌وکار خود سعی کنید از پنج نکته طلایی که در ادامه به آن می‌پردازیم در آغاز روز حتما بهره ببرید. بر خلاف چیزی که در ظاهر به نظر می‌آید، برای تمام این کارها نیاز نیست حتما زمان زیادی صرف کنید. یک ورزش کوتاه 30 دقیقه‌ای نیز می‌تواند بدن شما راروی فرم بیاورد و ذهنتان را برای آغاز روزی پر مشغله آماده کند.

شروع کسب‌وکار معمولا با استرس بسیار زیادی همراه است و یکی از بهترین روش‌های کنترل استرس این است که به خوبی از خودتان مراقبت کنید. برای این کار کافیست هر روز صبح زمانی را به فعالیت‌هایی که باعث افزایش انرژی و تمرکزتان می‌شود اختصاص دهید تا بتوانید هر روز بهتر از روز پیش کسب‌وکار خود را به جلو هدایت کنید و اجازه رکود به خودتان ندهید.

ورزش کردن
افرادی که زندگی کاری پر مشغله‌ای دارند، باید بیشتر به فکر سلامت و تندرستی خود باشند. معمولا افرادی که صبح خود را با ورزش آغاز می‌کنند افراد ثابت قدم و با پشتکاری هستند. برای مثال مدیران ارشد بسیار از شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی این روزها از دوچرخه برای رفتن به محل کار و بازگشت به منزل استفاده می‌کنند. نیم ساعت دوچرخه‌سواری در ساعت‌های آغاز روز موجب پمپاژ بهتر خون به تمام اعضای بدن و ایجاد حس سرزندگی در فرد می‌شود. همچنین به جای ساعت‌ها ماندن در ترافیک‌های سنگین صبحگاهی و رفتن به محل کار با ذهنی خسته و گاه عصبانی، در طول مسیر فرصت کافی برای فکرکردن با ذهنی باز خواهید داشت و زمانی که به دفتر برسید کاملا برای پرداختن به امور کاری آماده خواهید بود.

فعالیت‌های بدنی از بهترین روش‌ها برای افزایش انرژی است. اگر ابتدای روز انرژی بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید روی مشکلات دشوار کاری تمرکز کنید و تا پایان روز کار خود را بدون احساس خستگی تمام کنید.
هرچه تناسب اندام بهتری داشته باشید، قدرت بدنی و به دنبال آن کارایی روزانه شما افزایش خواهد یافت.
نکته مثبت دیگر ورزش صبحگاهی، نیاز هر روزه شما به استحمام است و همین نکته نیز در بالا بردن شادابی و میزان بهره‌وری شما مؤثر خواهد بود.

‌ صرف زمان با خانواده
زمان پایان کار خصوصا برای افرادی که صاحب کسب‌وکار هستند، خیلی ساعت مشخصی ندارد. به همین دلیل دور هم جمع‌شدن اعضای خانواده در انتهای روز برای صرف شام، شاید همیشه اتفاق نیفتد. اما از آن‌جایی که یک کارآفرین ساعت شروع به کارش را خودش تعیین می‌کند، معمولا بسیاری از کارآفرینان صبحانه خود را در جمع اعضای خانواده میل می‌کنند و روز خود را در جمع خانوادگی آغاز می‌کنند.

البته تنها راه برای در کنار خانواده بودن در ابتدای روز، صرف صبحانه نیست. برای مثال می‌توانید فرزندانتان را همراه همسرتان به مدرسه برسانید و بعد همسرتان را به محل کارش برسانید تا بتوانید از حداقل زمان ممکن برای در کنار هم بودن بهره ببرید.

حتی زوج‌هایی که با هم کسب‌وکاری را اداره می‌کنند الزاما زمان زیادی از ساعت کاری را نمی‌توانند به با هم بودن بگذرانند. یکی از بهترین زمان‌ها برای صحبت، تبادل نظر و با هم چای نوشیدن و لذت بردن از کنار هم بودن زوج‌های موفق، صبح‌ها قبل از بیدار شدن بچه‌ها و آغاز هیاهوی روز کاری جدید است.

در حقیقت راه‌اندازی و اداره کسب‌وکار می‌تواند استرس زیادی برای همسر و فرزندان به همراه داشته باشد و صرف زمان کافی برای با هم بودن، پیش از شروع یک روز پر مشغله می‌تواند روی کارایی تک‌تک افراد خانواده اثرگذار باشد و موجب همبستگی بیشتر و روابط صمیمانه‌تر اعضای خانواده شود.

صرف زمان برای گسترش روابط
کارآفرینان معمولا در طول روز از لحاظ کاری بسیار درگیر هستند و به همین علت فرصت کافی برای در ارتباط بودن و معاشرت با کارمندان، همکاران و مشتریان خود را ندارند. خصوصا اگر زمان ترک محل کار هم ساعت مشخصی نداشته باشد، نمی‌شود خیلی روی قرارهای دوستانه همکاران برای شام و ایجاد ساعت‌هایی برای خوش‌گذراندان کارکنان حساب کرد. اما قرار صبحانه همیشه قابل انجام است. تعداد کمی از افراد برای قرارهای صبحانه میز رزرو می‌کنند، بنابراین خیلی آسان‌تر می‌توانید از این زمان برای گسترش روابط خود استفاده کنید و بدون خستگی پایان یک روز کاری سخت با همکاران و دوستان خود معاشرت کنید.نتیجه بسیاری از این معاشرت ها و قرار ها به تدریج در پیشرفت کاری شما پدیدار می شود. چیزی که به معنی افزایش درآمد و موفقیت شماست.

فکر کردن به کلیات و اصول اصلی کسب‌وکار
سکوت صبح می‌تواند بهترین فرصت برای فکر کردن راجع به کلیات کسب‌وکار باشد. در حقیقت باید بدانید در نهایت می‌خواهید به چیزی دست پیدا کنید و چگونه قرار است به این خواسته خود برسید. بسیاری از کارآفرینان از ساعت‌های ابتدایی روز برای بررسی جرقه‌های ذهنی و برنامه‌ریزی ادامه مسیر استفاده می‌کنند. برای این که بتوانید تمرکز بیشتری داشته باشید بهتر است در اتاقی به تنهایی خلوت کنید و به دنیای مجازی نیز کاری نداشته باشید. در آغاز صبح پس از استراحت کافی، کاملا سرحالید و پر از ایده‌های خلاقانه برای بهبود کسب‌وکار خواهید بود. بسیاری از افراد نیز برای افرایش فعالیت مغزی خود از روش‌هایی مثل یوگا، پیاده‌روی و... بهره می‌گیرند که با این کار در حقیقت با یک تیر دو نشان می‌زنند؛ هم ذهن خود را برای ترسیم بهتر آینده کاری خود آماده می‌کنند و هم فعالیت بدنی لازم برای شروع یک روز پر انرژی را انجام می‌دهند.

انجام کارهای خلاقانه
خلاقیت صفتی ذاتی نیست که بتوان گفت برخی از افراد خلاق هستند و برخی دیگر خلاقیت ندارند. خلاقیت مهارتی است که باید آن را در خود ایجاد کنید تا به کمک آن نوآوری‌های بیشتری در کسب‌وکار خود داشته باشید و راه‌حل‌های مؤثرتری برای مشکلات کاری خود پیدا کنید. اگر تمرین دادن این بخش از مغز خود را به عادتی همیشگی در صبح‌ها تبدیل کنید، هر روز با ایده‌های خلاقانه‌تری در خصوص کسب‌وکار خود مواجه خواهید شد. تمرین خلاقیت می‌تواند فعالیتی مانند نقاشی کردن، نوشتن یادداشت‌های روزانه، نواختن یک ساز موسیقی یا هر کار دیگری باشد که به آن علاقه دارید.

برای مثال از لحاظ علمی ثابت شده است پرداختن به موسیقی باعث درگیر شدن و فعالیت تمام قسمت‌های مغز، خصوصا بخش‌های مسئول بینایی، شنوایی و فرمان‌های حرکتی در یک لحظه می‌شود. در حقیقت، موسیقی نواختن مانند تمرین بدنی کاملی است که تمام قسمت‌های بدن را درگیر کند و تأثیر مثبت به سزایی بر زبان، هوش و درک فضایی دارد و موجب تقویت توانایی حل مساله در فرد می‌شود.

حتی انجام فعالیت‌های شاد و سرگرم‌کننده مانند بازی‌های ویدئویی نیز در ساعت‌های آغاز روز می‌تواند اثر زیادی بر افزایش خلاقیت افراد داشته باشد. این که چه کاری بهترین اثر را بر مغز فرد بگذارد کاملا به خصوصیات روحی و خلقی فرد بستگی دارد. سعی کنید فعالیت صبحگاهی خود را برای تمرین خلاقیت پیدا کنید و آن را به یکی از عادت‌های روزمره خود تبدیل کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *