پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
جروزالم پست:

جذب وزیر اسرائیلی توسط ایران رانباید نادیده گرفت

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 621541
روزنامه جروزالم پست نوشت که جذب وزیر پیشین انرژی اسرائیل توسط ایران را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا او می‌توانسته علاوه بر ارائه اطلاعات حیاتی، مقامات دیگر را برای تبدیل شدن به جاسوس، به ایران معرفی کند.
جذب وزیر اسرائیلی توسط ایران رانباید نادیده گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی به بررسی ابعاد اتهام جاسوسی مطرح شده علیه «گونن سِگِو» وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشت این مسئله به قدری بزرگ است که نمی‌توان از آن غافل شد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست اقدامات سگو چه آسیب اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی وارد کرده، آمده است که در همین مراحل اولیه، یک تخمین ساده نشان می‌دهد که آسیب وارد شده نه تنها کوچک نبود بلکه به قدری مهم است که نمی‌توان نادیده گرفت.

جروزالم پست بعد از گفت‌وگو با چندین مقامات عالی‌رتبه امنیتی-اطلاعاتی پیشین این رژیم (که خواستند نامشان فاش نشود) گزارش داد که این وزیر اسبق می‌توانسته آسیب جدی به بخش انرژی یا نظامی اسرائیل از طرق متصل کردن ایرانی‌ها به دیگر مقامات، وارد کند.

برخی منابع نیز ادعا می‌کنند به دلیل اینکه سگو به مدت یک سال (95-96) وزیر انرژی و عضو کابینه رگژیم صهیونیستی در زمان نخست‌وزیری اسحاق رابین بوده، اطلاعات محرمانه‌ای را درباره تاسیسات و زیرساخت‌های مهم در اختیار ایران قرار دهد.

این روزنامه مدعی است ایران می‌تواند با این اطلاعات، بخش انرژی رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی و سایبری قرار دهد.

مقامات مذکور می‌گویند حتی اگر فرض کنیم اطلاعات ارائه شده از سوی سگو به ایران، قدیمی بودند اما ارتباط او با شخصیت‌ها و مقامات مهم دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ایران به منبع خوبی دسترسی داشته است.

جروزالم پست در ادامه ادعا کرد که خطر بزرگتر اینجاست که سگو به چه میزان موفق شده مقامات اسرائیلی را که قابلیت تبدیل شده به جاسوس را دارند، به ایران معرفی کرده است.

روز دوشنبه (18 ژوئن) و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سِگِو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به جرم جاسوسی بازداشت شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در بیانیه‌ای ادعا کرد که سِگِو ۶۲ ساله، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است.

اعلام جرم و اتهامات علیه این مقام پیشین رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متعددی در رسانه‌ها و نزد مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود. 

جزئیات جدید منتشر شده توسط رسانه‌های صهیونیستی از پرونده «گونن سگو» نشان می‌دهد وی زمانی که به عنوان پزشک در ابوجا فعالیت می‌کرده با منابع دیپلماتیک مختلف نیجریه‌ای، ایرانی و صهیونیستی ارتباط داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *