پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آموزش متنوع "زائران حج تمتع" از طریق فضای مجازی

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 621708
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به به همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران آن به تشریح برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع از طریق فضای مجازی پرداخت.
آموزش متنوع "زائران حج تمتع" از طریق فضای مجازی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی اظهار کرد: با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران آن، مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز برای ارائه برخی آموزش‌های مورد نیاز زائران حج تمتع در فضای مجازی اقداماتی را از اردیبهشت امسال انجام داده و در حال برگزای است.

وی با اشاره به طرح آموزش از طریق سامانه آموزش مجازی زائران تصریح کرد: زائران گرامی حج می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر به نشانی http://zaer.hajj.ir و ثبت‌نام در آن از فیلم‌ها و بسته‌های آموزشی در موضوعات متنوع از قبیل احکام عمومی، مناسک حج، تاریخ اسلام، تاریخ امامان(ع) و آشنایی با تاریخ و اماکن مذهبی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی اضافه کرد: از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به، نقد و بررسی وهابیت، شیعه شناسی، اخلاق و آداب سفر، اسرار و معارف حج، مهارت‌های سفر و زندگی جمعی و مدیریت معنوی، آموزش مکالمه عربی و صحیح خوانی قرآن کریم، مقالات تخصصی و همچنین جلسات شبیه‌سازی شده کاروانی در موضوعات متنوع نام برد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت آموزش را برگزاری کلاس‌های آنلاین ویژه زائران برشمرد و عنوان کرد: از دیگر امکانات استفاده شده جهت آموزش زائران حج، برگزاری کلاس‌های برخط(آنلاین) است که این کلاس‌ها از اواخر اردیبهشت ماه در موضوعات متنوع در حال برگزاری است و روزانه دو کلاس برگزار و همه مباحث آرشیو می‌شوند تا زایرانی که فرصت شرکت نداشتند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائران گرامی با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر بنشانی http://zaer.hajj.ir می توانند ضمن نصب نرم‌افزار این کلاس از برنامه روزانه این کلاس‌ها مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای سهولت ورود زائران گرامی بدون ثبت نام و تنها با وارد کردن کد ملی خود در قسمت نام کاربری و رمز به کلاس وارد و از آن استفاده نمایند؛ البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که زائرانی که در زمان اعلام شده نتوانسته اند بصورت آنلاین در کلاس حاضر شوند و یا قصد مشاهده مجدد کلاس را دارند، کلاس ها ضبط شده اند و می‌‌توانند از بخش آرشیو کلاس ها از آنها استفاده کنند.

احمدی به معرفی فعالیت‌های مدیریت آموزش در پیام رسان ها پرداخت و یادآور شد: جهت اطلاع رسانی و ارائه نکات فرهنگی و آموزشی به زائران گرامی حج تمتع کانال هایی در پیام رسان های داخلی سروش، گپ و ایتا راه اندازی شده اند.

وی ادامه داد: کانال «آموزش و فرهنگ حج و زیارت» به نشانی @zaerhajj در این پیام رسان ها ویژه استفاده عموم زائران راه اندازی و در حال فعالیت می باشد. همچنین کانال های اختصاصی ویژه بانوان گرامی حج گذار بنشانی @banovan_hajj97، کانال ویژه یاوران حجاج بنشانی @yavaranhojjaj و کانال ویژه آموزشی های تخصصی به زائران فرهیخته بنشانی @farhang_hajj راه اندازی شده است.

مسؤل کمیته فرهنگی اربعین ابراز داشت: موضوع بعدی مسابقات اینترنتی زائر است که زائران گرامی حج می توانند با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر و ثبت نام در آن در دو مسابقه ویژه زائران حج تمتع 97 به نام های «سرزمین نور» ویژه آشنایی با تاریخ و اماکن مذهبی مکه و مدینه و همچنین مسابقه «گنجینه معرفت» ویژه موضوعات مهم آموزشی زائران از قبیل احکام عمومی، مناسک ، اخلاق و آداب سفر ، شیعه شناسی و اسرار و معارف حج شرکت نمایند. زمان قرعه کشی و اهداء جوایز متعاقباً اعلام خواهدشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پاسخگویی پیامکی زائر گفت: زائران گرامی می‌توانند با ارسال سؤالات خود در زمینه موضوعات فقهی و یا اعتقادی پیرامون حج را از طریق سامانه 3000828881 ارسال و از طریق کارشناسان پاسخ خود را از طریق پیامک دریافت کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *