جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۱

ماجرای درگیری لفظی میان آخوندی و مقامات روسیه

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 621964
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گویا وزیر راه اعتقادی به اجرایی شدن راه آهن گیلان و ارتباط تزانزیتی با روسیه ندارد و درگیری لفظی میان او و مقامات روسیه نیز رخ داده است.
ماجرای درگیری لفظی میان آخوندی و مقامات روسیه
به گزارش جهان نيوز، محمود شکری عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رشت اظهار داشت: در سفری که اخیراً از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس به روسیه داشتیم متوجه شدیم که مقامات این کشور تمایل فراوانی برای ارتباط اقتصادی با ایران دارند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ترکیه در حال حاضر 30 میلیارد دلار صادرات به کشور روسیه دارد ابراز داشت: صادرات سالانه ایران به روسیه فقط 2 میلیارد دلار است.

شکری با تاکید بر لزوم افزایش صادرات به کشور روسیه خاطرنشان کرد: مقامات کشور روسیه بر این عقیده بودند که در زمان استاندار سابق گیلان ارتباط اقتصادی بیشتری میان این کشور و ایران وجود داشت و در حال حاضر تمایل به افزایش مجدد این ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه مقامات کشور روسیه علاقه بسیاری به ایجاد راه‌آهن در گیلان برای افزایش ترانزیت کالا و واردات کالای ایرانی به کشورشان دارند گفت: گویا وزیر راه اعتقادی به اجرایی شدن راه آهن گیلان و ارتباط تزانزیتی با روسیه ندارد و درگیری لفظی میان او و مقامات روسیه نیز رخ داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت کارخانه کاغذسازی گیلان تصریح کرد: این کارخانه نیاز به بهسازی دارد و متاسفانه مدیرانی که برای آن انتخاب می‌شوند ناکارآمد هستند.

شکری با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط اقتصادی با کشورهای آسیای میانه ابراز داشت: مقامات روسیه علاقه‌ای به ارتباط با کشور ترکیه ندارند و مایل هستند با کشور ایران ارتباط داشته باشند اما عدم صادرات ما به این کشور آن‌ها را ناچار به ارتباط با ترکیه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروزه هزینه حمل کالا در جهان بیش از 800 میلیارد دلار است خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها تمایل دارند تا کالاهای خود را از طریق کشور ایران ترانزیت کنند.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از کشور ایران هزینه ترانزیت را برای سایر کشورها حدود 50 درصد کاهش می‌دهد گفت: ترانزیت کالا از مسیر ایران هزینه کالا را در جهان به 400 میلیارد دلار می‌رساند که با محاسبه سود 10 درصد، 40 میلیارد دلار برای ایران درآمد دارد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا خیلی دوست داره رابطه ایران و روسیه مخدوش شود
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
اینها تکمیل همان پازل نفوذ و فشار بیشتر بر ایران است. با این روش و از طریق همان سناریوی دولت نهاد فتنه 88، روز به روز فشار بر ما بیشتر میشود و کشورهایی که همگرایی نسبی با ما دارند را میباید طرد کنند تا هیچ مفری برایمان باقی نماند...
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
1- به طور کلی روسیه تا به امروز به صورت رسمی و غیر رسمی و در میان دشمنیهای علنی رفقای این کینه توزان و در راس آنها کدخدایشان همانند یک همپیمان برای ما بوده است و متقابلا طرفین از این موضوع نفع برده اند.
2- هرگاه هر کشوری بخواهد مناسبات خود را با ایران تغییر دهد و آنرا له یا علیه ایران کند قاعدتا ایران هم چنین حقی را برای خود قائل خواهد بود لکن باید در این زمینه با رعایت دقیق منافع ایران عمل نمود و دچار شدت و کندی و رفتار دوگانه و غلط نگردید. مثلا در قبال کدخدایشان که بارها و بارها علیه ما جنایت کرده اند با سعه صدر و خوش بینی مدتها با اعتماد مایل با التماس رفتار کنیم اما در قبال روسیه رفتاری از موضع امپراتوری هخامنشی و نگاه بالا به پایین داشته باشیم و درباره کوچکترین رفتار اثبات نشده آنان بخواهیم با اشد مراتب واکنش نشان دهیم...
3- باید درنظر گرفت که هم اکنون دولتی غربگرا در ایران حاکم است و اگر چنانچه مواضع اصولی نظام و رهبری های امام عظیم الشان انقلاب خامنه ای عزیز نبود، همین قدر روبط حسنه هم میان برخی قدرتهای ذینفوذ خارج از بلوک غرب با ایران برقرا نمیشد. شاید ما از کارشکنیهای دولتی علیه محور مقاومت خبر دقیقی نداشته باشیم اما طرف مقابل کلیه رفتارهای ما را رصد میکند و حتی در برجام هم یادمان هست که روسی ها علنا گفتند خیلی جاها ایران بیشتر از حد لازم امتیاز به طرف مقابل میداد که بازهم نتیجه اش این شد که میبینیم...
4- موضوع اصلی امروز کشور، تدبیر منحصر به فردی است که این دولت برای کشور داشته است! برجام، وضع اقتصاد، سیاست عقیم خارجی و ... باید بصورت جدی زیر تیغ نقد باشد. اینکه سراغ کمترین اشکالات روی بزرگترین دستاوردها برویم خوب است اما اینکه فکر کنند ما حواسمان نیست و نمیدانیم دنبال انحراف افکار از چه و چه هستند مضحک هست.

کلام آخر اینکه درست است در این کشور امت انقلابی با نجابت خاصی و در رفتاری 180 درجه متفاوت در انتخابات 1396 نسبت به نانجیبی بی شرمانه سیاستمداران در سال 1388 رفتار نمودند اما اینکه آنان تصور کنند این نجابت همیشه به سکوت در قبال خیانتها و جاسوسیها و ضربه های مداوم به منافع کشور ختم میشود اشتباهی بزرگ است. سکوت مردم به خاطر پیوستن و اتحاد با عده ایست که توسط شیادان اغفال شده اند و هیچگونه منافع نامشروعی همانند سیاستمداران ندارند. تمامی مردم عادی که به منافع ایران و پشتیبانی نظام معتقدند مطمئنا در قبال خیانت به منافعشان سکوت نخواهد کرد و بالاخره در مقابل فرار به جلوی سیاستمداران و جاده صاف کن های همدستشان خواهند ایستاد...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از اونجایی که روسیه علاقه شدید به ارتباط اقتصادی با ایران دارد متاسفانه دولتمردان ما تنفر شدید به ارتباط اقتصادی با روسیه دارند علاقه آنها و تمایل دولت کریمه به غرب و کدخدا بیش از بیش است و همین باعث شده که ما سالانه دو میلیارد دلارتبادل اقتصادی با روسیه داریم و ترکیه جای ما را گرفته و سالانه سی میلیارد تبادل و ترانزیت اقتصادی داشته باشد این هم از تدبیر دولت امید...ما
Iran, Islamic Republic of
حالا چند نفر پیدا میشوند که شما تایخ نخواندید روسیه قابل اعتماد نیست
و ...
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست عاشق سینه چاک روسیه شویم. این کشور تاریخ معاصرش پر از فریب و نیرنگ روس و انگلیس در زمان قاجار و پهلوی بوده. بقیه اش هم که نیازی به توضیح ندارد.
صرفا یک ارتباط اقتصادی است. فقط همین. با ضوابط و تعریفات مناسب خودش.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
بخدا کشور رو کنتورات بدیم یه کشور دیگه اداره کنه اوضاع مون خیلی بهتر از این میشه .
حضرات بخدا این کشور و آب و خاک خودتونه که دارید به آتش میکشیدش کاری که شما ها دارید میکنید باهاش هیچ آمریکایی نمیتونه باهاش بکنه
fajr47
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط میخوان با امریکا و اروپا شریک تجاری باشن اگه قرار باشه راه اهن به اروپا بزنیم هر کاری میکنن تا به هدفشون برسن همینطور که این کار را هم کردن ولی برای کار تجاری با روسیه اصلا حرفشو نزن
Iran, Islamic Republic of
روسها در اوپک به ما رکب زدند و دروغ گفتند!! مرگ بر روسیه!!
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه تاحالا غربی ها با ما صادق بودن!
Iran, Islamic Republic of
مگه بقیه راست گفتن ، عزیز من ترکیه هم با ما بد تا کرد ولی میدونی هموطنا بدون ریالی سود برا ما ، چقدر پول بردن ترکیه؟اصا میدونی بازاری به بزرگی روسیه چقدر میتونه برا ما اشتغالزا و درآمدزا باشه؟ نباید نگاه اینجوری داشت ، درآمدو اشتغالو بچسب
Iran, Islamic Republic of
روس ها تو اوپک نیستند ببم جان !
Iran, Islamic Republic of
این وزیر اخمو که با خودش هم درگیره .فکر کرده روس ها جوابش را نمی دهند ....پوتین صندلی اردوغان را جلو چشم همه پرت کرد ! تو که وزیر دست چندمی !!
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
چقدر با ژست روشنفکری دنبال ضربه زدن به کشورید...
اولا ما هیچ وقت ذوب در ولایت روسیه نبودیم و آنرا کدخدایمان ندانسته ایم بلکه بصورت استراتژیک با هر بازیگری که استقلال و عزتمان را مخدوش نکند در راستای منافع کشور تعامل داریم اما فرزندانمان در کشورهای خاصی گروگان نیستند که مجبور شویم بر مبنای منافع فرانسه و انگلیس و کدخدا برای کشور تصمیم بگیریم.
به امید آگاهی روز افزون مردم و شناخت دوست از دشمن و رای به اندیشمندان کاردان غیروابسته برای حل مشکلات ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی از این آقایان دولت و حامیان آنها در غرب سرمایه گذاری کرده اند و بدیهی است که تضعیف غرب یعنی تضعیف جیب اینها. تا ملت تکلیف خود را با وابستگان به غرب مشخص نکند مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
هرچند روسها هم قابل اعتماد نبوده و نيستند, اما عشق به كدخدا و نوچه هاي اروپائيش ,بدجوري چشم حضرات بي تدبير دولت شيخ حسن را كور كرده!!
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
صحبت درباره روسیه فقط مغالطه ولایتمداران کدخداست برای فرار از پاسخگویی از افتضاحات تاریخیشان...
رضا واحدی
Iran, Islamic Republic of
حالا مطلبی که این آقا بطور مبهم نقل می کند و هیچ چیز از جزییات و صحت وسقم آن از طرف وزیر نقل نشده ، چرا این همه اظهار نظرهای رنگارنگ؟ معقول است؟ بعید است وزیر راه اینطور ساده با موضوع برخورد کند.
Iran, Islamic Republic of
در هر شرایطی باید به منافع ملی توجه داشت ایجاد این خط ریلی موجب تسهیل صادرات به روسیه و سایر کشورها منطقه می گردد و می تواند اقتصاد استان های مرزی بخصوص استان گیلان را که در مقایسه با استانهای همتراز بسیار ضعیف است متحول نماید
Iran, Islamic Republic of
شاید ایشون علاقه به راه آهن تهران انگلیس یا تهران امریکا داشته باشن . خوب وزیره دیگه
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...