پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش بازار نفت به ضیافت شام رئیس اوپک

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 621506
شب گذشته وزرای شرکت کننده در جلسه یکصد و هفتادو چهارم اوپک در مهمانی وزیر نفت امارات که در این جلسه رئیس اوپک نیز محسوب می‌شود شرکت کردند.
واکنش بازار نفت به ضیافت شام رئیس اوپک
به گزارش جهان نيوز، وزیر انرژی امارات در این جلسه خطاب به حاضرین گفت: ما گروهی هستیم که همیشه توانسته ایم تصمیم درست را اتخاذ کنیم و این جلسه اوپک نیز مستثنی نخواهد بود.
 
ناظران معتقدند حضور ایران و برخی دیگر از اعضا در این ضیافت سیگنال‌های مثبتی است که داده شده است و می‌تواند جلسه اوپک را به موفقیت نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار فارس نشست ۱۷۴ این سازمان روز جمعه (اول تیرماه) در وین، پایتخت اتریش، در محل دبیرخانه اوپک برگزار می‌شود.
در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، نشست افتتاحیه با حضور همه سران هیئت‌ها، فرستادگان کشور‌های عضو اوپک و رسانه‌ها برگزار می‌شود.
در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه نیز نشست پشت در‌های بسته، با حضور سران هیئت‌های کشور‌های عضو و محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، برگزار خواهد شد.

در نهایت، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه نشست خبری با حضور سهیل المزروعی، رئیس دوره‌ای اجلاس اوپک و وزیر انرژی امارات و همچنین محمد بارکیندو، برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، چهارمین نشست وزارتی کشور‌های تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک نیز از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز شنبه (دوم تیر ماه) برگزار می‌شود.

نشست افتتاحیه، با حضور سران هیئت‌های نمایندگی، فرستادگان کشور‌های تولیدکننده نفت عضو و غیرعضو اوپک و رسانه‌ها برگزار می‎شود و جلسه عمومی نشست اوپک و غیر اوپک، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه با حضور سران هیئت‌های نمایندگی و فرستادگان کشور‌های تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک برگزار خواهد شد.

جلسه پشت در‌های بسته این نشست نیز با حضور سران هیئت‌های نمایندگی و فرستادگان کشور‌های تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو و دبیرکل اوپک، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود. همچنین در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، نشست خبری مشترک با حضور رئیس اجلاس اوپک و دبیر کل این سازمان برگزار خواهد شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *