جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ خروج از برجام را دستاورد دولتش عنوان کرد

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 621984
رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در ایالت نوادا، خروج از توافق هسته‌ای ایران را یکی از دستاوردهای زمان ریاست‌جمهوری خود عنوان کرد.
ترامپ خروج از برجام را دستاورد دولتش عنوان کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در همایش حزب جمهوری‌خواه و در جمع هوادارنش در ایالت نوادا سخنرانی کرد.

ترامپ با اشاره به توافق آمریکا و کره‌شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ، گفت که روابط خوبی با «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی دارد و مسیر خوبی را پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه کره شمالی به تازگی بقایای اجساد 200 نظامی آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را پس داده است، افزود: «ژاپن نیز به خاطر اینکه دیگر موشک‌های (کره شمالی)‌ از بالای سرش عبور نمی‌کند، از ما متشکر است».

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به جنگ تجاری واشنگتن با کشورهای مختلف، توضیح داد: «سال گذشته تقریبا 500 میلیارد دلار را در تجارت با چین از دست دادیم...(جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا) مرد خوبی است ولی آمریکا نمی‌تواند تعرفه 275 درصدی روی واردات لبنیات را بپذیرد».
 
ترامپ با نام بردن از اقداماتی که در این مدت ریاست جمهوری‌اش انجام داده، خروج از توافق هسته‌ای ایران را در کنار خروج از توافق اقلیمی پاریس و انتقال سفارتخانه به قدس، در لیست دستاوردهایش قرار داد!

وی با تشبیه کردن آمریکا به بانکی که هر کشوری می‌خواهد از آن سرقت کند، گفت در یک سال گذشته، اتحادیه اروپا 151 میلیارد دلار را از دست این کشور خارج کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هر کسی که به این کشور مهاجرت می‌کند، مجبور است آمریکا را دوست داشته باشد، افزود آنها نمی‌توانند به آمریکا بیایند و هر جرمی که خواستند انجام دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *