پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

سفر وزیر دفاع آمریکا به چین، ژاپن و کره جنوبی

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 621809
وزیر دفاع آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده به آسیا سفر و با مقام‌های ارشد چین، ژاپن و کره جنوبی رایزنی کند.
سفر وزیر دفاع آمریکا به چین، ژاپن و کره جنوبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا طی هفته پیش رو به آسیا سفر خواهد کرد و دیدارهایی با مقام های چینی، ژاپنی و کره جنوبی خواهد داشت. این نخستین سفر جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع آمریکا به چین خواهد بود.

بر اساس این گزارش این دومین سفر ماتیس به آسیا در ماه جاری به شمار می رود. وی اوایل ماه جاری نیز به آسیا سفر کرده بود و در نشست امنیتی سنگاپور شرکت داشت. وی در این نشست سخنرانی مهمی را درباره راهبرد ایالات متحده در منطقه آسیا اقیانوسیه ایراد کرده است.

سفر ماتیس به چین در شرایطی است که تنش ها بین واشنگتن و پکن بر سر مسائل تجاری، نظامی کردن دریای جنوبی چین و تایوان به شدت بالا گرفته است.این گزارش افزود: ماتیس در چین به دنبال تعامل با مقام های پکن در خصوص همکاری های نظامی است. تصمیم آمریکا برای عدم دعوت از ارتش چین برای شرکت در مانور نظامی بزرگ در اقیانوس آرام موجب تیره شدن روابط نظامی دو ابر قدرت شده است.

ماتیس در نشست امنیتی سنگاپور نیز از رفتارهای چین در دریای جنوبی چین به شدت انتقاد کرده است. وی به طور آشکار اعلام کرده است که تصمیم واشنگتن برای عدم دعوت از ارتش چین برای مشارکت در بزرگترین مانور دریایی چند ملیتی در اقیانوس آرام به دلیل رفتارهای پکن در دریای جنوبی چین بوده است.

آمریکا بارها نسبت به آنچه که نظامی کردن دریای جنوبی چین توسط پکن بوده اعتراض کرده و خواستار توقف این گونه اقدامات شده است. مقام های آمریکایی مدعی هستند که چین سامانه های موشکی ضد کشتیف موشک های سطح به هوا و بمب افکن های خود را در جزایر مصنوعی احداث شده در دریای جنوبی چین مستقر کرده است.

ماتیس گفته است که " ایالات متحده به روابط سازنده و متمرکز بر نتیجه با چین ادامه می دهد. "ماتیس درباره اوضاع تایوان نیز گفت: دولت ترامپ مخالف هر گونه تلاش یکجانبه ای برای تغییر وضعیت منطقه است و به دنبال دستیابی به هرگونه راهکاری است تا اختلافات موجود در منطقه را حل و فصل کند.

ماتیس در کره جنوبی و ژاپن نیز قصد دارد در خصوص همکاری های نظامی مشترک با مقام های این دو کشور مذاکره کند. بررسی اوضاع امنیتی منطقه و تحولات شبه جزیره کره نیز در اولویت برنامه های وزیر دفاع آمریکا خواهد بود. سفر ماتیس به کره جنوبی در شرایطی است که واشنگتن و سئول اخیرا از تعلیق مانورهای نظامی مشترک خبر داده اند.

رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار اخیر خود با رهبر کره شمالی تاکید کرد که مانورهای نظامی پرهزینه و تحریک آمیز با کره جنوبی متوقف خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *