جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

واردات ۸۰ مگاوات برق از جمهوری آذربایجان

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 621931
واردات برق از جمهوری آذربایجان در حالی استارت زده شده که بر اساس تفاهم‌نامه ابتدای سال جاری میان وزارت نیرو و وزارت انرژی آذربایجان مقرر شده بود، ۱۸۰ مگاوات برق از این کشور وارد شود.
واردات ۸۰ مگاوات برق از جمهوری آذربایجان
به گزارش جهان نيوز، در مذاکراتی که در 23 فروردین ماه امسال میان معاونان وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی جمهوری آذربایجان برگزار شد، دو طرف برای ایجاد ارتباط الکتریکی در تابستان امسال به تفاهم رسیدند و مقرر شد، ایران تا 180 مگاوات برق را در فصل پیک (تابستان) از کشور آذربایجان وارد کند.

عباس اف معاون وزیر انرژی آذربایجان در این جلسه با اشاره به این که در دیدار روسای جمهور دو کشور که مدتی پیش انجام شد، هیات های برقی دو کشور نیز مذاکراتی با هم داشتند که در آن نشست ، برسر کلیات صادرات برق به ایران و نیز توسعه روابط در سایر زمینه‌های صنعت برق توافق‌هایی حاصل شده بود.

آرش کردی مدیر عامل توانیر نیز در گفت‌وگو با فارس با تایید این خبر گفته بود که کسری 5 تا 6 هزار مگاواتی باعث شده تا امسال وضعیت سختی از بابت تأمین برق باشد به همین دلیل وزارت نیرو برنامه‌های متنوعی مثل مدیریت تقاضا و مصرف را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تأمین برق، واردات برق در زمان اوج مصرف است. که قرار است از کشور آذربایجان 150 تا 160 مگاوات برق در فصل تابستان وارد شود.

*واردات برق از آذربایجان امسال برای اولین بار
مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز درباره واردات برق از کشورهای ارمنستان و آذربایجان اظهار داشت: در سال گذشته از کشور ارمنستان حدود 300 مگاوات واردات برق داشتیم که با هماهنگی صورت گرفته، خوشبختانه در ساعات اوج مصرف این ظرفیت را تا 350 مگاوات افزایش دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در اقدامی که امسال صورت گرفت و در سال گذشته آن را نداشتیم، از کشور آذربایجان نیز واردات انرژی آغازشده و در حال حاضر دو پست از منطقه آذربایجان خودمان را از کشور آذربایجان تامین می‌کنیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه دریافت این دو پست هم‌اکنون حدود 80 مگاوات است، افزود: پیش‌بینی ما این است که با افزایش دما در روزهای آتی، دریافت 150 مگاوات برق از کشور آذربایجان داشته باشیم.
معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر رویت‌پذیری شبکه انتقال بیش از 95 درصد است، عنوان داشت: در سال گذشته رویت‌پذیری شرکت‌های توزیع در دیسپاچینگ اصلا وجود نداشته است و هم‌اکنون تمامی شرکت‌های توزیع در سامانه دیسپاچینگ قابل رویت هستند.

وی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استان‌های گرمسیری گفت و بیان داشت: در این باره اقداماتی انجام شده است که اصلی‌ترین آن اخذ مصوبه هیات دولت برای کاهش ساعات اداره‌های استان‌های گرمسیری بود و پیش بینی ما کاهش 700 مگاواتی برق است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گل بود به سبزه نیز آراسته شد.این هم دسته گل دولت با تعطیلی انرژی هسته ای واردات برق ........
Iran, Islamic Republic of
برق ارزان قیمت به عراق صادر میکنیم و از جمهوری آذرباییجان که تا نزدیکهای رشت در شمال و تا نزدیکهای تهران رو میخواد و خواب تجزیه ایران و می بینه وارد ؟!