چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 621925
رئیس پارلمان اروپا در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی ضمن هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا گفت که باید در زمینه مسئله پذیرش پناهجویان به راهکاری اروپایی دست یافت.
هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا
به گزارش جهان نيوز، «آنتونی تایانی» رئیس پارلمان اروپا ضمن هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا خواستار راهبرد مشترک کشورها در مورد پذیرش پناهجویان شد.

قرار است مقامات اروپایی در بروکسل در  مورد مسئله پناهجویان نشستی داشته باشند. تایانی به فونکه مدین گروپه گفت: «در زمینه مسئله پناهجویان نمی‌توان بر طبق راهبرد ملی اقدام کرد و واکنش به موضوع پناهجویان نباید به فروپاشی اتحادیه اروپا منجر شود و اگر هر کدام از کشورهای عضو بر طبق منافع خود عمل کند در این صورت اتحادیه اروپا  متلاشی می‌شود.» وی گفت که ثبات اروپا به آلمان بستگی دارد.

این مقام اروپایی گفت: «در این زمینه ما به راهبر اروپایی نیازمندیم و من امیدوارم که حزب دموکرات مسیحی و سوسیال‌مسیحی  در آلمان هم بتوانند به توافق برسند.» وی با اشاره به انتخابات محلی در ایالت بایرن که پاییز آینده برگزار می‌شود هم گفت: «ثبات اروپا به ثبات آلمان بستگی دارد و راهکار در حفاظت از مرزهای خارجی و نه مرزهای داخلی در اتحادیه اروپاست.»

آلمان از آغاز بحران پناهجویان، در میان کشورهای اروپایی پذیرای بیشترین تعداد پناهجو بوده است. این اقدام در میان کشورهای اروپایی منتقدان سر سختی داشته است. ضمن اینکه مدتی است که در داخل دولت آلمان هم  دو حزب هم پیمان سوسیال‌ مسیحی و دموکرات‌مسیحی در این زمینه دچار اختلاف شده‌اند.  هم‌حزبی‌های مرکل -حزب دموکرات‌مسیحی- خواستار تداوم سیاست کنونی پذیرش پناهجویان هستند و حزب سوسیال‌مسیحی طرحی برای پذیرش پناهجویان ارائه داده است که بر طبق آن می‌توان راحت‌تر پناهجویانی که به مرز آلمان می‌رسد را  اخراج کرد. تلاش‌ها برای حل مسایل موجود ادامه دارد.

در صورت تداوم شکاف میان احزاب این خطر وجود دارد که دولت کنونی آلمان که پس از انتخابات پارلمانی و به دنبال چندین ماه رایزنی تشکیل شد، نتواند به کار خود ادامه دهد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قطعا آلمان با پذیرش پناهندگان در سالهای پیش رو رشدی مضاعف خواهد داشت. مرکل قدر این نیروی انسانی مفت بدست آمده را بخوبی میداند.