شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
مصباحی مقدم:

طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل به صدا درآمده است

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 621534
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل در تمام جهان به صدا درآمده چرا که این دو کشور صراحتا اعلام می‌کنند پایبند به مبانی حقوق بشر نیستند،
طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل به صدا درآمده است
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد خود را سر موضع قدرتی قرار دهد که نیازی به هیچ یک از سازوکار‌های جهانی برای پیشبرد اهداف خود ندارد, به همین دلیل یک به یک از ساز و کار‌های جهانی خارج می‌شود.

وی افزود: نکته ظریفی که در خروج آمریکا از شورای حقوق بشر آمریکا وجود دارد این است که ایالات متحده از ناقضان حقوق بشر بوده و یکی از نشانه‌های آن حمایت بی دریغ و خارج از چارچوب و از رژیم جعلی اسرائیل است.

مصباحی مقدم با اشاره به حمایت نتانیاهو از خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: طبیعتا اسرائیل از این امر استقبال می‌کنند, چراکه بر مبنای تروریسم پایه گذاری شده و موجودیت یافته است؛ لذا نمی‌تواند حامی حقوق بشر باشد و اصلا برای بشر موجودیتی قائل نیست که بخواهد برای آن حقی قائل باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اکنون طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل در تمام جهان به صدا درآمده چرا که این دو کشور صراحتا اعلام می‌کنند که پایبند به مبانی حقوق بشر نیستند، البته خروج آن‌ها از شورای حقوق بشر به این معنا نیست که می‌توانند فارغ از قوانین حقوق بشری فعالیت کنند و معتقدم که جهان باید نسبت به عدم رعایت حقوق بشر توسط آمریکا و اسرائیل انتقادی باقی بماند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دلیل اصلی خروج آمریکا و اسرائیل از شورای حقوق بشر بیان کرد: آمریکا و اسرائیل به این دلیل از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شدند که می‌خواستند حقوق بشر ساخته دست خود را به جهانیان تحمیل کنند، اما چون نتوانستند اهداف خود را عملی کنند ناگزیر حسابشان را از مجامع حقوقی جهانی جدا کردند که این امر نشانه ضعف آشکار این دو کشور است.

مصباحی مقدم با تاکید بر سکوت آشکار اتحادیه اروپا در برابر نقض حقوق بشر توسط آمریکا و اسرائیل در کشور‌های مسلمان یادآور شد: اروپا در زمینه حقوق بشر رفتار دوگانه‌ای را اتخاذ کرده، به این معنا که اگر شخصی از اتباع کشور‌های غربی با کوچکترین مشکلی روبرو شود فریاد آن‌ها گوش دنیا را کر می‌کند، اما اگر هزاران نفر از مسلمانان جهان در کشور‌های یمن، بحرین و فلسطین مورد ظلم واقع شوند, دم نمی‌زنند چرا که حقوق بشر برای آن‌ها ابزاری است تا اهداف خود را دنبال کنند.

گفتنی است که اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می‌شود.

همچنین نیکی هیلی با بیان این که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج می‌شود، این شورا را سازمانی خواند که شایستگی نامش را ندارد.

این مقام آمریکایی در اظهارات بی‌اساس خود بیان کرد: وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی‌تواند به نقض شدید حقوق بشر در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می‌پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می‌دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *