سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

عراق بیشترین صادرات و واردات را با ایران دارد

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب: 621586
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق گفت: ایران همیشه شریک اول تجاری عراق بوده و بیشترین تنوع صادرات و واردات را با این کشور دارد.
عراق بیشترین صادرات و واردات را با ایران دارد
به گزارش جهان نيوز، شیخ مصطفی عبدالرحمن امروز پنجشنبه در دیدار با مسئولان منطقه آزاد ماکو اظهارداشت: از میان هشت هزار شرکت فعال در اقلیم کردستان عراق، ۱۵۰۰ شرکت با ایران همکاری می کنند.

وی با تاکید بر تمایل همکاری با شرکت های فعال کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد مناطق آزاد مشترک بین دو کشور می تواند موجب افزایش روابط تجاری دو کشور شود و حجم بروکراسی های اداری را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق گفت: اقلیم کردستان عراق در حوزه صادرات و واردات روابط بسیار نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد و مصمم بر افزایش این روابط در میان شرکت های اقلیم کردستان عراق است.

همچنین نماینده وزارت اقتصاد و سرمایه گذاری ایران در این جلسه گفت: سرمایه گذاری های مشترک در ایران و اقلیم عراق علاوه بر منافع مالی، می تواند منافع غیر مالی مهمی نیز بهمراه داشته باشد.

سخایی با بیان اینکه هدف از حضور در این نشست، تبدیل روابط کوتاه مدت و محدود تجاری بین ایران و اقلیم به روابط طولانی و پایدارتر است تصریح کرد: وزارت اقتصاد با هدف تشویق سرمایه گذاران، خدمات و تضمین هایی ارائه می دهد که یکی از مهمترین آنها نقل و انتقالات ارزی بین دو کشور است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  نیز با بیان اینکه مسیر ترانزیتی منطقه آزاد ماکو، با صرفه ترین و سریع ترین راه ارتباطی آسیای میانه به اروپا است گفت: برای ارتباط اقلیم کردستان عراق با اروپا و آسیای میانه، راهی بهتر از منطقه آزاد ماکو وجود ندارد، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو آمادگی خود را در راستای همکاری با اقلیم کردستان در جهت بهره مندی ظرفیت های عظیم منطقه اعلام می کند.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه ظرفیت ها و امتیازات ویژه منطقه آزاد ماکو برای تجار اقلیم کردستان عراق میتواند تبدیل به فرصت شود، تصریح کرد: جهت تسریع روند سرمایه گذاری در منطقه، راهکاری تدارک دیده شده است که سرمایه گذاران می توانند در عرض ۳ ساعت شرکت های خود را به ثبت برسانند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *