چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
​معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت:

نیازی به اعزام دختران شین آبادی به خارج نیست

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 621524
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه یافته و می‌توان گفت که دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نخواهد بود.
نیازی به اعزام دختران شین آبادی به خارج نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، طیب قدیمی در خصوص روند درمان دانش آموزان شین آبادی، توضیح داد و گفت:  روز سه شنبه کمیته‌ای علمی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران  با حضور مجرب‌ترین اساتید و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور تشکیل شد و تمام دختران شین آبادی مورد معاینه و ویزیت مجدد جراحی  قرار گرفتند. نظر استادان ایرانی با نظرات استادان خارجی که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت. حتی می‌توان گفت نظرات استادان  ایرانی بسیار جامع‌تر و کاملتر بود؛  چون تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته‌اند. 

وی افزود: در کمیته‌ای که به منظور بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف مداخلات جراحی و ترمیم سوختگی دانش آموزان شین آبادی مشخص شده‌است که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت و می‌توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص روند درمانی این دانش آموزان نیز توضیح داد و گفت: تاکنون ۱۳۹ جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، ۱۳۳۰ ویزیت جراحی، ۱۸۸ عمل جراحی، ۴۳۸ جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و ۸۴ بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین اساتید متخصص و فوق تخصص رشته‌های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است که بعضی از این اساتید سابقه و تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.

 براساس گزارش وبدا، قدیمی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه خود سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجای می‌گذارد، تلاش می‌شود با هماهنگی وزارت بهداشت، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آباد قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
خارج از کشور فقط برای از ما بهترون هست . ...